نمایندگی تعمیر تلویزیون پاناسونیک

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

همه چیز درباره تعمیر فلت تلویزیون پاناسونیک

خرابی فلت تلویزیون از جمله مشکلات رایجی است که کاربران این دستگاه ها با آن رو به رو می شوند. اینکه چگونه می توان نسبت به رفع مشکل فلت تلویزیون پاناسونیک اقدام کرد و یا علل این خرابی چیست از جمله نکاتی است که باید همه ما از آن آگاه باشیم.

اما در این مقاله سعی شده راه حل های ساده ای برای جلوگیری از این اتفاق پیشنهاد شود تا با رعایت آن ها نیاز کمتری برای تعمیر فلت تلویزیون پاناسونیک به وجود بیاید.

تعمیر فلت تلویزیون پاناسونیک

فلت تلویزیون چیست؟ فلت قطعه ای است که امروزه در تلویزیون های ال سی دی و ال ای دی نقش پر رنگی تری دارد و وظیفه ایجاد ارتباط بین صفحه نمایش تلویزیون و برد آدرس را بر عهده دارد. خرابی فلت تلویزیون یکی از معضلاتی است که امروزه کاربران زیادی با آنها رو به رو می شوند و گاها نه از علت آن با خبرند و نه برای جلوگیری از این اتفاق ایده ای در ذهن دارند و نه آن که برای تعمیر فلت تلویزیون خود راه حل مناسبی سراغ دارند.

در نگاه اول و در شکل ظاهری فلت ها، نوارهای منعطف الکتریکی هستند که اطلاعات تصویر به صورت دیجیتال از برد آدرس به آنها وارد می شود، در وسط این نوارها آی سی های پردازنده قرار دارد و خروجی آنها به صورت خطوط متراکم و بسیار ظریف تصویر تلویزیون را به صورت نوارهای عمودی کنار هم تشکیل می دهد و به سطح پیکسل های لیکوئید پنل تلویزیون پاناسونیک وارد می کند. رفع مشکل فلت تلویزیون یکی از موضوعات پر مخاطب کاربران این دستگاه ها است که در ادامه مطلب به بررسی آن می پردازیم.

این مطلب را از دست ندهید   اتصال دستگاه به تلویزیون

تعمیر فلت تلویزیون چگونه انجام می شود؟

حساسیت و ظرافت بالای قطعات به کاررفته در انواع تلویزیون Panasonic به اندازه‌ای است که امکان تعمیر آنها را با چشم غیرمسلح و همچنین توسط غیر متخصصین بسیار دشوار ساخته است. عموم تعمیرکاران تلویزیون برای رفع خرابی فلت تلویزیون از لوپ های خاص و تجهیزات ویژه استفاده می‌کنند. البته در بحث تعویض فلت تلویزیون مساله جور دیگری پیش می رود و کلیه عملیات به صورت ماشینی و توسط ماشین بندینگ انجام می شود.

در صورتی که برای رفع مشکل فلت تلویزیون نیاز به تعویض پنل تلویزیون پاناسونیک و تعمیر فلت باشد، ابتدا باید فلت معیوب از دستگاه جدا ‌گردد و پس از آماده سازی محل نصب، فلت جدید در محل  با دقت بسیار جای گذاری می شود. تمامی این پروسه به وسیله دستگاهی بسیار پیشرفته برای چسباندن دوباره COF انجام می شود که بندینگ ماشین نام دارد. مشتریان عزیز می توانند برای تعمیر فلت تلویزیون به نمایندگی پاناسونیک مرکز سخت افزار ایران مراجعه نموده و از خدمات باکیفیت ارائه شده در این مرکز بهره ببرند.

