نمایندگی تعمیر تلویزیون پاناسونیک

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

تعمیر پنل در تلویزیون

تعمیر پنل در تلویزیون شرکت پاناسونیک جزوه شرکت های قدیمی و برتر در زمینه ی ساخت تلویزیون و لوازم خانگی است همچنین این شرکت ژاپنی توانسته در ساخت لوازم الکتریک نام آور باشد. در این مقاله در رابطه با تلویزیون پاناسونیک اطلاعاتی را در اختیار شما قرار می دهیم. ممکن است از تلویزیون پاناسونیک استفاده کنید اما با مشکلاتی رو به رو شوید. یکی از این مشکلات خرابی پنل تلویزیون می باشد. در این مطلب علت خرابی در پنل و نتیجه ی آن را به طور کامل توضیح خواهیم داد.

پنل چیست؟

قبل از وارد شدن به بحث تعمیر بهتر است در ابتدا در رابطه با پنل اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دهیم. پنل با نام عمومی صفحه نمایشگر بخش عمده ای از تلویزیون را شامل می شود به همین دلیل مهم ترین و ارزشمند ترین بخش تلویزیون این قطعه می باشد. به دلیل پهناور بودن این قطعه، گرانترین قطعه نیز محسوب می شود به این صورت که تقریبا 70 درصد از ارزش تلویزیون را به خود اختصاص داده است. پس خرابی در این قطعه هزینه های بالایی را به همراه خواهد داشت. اگر علائم خرابی را مشاهده کرده اید حتما اقدام به تعمیر نمایید تا از ایجاد اسیب های جدید جلوگیری نمایید. در ادامه این علائم را به طور کامل توضیح خواهیم داد.

تعمیر پنل

پنل قطعه ی مهم وحساسی است که بخش های مختلفی دارد که این بخش ها نیز ممکن است دچار خرابی شوند. با تعمیر این بخش ها به راحتی می توانیم خرابی پنل را رفع نماییم. این بخش ها عبارتند از:

این مطلب را از دست ندهید   Dolby Vision چیست

خرابی در بک لایت

لازم است بدانید که در ایجاد تصویر بک لایت نیز نقش مهمی دارد و خرابی در این قطعه باعث خرابی پنل و عدم مشاهده ی تصویر می شود. بک لایت ها جزوه پنل می باشد. در بک لایت ها تعداد زیادی لامپ ال ای دی وجود دارد علاوه بر لامپ ها TFT ها نیز دیده می شود. اگر در نحوه ی برخورد TFT ها در صفحه ی نمایشگر مشکلی ایجاد شود عملکرد بک لایت و پنل به طور کامل مختل می شوند. در نتیجه شاهد تصویر تاریک و یا کم نور می باشید. در این شرایط برای رفع این موضوع بک لایت را تعویض می نمایند اما به این دلیل که تعمیر و تعویض بک لایت بسیار حساس است پس پنل را تعویض می نمایند.

بروز اختلال در پیکسل ها

از دیگر عواملی که در تولید تصویر دخیل بوده و جزوه قطعه ی پنل است پیکسل ها هستند. عملکرد اشتباه و یا عمل نکردن پیکسل ها می تواند باعث بروز اختلال شود. در این حالت اطلاعاتی که باید به وسیله ی فلت پردازش شود قطع و پیکسل های تلویزیون تصویر درست را ارائه نمی دهند. در این شرایط تصویر ایجاد نمی شود و برای رفع این مشکل باید پنل را به طور کامل تعویض نمایید.

کلیک کنید: تعمیر تلویزیون پاناسونیک

بروز اختلال در Liquid

از دیگر عوامل خرابی، خرابی در Liquid است. اما Liquid چیست؟ لایه ابتدای پنل می باشد که به طور مستقیم می تواند با رنگ ها ارتباط برقرار کند. اگز Liquid دچار خرابی شود در ایجاد رنگ ها اختلال به وجود آمده و در نتیجه تصاویر بی کیفیت را مشاهده می نمایید.

این مطلب را از دست ندهید   اصلاح سایه تلویزیون

آب خوردگی پنل

ممکن است در هنگام تمیز کردن منازل و استفاده از مواد شوینده در اثر سهل انگاری مایع و رطوبت داخل تلویزیون نفوذ نماید. در این صورت پنل دچار اسیب دیدگی خواهد شد. برای جلوگیری از بروز چنین حالتی بهتر است اسپری کردن مایعات را با رعایت فاصله انجام دهید. همجنین ممکن است مایع از قسمت پایین دستگاه نیز وارد شود. در این حالت ممکن است جرقه هایی در مدار رخ دهد و در نتیجه مدارها بسوزند.

در هنگام بروز چنین حالتی پنل به طور کامل اسیب دیده است و نیاز به تعمیر دارد. (لازم به ذکر است که مواد پاک کننده را به طور مستقیم به سطح صفحه نمایشگر اسپری نکنید و برای تمیز کردن سطح از دستمال های مرطوب استفاده نمایید)

علائم خرابی در پنل

علائم متعددی وجود دارد که بیانگر خرابی در پنل می باشد اما اصولا این خرابی ها به صورت زیر می باشد.

  • ایجاد خطوط عمودی در تصویر و تکرار آن
  • تاریکی و کم نور بودن صفحه ی نمایشگر
  • کند شدن تصاویر
  • روشن شدن چراغ چشمک زن
  • بهم ریختگی در رنگ ها
  • نشان ندادن رنگ ها

نکته ی بعد این است که ممکن است علائم ذکر شده بعد از چند روز از بین برود. این حالت به معنی رفع آن نیز و ممکن است آسیب نیز با شدت بیشتری بوجود اید و قطعات مجاور را نیز درگیر کند. پس حتما بعد از مشاهده ی علائم زیر دستگاه را نزد تعمیرکار با تجربه قرار دهید تا با بررسی های اولیه اقدام به تعمیر و یا تعویض قطعات معیوب با قطعات سالم را نماید. دقت داشته باشید در هنگام تعویض نیز از قطعات سالم و اصل استفاده نمایند تا این مشکل دوباره رخ ندهد.

این مطلب را از دست ندهید   تصویر تاریک روی صفحه تلویزیون

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 − 10 =

بررسی Panasonic TX-49dx650b

بررسی Panasonic TX-49dx650b

پاناسونیک 49dx650b با قیمت مناسب، شواهد بیشتری از سرعت رایج شدن تلویزیون های 4K/UHD است. شما یک سیستم تلویزیون هوشمند مبتنی بر فایرفاکس را در

ادامه مطلب »