نمایندگی تعمیر تلویزیون پاناسونیک

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

HDR به چه معناست؟

“HDR” مخفف High Dynamic Range است. این اصطلاح از عکاسی ریشه می گیرد و به تکنیکی برای افزایش دامنه پویای تصویر – تضاد بین درخشان ترین سفیدپوستان و سیاه ترین سیاه پوستان اشاره دارد. این نظریه این است: هرچه دامنه دینامیکی بیشتر باشد، یک عکس به زندگی واقعی نزدیکتر می شود. اساساً HDR برای تلویزیون ها همین ایده است. به آسمان نگاه کن. ابرها ممکن است سفید (یا در انگلیس خاکستری) باشند، اما باید لایه های مشخصی وجود داشته باشد. در اطراف ابرها باید بتوانید درجات مختلف روشنایی را انتخاب کنید. اکنون به ابرهای تلویزیون نگاه کنید. آنها در مقایسه با سطح سفید خرد شده و لایه هایی که عملاً قابل تشخیص نیستند، ظاهراً صاف به نظر می رسند. دلایل مختلفی برای این امر وجود دارد.

چه چیزی در مورد HDR خوب است؟

دلیل اول محدودیت دینامیکی محدود تلویزیون شما یا عدم توانایی آن در نشان دادن بهترین تفاوت ها در روشنایی است. این بدان معناست که شما از تفاوت های زیبایی که باید در آنجا وجود داشته باشد، غافل می شوید. به هر حال، چشمان شما می تواند اطلاعات بسیار بیشتری از آنچه تلویزیون شما را تغذیه می کند، متمایز کند.

سپس پردازش انجام می شود که پس از فیلمبرداری چیزی در امتداد زنجیره انجام می شود. این مقدار اطلاعات به منظور مطابقت با محدودیت های فنی اعمال شده توسط تلویزیون شما را به طرز چشمگیری کاهش می دهد.

گرچه اخیراً تلویزیون ها بسیار توانایی بیشتری پیدا کرده اند. و منظور ما روشن است. یک تلویزیون عادی حدود 100-300 نیت روشنایی ایجاد می کند، جایی که یک نیت (از لاتین برای “برای درخشش”) برابر با نور ارائه شده توسط یک شمع است. از نظر تئوری تلویزیون HDR می تواند حداکثر 5000 نیت ارائه دهد.

این مطلب را از دست ندهید   سیاهی صفحه تلویزیون

البته، این نوع نور در حداکثر روشنایی کور کننده خواهد بود. اگرچه این فناوری به معنای سست کردن شبکیه چشم شما نیست – بلکه به منظور افزایش دامنه برای نمایش سایه اندازهای دقیق تر است.

ایده این است که به شما اجازه می دهد موارد بیشتری را که ضبط شده مشاهده کنید. جزئیات بیشتری را در سایه ها و موارد برجسته دریافت خواهید کرد. نور خورشید به درستی از پنجره ها می درخشد. رنگ ها با درجه بندی های ظریف تر و تغییرات بیشتر در لحن، غنی تر و زنده تر خواهند بود. در واقع، عکس شما طبیعی تر و واقعی تر به نظر می رسد.

HDR10 چیست؟

در حال حاضر، پنج نوع مختلف HDR وجود دارد: HDR10، HDR10 +، HLG، Dolby Vision و Advanced HDR توسط Technicolor.

HDR10 اصلی ترین و رایج ترین شکل HDR است. این یک استاندارد باز است که توسط بسیاری از تولیدکنندگان، سرویس های پخش جریانی (آمازون، نتفلیکس، اپل و دیزنی +) و انجمن Blu-ray Disc (BDA) پذیرفته شده است. طبق انجمن Consumer Electronics Association (CEA)، HDR10 باید از استانداردهای خاصی برخوردار باشد، از جمله 4: 2: 0 زیر نمونه برداری از رنگ، عمق 10 بیتی و فضای رنگی BT.2020. این استانداردهای خاص را بر روی تصویر نمایش داده شده توسط تلویزیون اعمال می کند.

به عنوان یک قاعده کلی، همه تلویزیون های 4K که در حال حاضر در بازار هستند و به بازار عرضه می شوند باید از HDR10 بهره مند شوند. این بدان معناست که تلویزیون شما با پرکاربردترین دیسک های Blu-ray 4K، پخش کننده های 4K و محتوای جریان 4K سازگار خواهد بود – و باید تصویری به مراتب بهتر از تلویزیون 4K و بدون HDR ارائه دهد.

این مطلب را از دست ندهید   تلویزیون پاناسونیک TC-32ES600

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 − 9 =

بررسی Panasonic TX-49dx650b

بررسی Panasonic TX-49dx650b

پاناسونیک 49dx650b با قیمت مناسب، شواهد بیشتری از سرعت رایج شدن تلویزیون های 4K/UHD است. شما یک سیستم تلویزیون هوشمند مبتنی بر فایرفاکس را در

ادامه مطلب »