انواع خرابی فلت تلویزیون Panasonic

به طور کلی، انواع عوامل خرابی فلت تلویزیون را می‌توان به دو دسته تقسیم بندی نمود:

خرابی ناشی از استهلاک طبیعی پنل تلویزیون

در این مقاله، با دلایل آب خوردگی پنل تلویزیون و نحوه رفع مشکل فلت تلویزیون با دستگاه تعمیر فلت تلویزیون آشنا خواهید شد. اگر قصد دارید در مورد جزییات عملیات باندینگ یا اتصال چسب ACF  به فلت پنل COF و برد آدرس PCB در دستگاه بندینگ ماشین اطلاعات بیشتری کسب کنید، در ادامه متن با ما همراه باشید.

این مطلب را از دست ندهید   تنظیم مجدد تلویزیون بعد از ولتاژ برق

آب خوردگی فلت تلویزیون

بر خلاف باور عموم، آب خوردگی تلویزیون به این معنی نیست که یک ظرف آب بر روی تلویزیون پاشیده شود. آب خوردگی فلت تلویزیون های ال سی دی و ال ای دی در اکثر مواقع به این دلیل به وجود می‌آید که مایعات پاک کننده همچون پاک کننده های سطوح شیشه ای به اشتباه و سهوا بر روی فلت تلویزیون زده شده و موجب از بین رفتن ساختار پیکسلی فلت شود که پس از آن باید به فکر تعمیر فلت تلویزیون باشیم.

از جمله دلایل دیگر آب خوردگی فلت تلویزیون کودکان هستند چرا که گاها بازیگوشی آن ها و بازی کردن با وسایل آب پاش موجب می شود تا تلویزیون نیز از دست آن ها در امان نماند.  مایعات از سمت پایین فلت تلویزیون و فاصله کم بین صفحه نمایش و قاب تلویزیون، به دستگاه ورود پیدا می‌کنند.

رسیدن این قطرات مایع به پشت فلت و برخورد آن ها با آی سی ها در مدارها موجب ایجاد سولفات، جرقه و به مرور زمان موجب خرابی فلت تلویزیون می شود. گفتنی است که آسیب دیدن فلت پنل تلویزیون و برد آدرس PCB در بعضی مواقع سبب می‌شود برد تیکان تلویزیون پاناسونیک شما آسیب ببیند.

کدام دسته از خرابی های فلت تلویزیون با دستگاه بندینگ رفع می‌شوند؟

در صورتی که فلت تلویزیون ال سی دی LCD و یا فلت تلویزیون ال ای دی LED به خاطر برخورد جسم خارجی شکسته شده باشد، چاره ای برای رفع مشکل فلت تلویزیون نیست به جز خرید یک تلویزیون جدید پاناسونیک. البته باید گفت در اصل برای تعمیر فلت تلویزیون باید پنل و یا فلت را عوض نمود اما چون قیمت آن حدود هشتاد درصد از قیمت یک تلویزیون جدید است معمولا کاربران خرید تلویزیون جدید را ترجیح می دهند.

این مطلب را از دست ندهید   تعمیر پنل در تلویزیون

ولی گونه های دیگری از خرابی فلت تلویزیون وجود دارد، که در تصویر صفحه نمایش نمایان است و با استفاده از ماشین بندینگ قابل عیب یابی و تعمیر هستند لازم به ذکر است این خرابی ها خود را به صورت خطوط عمودی و یا افقی رنگی و یا سیاه نمایش می دهند.

  • قطع اتصال فلت اتصال به پنل
  • قطع گرافیت در محل اتصال روی پنل
  • قطع خروجی ای سی پروسسور (پردازشگر)

همچنین توجه به این نکته ضروری است که برای رفع مشکل فلت تلویزیون ابدا نسبت به باز کردن قاب آن در منزل اقدام نکنید، جرا که گاها در حالت خاموش نیز برد و پاور ممکن است رسانای جریان برق باشند.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 + هشت =

بررسی Panasonic TX-49dx650b

بررسی Panasonic TX-49dx650b

پاناسونیک 49dx650b با قیمت مناسب، شواهد بیشتری از سرعت رایج شدن تلویزیون های 4K/UHD است. شما یک سیستم تلویزیون هوشمند مبتنی بر فایرفاکس را در

ادامه مطلب »