نمایندگی تعمیر تلویزیون پاناسونیک

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

تعمیر برد تی کان تلویزیون

شرکت پاناسونیک جزوه شرکت‌های قدیمی و برتر در زمینهٔ ساخت تلویزیون و لوازم خانگی است همچنین این شرکت ژاپنی توانسته در ساخت لوازم الکتریک نام آور باشد. در این مقاله در رابطه با تلویزیون پاناسونیک اطلاعاتی را در اختیار شما قرار می‌دهیم. ممکن است از تلویزیون پاناسونیک استفاده کنید اما با مشکلاتی رو به رو شوید. یکی از این مشکلات خرابی برد تی کان تلویزیون می‌باشد. در این مطلب علت خرابی در برد تی کان و نتیجهٔ آن را به طور کامل توضیح خواهیم داد.

برد تی کان چیست؟

این قطعه مهم‌ترین و اساسی‌ترین قطعه در تلویزیون می‌باشد. وظیفهٔ این قطعه پردازش اطلاعات تصویر است همچنین این قطعه با پنل نیز ارتباط مستقیمی دارد. به دلیل وجود ارتباط بین این قطعه و پنل در صورت مشاهدهٔ خرابی باید از یک تعمیرکار با تجربه و حرفه‌ای استفاده کنید تا قطعات دیگر و یا پنل شما دچار آسیب دیدگی نشود (در صورت خرابی در پنل هزینه‌های بسیاری را متحمل می‌شوید)

جالب است بدانید که TFT CONTROLLER مخفف عبارت T CON یا تی کان است. این برد مهم وظیفهٔ پردازش اطلاعات تصویری را برعهده دارد. برد تی کان و مین برد با کمک یکدیگر تصاویر را ایجاد می‌نمایند. عملکرد این دو قطعه به این صورت است که ابتدا اطلاعات و سیگنال‌ها وارد مین برد می‌شوند. در مین برداین اطلاعات پردازش و به سمت برد تی کان می‌رود تا پردازش نهایی تصاویر انجام شود و تصاویر بر روی صفحهٔ نمایشگر ایجاد شوند.

منبع: تعمیر تلویزیون پاناسونیک

برد تی کان اطلاعاتی مثل سیگنال‌های رنگ و یا سطح روشنایی و.. را دریافت کرده و این اطلاعات را پردازش می‌نماید. بعد از پردازش، این اطلاعات به سمت پنل رفته و در مرحلهٔ نهایی این اطلاعات بر روی صفحهٔ نمایش در قالب فیلم و تصاویر اجرا می‌شود.

این مطلب را از دست ندهید   بهم ریختگی رنگ تلویزیون

دلایل خرابی در برد تی کان

یکی از نشانه‌های رایج و مهم که منشأان خرابی در برد تی کان است خاموشی ناگهانی می‌باشد. به طور کلی خرابی برد تیکان ممکن است در اثر خرابی در پنل ایجاد شود. این عوامل عبارتند از:

خرابی بر اثر نوسانات برقی

از مهمترین عواملی که باعث خرابی در برد تیکان می‌شود نوسانات برق می‌باشد. قطعه‌ها در تلویزیون برای تأمین انرژی خود نیاز به پاور دارند. عملکرد پاور به این صورت است که ابتدا یک جریان ثابت را دریافت می‌کند و بعد این جریان را به جریانی کمتر تبدیل کرده و آن را به قطعات دیگر می‌رساند. به طور کلی هر قطعه جریان خاص خود را دارد. حال در نظر داشته باشید که جریان ورودی به پاور دچار نوسان و یا بالا و پایین شود در این حالت ممکن است بخش‌های دیگر نیز دچار نوسان شده و در نتیجه ممکن است سوختگی را به همراه داشته باشد.

نفوذ آب یا رطوبت

از دیگر عواملی که می‌توان نام برد نفوذ آب یا رطوبت می‌باشد. نفود آب نیز در سوختگی این قطعه نقش مهمی دارد و می‌تواند باعث سوختگی این قطعه شود. اصولاً نفوذ آب تواند به قطعه‌های دیگر نیز آسیب برساند. این عامل بر اثر سهل انگاری کاربر رخ می‌دهد پس بهتر است هنگام استفاده از تلویزیون نهایت مراقبت را داشته باشید.

خرابی در اثر استهلاک و کارکرد بالا

ممکن است براثر کار کرد بالا طول عمر این قطعه به پایان رسیده باشد. روشن بودن مداوم دستگاه باعث ایجاد دمای زیاد می‌شود. این افزایش دما می‌تواند باعث فرسایش و کاهش طول عمر قطعه‌ها شود. همچنین ممکن است اتصالات قطعات نیز باز شود.

این مطلب را از دست ندهید   مشکلات صدا در تلویزیون

خرابی بر اثر وارد شدن ضربه

ممکن است بر اثر وارد شدن ضربه نیز ابتدا پنل و سپس برد تیکان مورد آسیب قرار گیرد.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 − 12 =

بررسی Panasonic TX-49dx650b

بررسی Panasonic TX-49dx650b

پاناسونیک 49dx650b با قیمت مناسب، شواهد بیشتری از سرعت رایج شدن تلویزیون های 4K/UHD است. شما یک سیستم تلویزیون هوشمند مبتنی بر فایرفاکس را در

ادامه مطلب »