نمایندگی تعمیر تلویزیون پاناسونیک

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

تعمیر پاور تلویزیون

شرکت پاناسونیک جزوه شرکت‌های قدیمی و برتر در زمینهٔ ساخت تلویزیون و لوازم خانگی است همچنین این شرکت ژاپنی توانسته در ساخت لوازم الکتریک نام آور باشد. در این مقاله در رابطه با تلویزیون پاناسونیک اطلاعاتی را در اختیار شما قرار می‌دهیم. ممکن است از تلویزیون پاناسونیک استفاده کنید اما با مشکلاتی رو به رو شوید. یکی از این مشکلات خرابی در پاور تلویزیون می‌باشد. در این مطلب علت خرابی پاور و نتیجهٔ آن را به طور کامل توضیح خواهیم داد.

پاور چیست؟

قبل از وارد شدن به بحث خرابی در پاور تلویزیون بهتر است ابتدا بدانیم پاور چیست و وظیفهٔ آن در تلویزیون به چه صورت است. همانطور که می دانید همهٔ وسایل الکتریکی نیاز به برق دارند تا برنامه‌ها و فیلم‌ها را اجرا نمایند. قطعه‌ای که این وظیفه را در تلویزیون انجام می‌دهد پاور است. پاور قلب تلویزیون است و برق دستگاه را تأمین می‌کنید پس باید بدانید که تنها برق شهری برای روشن شدن تلویزیون کافی نیست و پاور نیز نقش مهمی در روشن شدن تلویزیون را دارد.

تعمیر تلویزیون پاناسونیک

پاور یا به اصطلاح منبع تغذیه وظیفهٔ روشن شدن و روشن ماندن تلویزیون را بر عهده دارد. با توجه به وظیفهٔ این قطعه، بخش مهم و اساسی را در کارکرد تلویزیون بر عهده دارد.

جالب است بدانید که این قطعه نیز از بردهای متعددی تشکیل شده است تا عملکرد تلویزیون به طور مناسب اجرا شود. این بردها عبارتند از ترانزیستورها، خازن‌ها و ای سی‌ها که در کنار پاور باعث می‌شود تا تلویزیون عملکرد مناسبی را داشته باشد.

این مطلب را از دست ندهید   چگونه تلویزیون پاناسونیک را کالیبره می کنید؟

خرابی در پاور

با توجه به وظیفهٔ پاور اگر هر یک از بردها و یا خود قطعه دچار خرابی شود، عملکرد تلویزیون به طور کامل متوقف و یا مختل می‌شود. نتیجهٔ خرابی در پاور روشن نشدن تلویزیون و یا خاموشی آن به طور ناگهانی می‌باشد.

تعمیر پاور تلویزیون

اگر در پاور تلویزیون اختلالی ایجاد شود و تشخیص آن به موقع باشد می‌توان تعمیر آن را اغاز کرد و نیاز به تعویض این قطعه نباشد. به راحتی و با تشخیص به موقع خرابی می‌توان قطعات را ترمیم و تعویض نمود و مشکل را برطرف کرد.

اما اگر این خرابی را نادید گرفت ممکن است خرابی در پاور قطعات دیگر را نیز خراب کند و به قطعات دیگر آسیب جدی برساند. دلیل این موضوع این است که تمام قطعات تلویزیون به یکدیگر مرتب و متصل هستند و ممکن است با خرابی پاور، این خرابی نیز به بخش‌های دیگر نیز سرایت کند و هزینهٔ زیادی را به همراه داشته باشد.

چه عواملی باعث خرابی در پاور تلویزیون می‌شود؟

به طور کلی نمی‌توان عامل دقیقی را نام برد اما عواملی وجود دارند که در خرابی این قطعه نقش ویژه و مهمی را برعهده دارند. بهتر است ابتدا این عوامل را بررسی کنید و بعد اقدام به تعمیر نمایید تا به طور مناسب ایراد برد پاور برطرف شود. به بیان ساده‌تر باید دلیل خرابی را به طور کامل تشخیص دهید. برخی از عواملی که در خرابی پاور نقش به سزایی دارند در ادامه گفته شده است.

خرابی بر اثر نوسانات برقی

از مهمترین عواملی که باعث خرابی در پاور می‌شود نوسانات برق می‌باشد. عملکرد پاور به این صورت است که ابتدا یک جریان ثابت را دریافت می‌کند و بعد این جریان را به جریانی کمتر تبدیل کرده و آن را به قطعات دیگر می‌رساند. به طور کلی هر قطعه جریان خاص خود را دارد. حال در نظر داشته باشید که جریان ورودی به پاور دچار نوسان و یا بالا و پایین شود در این حالت ممکن است به بخش‌های دیگر پاور مثل خازن‌ها و یا آی سی‌ها آسیب وارد شود و نتیجهٔ این آسیب سوختگی کامل برد می‌باشد.

این مطلب را از دست ندهید   تعمیر USB تلویزیون

نفوذ آب یا رطوبت

از دیگر عواملی که می‌توان نام برد نفوذ آب یا رطوبت می‌باشد. نفود آب نیز در سوختگی این قطعه نقش مهمی دارد و می‌تواند باعث سوختگی این قطعه شود. اصولاً نفوذ آب به تلویزیون علاوه بر خرابی در پاور می‌تواند به قطعه‌های دیگر نیز آسیب برساند. این عامل بر اثر سهل انگاری کاربر رخ می‌دهد پس بهتر است هنگام استفاده از تلویزیون نهایت مراقبت را داشته باشید.

خرابی در اثر استهلاک و کارکرد بالا

ممکن است براثر کار کرد بالا طول عمر این قطعه به پایان رسیده باشد. روشن بودن مداوم دستگاه باعث ایجاد دمای زیاد می‌شود. این افزایش دما می‌تواند باعث فرسایش و کاهش طول عمر قطعه‌ها شود. همچنین ممکن است اتصالات قطعات نیز باز شود.

نشانه‌های خرابی در پاور تلویزیون

خرابی در پاور با نشانه‌هایی همراه است اما به طور قطعی نمی‌توان این نشانه‌ها را به خرابی پاور نسبت داد و ممکن است منشأ این خرابی مین برد نیز باشد. به همین دلیل بهتر است برای تشخیص دستگاه را نزد متخصصان فنی ببرید. با این وجود در ادامه چند نمونه از این نشانه‌ها را نام می‌بریم.

چشمک زدن چراغ پاور: به این صورت که ممکن است چراغ پاور تلویزیون به طور مکرر چشمک بزند.

خاموشی ناگهانی: در این هنگام بعد از خاموشی ناگهانی تلویزیون دیگر روشن نمی‌شود و باید پاور را تعمیر نمایید.

دیر روشن شدن: در این حالت ممکن است تلویزیون با تأخیر روشن شود و منشأ آن خرابی در پاور باشد.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 + نوزده =

بررسی Panasonic TX-49dx650b

بررسی Panasonic TX-49dx650b

پاناسونیک 49dx650b با قیمت مناسب، شواهد بیشتری از سرعت رایج شدن تلویزیون های 4K/UHD است. شما یک سیستم تلویزیون هوشمند مبتنی بر فایرفاکس را در

ادامه مطلب »