نمایندگی تعمیر تلویزیون پاناسونیک

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

تعمیر تیونر تلویزیون پاناسونیک

زمانی که به دنبال خرید تلویزیون می روید، مطمئنا می بینید که در میان مشخصات و ویژگی های تلویزیون نوشته شده “DVB-T” یا “تیونر دیجیتال – آنالوگ” اما این واژه ها چه مفهومی دارند؟ تیونر تلویزیون چیست و چه نقشی در این دستگاه دارد؟ از کجا باید بفهمیم تیونر تلویزیون خراب شده است و به تعمیرات تخصصی نیاز دارد؟ ادامه این مطلب را از دست ندهید تا ضمن گرفتن پاسخ تمامی این سوالات با بهترین مرکز جهت تعمیر تیونر تلویزیون پاناسونیک و خدمات این مرکز در زمینه تعمیرات تیونر تلویزیون آشنا شوید.

DVB-T یا تیونر دیجیتال – آنالوگ چیست؟

قبل از اینکه به عواملی که موجب خرابی و تعمیر تیونر تلویزیون پاناسونیک می شود، بپردازیم لازم است شما را با تیونر و نحوه عملکرد آن در تلویزیون آشنا کنیم. DVB-T  یا تیونر دیجیتال – آنالوگ، مخفف عبارت Digital Video Broadcasting Terrestrial می باشد که به معنای پخش زمینی ویدیوی دیجیتال می باشد. منظور از پخش زمینی ویدیوی دیجیتال، این است که با استفاده از آنتن های هوایی که روی پشت بام اکثر کاربران نصب شده است، امکان دریافت تصاویر دیجیتال وجود دارد و دیگر نیازی نیست تصاویر از طریق ماهواره ارسال شوند.

به تلویزیون هایی که دارای تیونر دیجیتال – آنالوگ هستند، تلویزیون های دیجیتال می گویند. قبل از اینکه پای تلویزیون های دیجیتال به بازار تلویزیون ها باز شود اگر کسی قصد دریافت شبکه های استانی و شبکه های دیجیتال مثل شبکه تماشا، نسیم و … را داشت باید یک گیرنده دیجیتال خریداری می کرد. اما امروزه با باز شدن پای تلویزیون های دیجیتال به دنیای تلویزیون ها، دیگر برای دریافت شبکه های استانی و شبکه های دیجیتال نیازی به خرید گیرنده دیجیتال نیست؛ چراکه تلویزیون های دیجیتال درون خود یک تیونر دیجیتال – آنالوگ یا همان DVB-T را گنجانده اند.

این مطلب را از دست ندهید   تفاوت تلویزیون ال سی دی و ال ای دی

انواع DVB یا تیونرهای تلویزیون

به جز تیونر DVB-T که تیونر دیجیتال – آنالوگ تلویزیون است، انواع دیگری از DVB نیز وجود دارد که به شرح زیر هستند:

DVB-H: مخفف Digital Video Broadcasting Handheld است که سیستم پخش دیجیتال شبکه ها برای دستگاه های موبایل است.

DVB-C: مخفف Digital Video Broadcasting Cable است که سیستم پخش دیجیتال شبکه ها از طریق کابل یا سیم می باشد.

DVB-S: مخفف Digital Video Broadcasting Satellite است که سیستم پخش دیجیتال شبکه ها از طریق ماهواره است؛ به همین دلیل نیاز به دیش، نصب و راه اندازی دارد.

از کجا بفهمیم تیونر تلویزیون پاناسونیک خراب شده است؟

تشخیص خرابی و تعمیر تیونر تلویزیون پاناسونیک اصلا کار ساده ای نیست؛ چراکه این بخش از تلویزیون هم مسیر با مین برد است به همین دلیل نشانه های خرابی مین برد تلویزیون مشابه نشانه های خرابی تیونر این دستگاه است. منتهی اکثر اوقات خرابی تیونر تلویزیون خودش را با قطع و وصل شدن دائم صدا و تصویر در تلویزیون نشان می دهد.

اگر شما هم از تلویزیون پاناسونیک استفاده می کنید و با چنین مشکلی در این دستگاه مواجه شده اید، بهتر است عیب یابی این دستگاه را به تکنسین های نمایندگی تعمیرات تلویزیون پاناسونیک بسپارید.

تکنسین های این مرکز با عیب یابی دقیق تشخیص خواهند داد که مشکل از تیونر تلویزیون پاناسونیک است یا مین برد آن، سپس با دقت و سرعت بالایی به تعمیرات تخصصی این قطعه می پردازند. جهت استفاده از خدمات نمایندگی تلویزیون پاناسونیک، می توانید با این مرکز تماس بگیرید تا تکنسین های آن به آدرس موردنظر شما اعزام شده و خدمات تعمیر تلویزیون پاناسونیک در محل را به شما ارائه دهند.

این مطلب را از دست ندهید   تلویزیون 65GX536 پاناسونیک

آیا امکان تعمیر تیونر تلویزیون پاناسونیک وجود دارد؟

پاسخ این سوال نزد تکنسین های نمایندگی تعمیرات تلویزیون پاناسونیک است که با عیب یابی دقیق تشخیص خواهند داد که آیا امکان تعمیر تیونر تلویزیون پاناسونیک وجود دارد یا بهتر است که تعویض گردد. درواقع در مرحله عیب یابی تیونر تلویزیون، میزان آسیبی که به این قطعه وارد شده است مشخص می گردد و درنهایت اگر میزان خرابی تیونر زیاد باشد، تکنسین های نمایندگی پاناسونیک آن را تعویض می کنند. در غیر این صورت با انجام پروسه تعمیرات، مشکل به وجود آمده برای تیونر تلویزیون را برطرف می کنند.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 − 3 =

بررسی Panasonic TX-49dx650b

بررسی Panasonic TX-49dx650b

پاناسونیک 49dx650b با قیمت مناسب، شواهد بیشتری از سرعت رایج شدن تلویزیون های 4K/UHD است. شما یک سیستم تلویزیون هوشمند مبتنی بر فایرفاکس را در

ادامه مطلب »