نمایندگی تعمیر تلویزیون پاناسونیک

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

تعمیر منبع تغذیه تلویزیون پاناسونیک

بسیاری از کاربرانی که از دیر روشن شدن تلویزیون خود شکایت دارند، نمی دانند که احتمالا ایراد از قطعه ای به نام منبع تغذیه است. همچنین گاهی چشمک زدن مداوم چراغ تلویزیون هم نشان دهنده خرابی همین قطعه می باشد. منبع تغذیه، انرژی بخش های مختلف تلویزیون را تامین می کند و خرابی آن منجر به بروز مشکلاتی در عملکرد دستگاه خواهد شد.

این قطعه که با عنوان پاور هم شناخته می شود، با برق در ارتباط است و ضمن کنترل جریان آن و اعمال تغییرات لازم، انرژی مورد نیاز را به سایر بخش های مختلف تلویزیون منتقل می کند.

به دلیل ارتباط منبع تغذیه با اغلب بخش های تلویزیون، خرابی این قطعه می تواند کل دستگاه را درگیر کند. به همین دلیل تعمیر این قطعه اهمیت بسیاری در روند تعمیرات تلویزیون دارد. در ادامه شما را با نکاتی در مورد تعمیر منبع تغذیه تلویزیون پاناسونیک آشنا می کنیم. توجه داشته باشید که برای عیب یابی و ترمیم این قطعه نیاز به تجهیزات خاصی است و این کار باید در محیط تخصصی انجام شود.

بنابراین بهتر است که در صورت خرابی پاور، با واحد تعمیر تلویزیون نمایندگی پاناسونیک در مرکز سخت افزار ایران تماس بگیرید تا همکاران ما اقدامات لازم را به شکل تخصصی انجام دهند.

تعمیر منبع تغذیه تلویزیون پاناسونیک در کدام شرایط ضروری است؟

وقتی روند فرسودگی تلویزیون ها شروع می شود، کاربران مشکلات مختلفی را در این دستگاه مشاهده می کنند. مثلا ممکن است تلویزیون روشن نشود و یا تصویر در آن به نمایش در نیاید. گاهی تلویزیون صدا ندارد و گاهی هم سایه ها یا خطوط اضافه ای در تصویر مشاهده می شوند. هریک از این مشکلات ناشی از خرابی یکی از قطعات تلویزیون هستند.

این مطلب را از دست ندهید   تعمیر تلویزیون ال ای دی / ال سی دی

اما آنچه تعمیر منبع تغذیه تلویزیون پاناسونیک و سایر برندها را ضروری میسازد، خرابی ترانزیستورهای پاور تلویزیون، چشمک زدن چراغ LED ، روشن نشدن و یا دیر روشن شدن تلویزیون، توقف بر روی چراغ پاور، خاموش شدن خود به خود دستگاه بعد از چند ساعت و نیز خاموش شدن ناگهانی تلویزیون است. این موارد معمولا نشان دهنده خرابی منبع تغذیه هستند و برای جلوگیری از خرابی دیگر قطعات تلویزیون، باید در اولین فرصت به فکر ترمیم یا تعویض پاور باشید.

نحوه عیب یابی منبع تغذیه تلویزیون panasonic

تکنسین برای تعمیر منبع تغذیه تلویزیون Panasonic و سایر برندها باید اول این قطعه را به خوبی بررسی و عیب یابی کند. تعمیرکار باید بداند که دقیقا کدام بخش های برد پاور معیوب شده اند تا روش و مراحل تعمیرات را به درستی تعیین کند. معمولا برای عیب یابی پاور تلویزیون، آزمون ها و تست های خاصی را اجرا می کنند.

یکی از تست ها به این صورت است که ولتاژ استندبای در کانکتور PSU بدون فشار دادن دکمه پاور اندازه‌ گیری می شود. این ولتاژ به صورت مستقیم به مادربرد فرستاده شده و از طریق IC ولتاژ رگولاتور یا مدار مدل DC-DC به چیپ‌ست اصلی (Scalar , MCU) CPU یا MCU IC (میکروکنترلر / Micom) خواهد رسید. در این مرحله چراغ LED استندبای روشن می ‌شود و هنگامی که دکمه پاور تلویزیون فشار داده می شود، چیپ‌ست اصلی سیگنال POWER_ON را به برد PSU ارسال می کند تا بخش PFC و سپس بخش PWM راه اندازی شود.

پس از تولید ولتاژهای مورد نیاز، CPU به صورت همزمان سیگنال‌های دیگری را به برد اینورتر یا بخش اینورتر (اگر برد IP باشد) ارسال می کند. سپس بک لایت فعال شده و مشکلات برد پاور مشخص می شوند. چنانچه هریک از این بخش ها به درستی انجام نشوند، یعنی منبع تغذیه آسیب دیده و نیاز به ترمیم یا حتی تعویض این قطعه می باشد.

این مطلب را از دست ندهید   تلویزیون پاناسونیک TC-65FX800

نحوه تعمیر منبع تغذیه یا پاور تلویزیون پاناسونیک

فرایند تعمیر منبع تغذیه تلویزیون پاناسونیک پس از عیب یابی و اطمینان از خرابی این قطعه انجام می شود. چون گاهی ایرادات تلویزیون ناشی از آسیب دیدگی قطعات دیگر هستند و ارتباطی با منبع تغذیه ندارند. اگر پس از بررسی های اولیه مشخص شود که عملکرد معیوب تلویزیون ناشی از خرابی پاور است، این قطعه به دقت بررسی می شود تا اجزای آسیب دیده آن شناسایی شوند.

چنانچه ایراد از ترانزیستورها باشد، نیاز به تعویض آنها می باشد. نکته بسیار مهم این است که STR  به کار رفته در برخی از مدل های پاور بسیار کمیاب است و در صورت خرابی این بخش، باید برد پاور را به طور کامل تعویض نمود. خوشبختانه به جز این مورد خاص، در سایر موارد می توان به راحتی منبع تغذیه تلویزیون را تعمیر نموده و عملکرد تلویزیون را به حالت عادی باز گرداند.

در نهایت اگر امکان ترمیم وجود نداشته باشد، تکنسین ها اقدام به تعویض منبع تغذیه تلویزیون پاناسونیک می کنند تا دستگاه به شکل بی نقص کار کرده و سایر قطعات نیز در معرض آسیب دیدگی نباشند.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 − 13 =

بررسی Panasonic TX-49dx650b

بررسی Panasonic TX-49dx650b

پاناسونیک 49dx650b با قیمت مناسب، شواهد بیشتری از سرعت رایج شدن تلویزیون های 4K/UHD است. شما یک سیستم تلویزیون هوشمند مبتنی بر فایرفاکس را در

ادامه مطلب »