نمایندگی تعمیر تلویزیون پاناسونیک

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

تعمیر برد پاور تلویزیون پاناسونیک

تعمیر برد پاور تلویزیون پاناسونیک از خدماتی است که در واحد تعمیرات برد تلویزیون ارائه می شود. پاور یا به اصطلاح منبع تغذیه تلویزیون، بخشی از دستگاه است که انرژی مورد نیاز برای روشن شدن و روشن ماندن دستگاه را تامین می کند. این قطعه بخش مهمی از کارکرد تلویزیون را برعهده دارد و چنانچه دچار مشکل و نقص فنی شود، دستگاه دیگر نمی تواند به کار خود ادامه دهد. این برد متشکل از ترانزیستورها، خازن ها و آی سی های متعددی می باشد. مجموع این قطعات، عملکرد مناسب برد را امکان پذیر می کنند.

چنانچه در این قطعات مشکلی بروز کند، کارکرد دستگاه با اختلال مواجه شده و در بسیاری از مواقع تلویزیون خاموش می شود و دیگر روشن نمی شود. برد پاور از قطعاتی است که اگر خرابی آن به موقع تشخیص داده شود و برای تعمیر آن اقدام شود، نیازی به تعویض ندارد و می توان با تعویض و ترمیم قطعات برد، مشکل آن را برطرف کرد.

اما در صورتی که بروز مشکلات جزئی در برد نادیده گرفته شود، به دلیل اهمیت این قطعه و ارتباط آن با سایر قطعات، ممکن است مشکل به بخش های دیگر دستگاه نیز سرایت کرده و هزینه های زیادی را برای کاربر به همراه داشته باشد. اما عوامل مختلفی تعمیر برد را به دنبال دارند که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد.

عواملی که تعمیر برد پاور تلویزیون پاناسونیک را به دنبال دارند

در این باره که دقیقاً چه عاملی موجب خرابی برد پاور و تعمیر آن می شود، نمی شود عاملی قطعی را ذکر کرد اما برخی از عوامل وجود دارند که در خرابی و بروز مشکل در پاور تأثیر بسزایی دارند. شناخت این عوامل به تعمیر و رفع ایراد برد پاور کمک زیادی می کند. اصولاً زمانی می توان به طرز موفقیت آمیزی اقدام به تعمیر برد پاور تلویزیون پاناسونیک کرد که دلیل خرابی آن به درستی تشخیص داده شده باشد. در زیر برخی از این عوامل را مرور می کنیم.

این مطلب را از دست ندهید   تعمیر فلت تلویزیون پاناسونیک

خرابی برد پاور در اثر نوسان برق:

از مهمترین دلایل خرابی پاور تلویزیون، نوسان برق می باشد. پاورجریان مشخص و تعریف شده ای را وارد کرده و آن را با یک جریان کمتر خارج می کند و به سایر قطعات انتقال می دهد. حال اگر جریان ورودی، بالا و پایین شود، باعث آسیب رسیدن به خازن ها و آی سی های برد می شود. گاهی این امر باعث سوختگی کامل برد می شود.

نفوذ آب و رطوبت:

یکی از عواملی که خرابی برد پاور و احتمالاً سوختگی آن را به دنبال دارد، آب خوردگی می باشد. ورود هرگونه مایعات به داخل تلویزیون تأثیر نامطلوبی روی قطعات الکترونیکی دارد و باعث ایجاد اتصال در آنها می شود. این امر معمولاً در اثر سهل انگاری کاربر اتفاق می افتد و یکی از عوامل نادر در تعمیر برد پاور تلویزیون پاناسونیک محسوب می شود.

خرابی برد پاور در اثر کارکرد بالا:

کارکرد بالای تلویزیون و روشن بودن مداوم آن باعث بالا رفتن حرارت پاور می شود. افزایش دما باعث فرسودگی قطعات برد و باز شدن اتصالات آن می شود.

نشانه هایی که باید برای تعمیر برد پاور تلویزیون پاناسونیک اقدام کرد

خرابی برد پاور با نشانه هایی همراه است. البته این نشانه ها ممکن است نشان دهنده خرابی مین برد نیز باشند. از این رو در صورت مشاهده هریک از این نشانه ها باید به متخصصان فنی تعمیر تلویزیون مراجعه کرد تا آنها با بررسی کارشناسانه، مشکل برد پاور یا مین برد را تشخیص داده و آن را برطرف کنند. اما وجود این نشانه ها می تواند حکایت از خرابی برد پاور تلویزیون پاناسونیک باشد:

این مطلب را از دست ندهید   آشنایی با HDR

چشمک زدن چراغ پاور تلویزیون پاناسونیک

معمولاً زمانی که برد پاور دستگاه خراب باشد، چراغ پاور دستگاه مکرراً چشمک می زند. در این حالت احتمالاً دستگاه روشن نشده و عملکردی از آن مشاهده نمی شود. در صورت مشاهده این مشکل باید برای تعمیر برد پاور تلویزیون پاناسونیک، دستگاه را به کارشناسان نمایندگی تلویزیون پاناسونیک تحویل دهید.

خاموش شدن ناگهانی تلویزیون

از نشانه های دیگری که خرابی برد پاور را نشان می دهد، خاموش شدن ناگهانی تلویزیون است. در این شرایط اگر مشکل از برد پاور باشد معمولاً تلویزیون دیگر روشن نمی شود و تا زمان تعمیر پاور نمی توان از آن استفاده کرد.

دیر روشن شدن تلویزیون

زمانی که دکمه پاور را زده اما تلویزیون با تأخیر روشن می شود به احتمال زیاد برد پاور دستگاه آسیب دیده است. در این شرایط برای جلوگیری از خرابی کامل پاور، بهتر است هر چه سریعتر برای تعمیر دستگاه اقدام کرد.

هزینه تعمیر برد پاور تلویزیون پاناسونیک

برای تعمیر برد پاور نمی توان هزینه مشخصی را تعیین کرد. این موضوع بستگی به میزان آسیب دیدگی قطعه دارد. چه بسا در برخی مواقع امکان تعمیر برد پاور وجود ندارد و این قطعه باید تعویض شود. اگر در مراحل ابتدایی خرابی برد، برای تعمیر آن اقدام کنید هزینه تعمیر آن به مراتب کمتر از زمانی است که برد به طور کلی از کار افتاده باشد. در شرایطی که تعمیر برد پاور تلویزیون پاناسونیک امکان پذیر نباشد در این صورت با صرف هزینه بیشتری، برد تعویض می شود.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − 11 =

بررسی Panasonic TX-49dx650b

بررسی Panasonic TX-49dx650b

پاناسونیک 49dx650b با قیمت مناسب، شواهد بیشتری از سرعت رایج شدن تلویزیون های 4K/UHD است. شما یک سیستم تلویزیون هوشمند مبتنی بر فایرفاکس را در

ادامه مطلب »