نمایندگی تعمیر تلویزیون پاناسونیک

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

یک راهنمای عملی برای کالیبراسیون تلویزیون شما

صرف نظر از اینکه پول زیادی را صرف تلویزیون کرده اید و می خواهید از آن نهایت استفاده را ببرید یا اینکه سعی دارید تخفیف صفحه نمایش کوچک خود را به یک میلیون دلار اختصاص دهید، کمی کالیبراسیون می تواند کمک زیادی به شما کند. نیازی به ایجاد ترس در تنظیمات نیست. اگر از قبل نوع تلویزیون خود را دوست دارید، احتمالاً نیازی به کالیبراسیون آن ندارید. اما اگر صفحه نمایش شما به اندازه کافی روشن نیست، و یا اگر به نظر می رسد وضوح و کیفیت رنگ ها درست نیست، یا حتی اگر شما را دچار سردرد می کند، با چند اصلاح اساسی می توانید اکثر مشکلات را برطرف کنید.

نور پس زمینه

در تلویزیون LCD / LED، نور پس زمینه مانند چراغ قوه ای است که نمایش عروسکی را روشن می کند. تنظیم بالاتر در اینجا روشنایی کل صفحه را افزایش می دهد.

یک تنظیم ایده آل وجود دارد که باعث می شود تصویر شما بیش از حد کم نور یا روشن نباشد و تقریباً کاملاً به نور اتاق بستگی دارد. در یک اتاق نشیمن آفتاب گیر، نور پس زمینه روشن تر به تلویزیون اجازه می دهد تا با آن روشنایی رقابت کند و باعث کاهش تابش خیره کننده شود. در زیرزمینی کم نور، نور پس زمینه تاریک تلویزیون را بر روی چشم ها راحت تر می کند.

برای تنظیم نور پس زمینه خود با نور اتاق، آن را پایین بیاورید تا خیلی کم شود و سپس آرام آرام آن را بالا بیاورید تا وقتی که تماشا کنید راحت شود.

این مطلب را از دست ندهید   تعمیر پنل در تلویزیون

تضاد

وقتی نور پس زمینه تلویزیون خود را متناسب با اتاق تنظیم کردید، تنظیم کنتراست مرحله منطقی بعدی است. اصطلاح غیر برچسب خورده دیگر، تنظیم “کنتراست” در تلویزیون HDT در واقع شدت سفیدترین مناطق صفحه را کنترل می کند.

در فروشگاه های بزرگ ممکن است متوجه شوید که تلویزیون های نمایشگر تقریباً به طرز دردناکی از حالت درخشان و پر زرق و برق برخوردار هستند. آنها فقط برای جلب توجه شما تنظیم شده اند. در خانه می خواهید تنظیمات کنتراست و نور پس زمینه را کم کنید – حالت های پیش فرض “فیلم” یا “سینما” برای اکثر اتاق ها مناسب است.

روشنایی

به طور غیرقانونی، تنظیم روشنایی در واقع مناطق سیاه تصویر را کنترل می کند. بنابراین نام مناسب تر ممکن است “تاریکی” باشد.این تنظیم معمولاً به طور پیش فرض روی سطوح صحیح تنظیم می شود. خیلی زیاد چرخاندن آن قسمت هایی از تصویر را که به معنای سیاه بودن است، شستشو می دهد و اگر آن را خیلی کم کنید، برخی از رنگ ها را سیاه می کند و جزئیات حیاتی در فیلم ها و نمایش ها را از بین می برد. اگر می خواهید یک تصویر تیره تر داشته باشید، فقط با چند کلیک روشنایی را کاهش دهید.

میزان وضوح تصاویر

وضوح در واقع یادگاری از روزهای تلویزیون آنالوگ است. در دنیای دیجیتال امروز این کار غیرضروری است زیرا جعبه تنظیم یا پخش کننده دیسک وضوح را قبل از رسیدن به صفحه نمایش شما تعیین می کند.

وقتی وضوح را بالا می برید، تلویزیون در مناطقی که محتوای روشن و محتوای تاریک به هم می رسند، اغراق می کند، که باعث ایجاد هاله های ناخواسته می شود. توصیه ما این است که وضوح را به صفر برسانید – یا حداقل بالاتر از پیش فرض کارخانه نباشد.

این مطلب را از دست ندهید   تلویزیون پاناسونیک TC-55GX800

رنگ

اگر کنتراست سطح سفید را کنترل می کند، و روشنایی سطح سیاه را کنترل می کند، رنگ به راحتی میزان “رنگارنگ” تصویر را تنظیم می کند. به همین دلیل است که تغییر رنگ به حداقل تنظیمات، یک تصویر سیاه و سفید به شما می دهد.

به طور معمول، رنگ تقریباً هرگز نیازی به تغییر ندارد. تنظیمات پیش فرض – معمولاً 50 – منجر به اشباع رنگی می شود که طبق استانداردهای بین المللی HDTV صحیح باشد. با این حال، چند بار کلیک کردن روی آن ممکن است به نظر بهتر برسد.

مهمترین چیز یافتن تصویری است که از تماشای آن راحت باشید – و این تنظیمات باید شما را به آنجا برساند.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 − 3 =

بررسی Panasonic TX-49dx650b

بررسی Panasonic TX-49dx650b

پاناسونیک 49dx650b با قیمت مناسب، شواهد بیشتری از سرعت رایج شدن تلویزیون های 4K/UHD است. شما یک سیستم تلویزیون هوشمند مبتنی بر فایرفاکس را در

ادامه مطلب »