نمایندگی تعمیر تلویزیون پاناسونیک

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

آیا تلویزیون پاناسونیک دارید؟ داشتن تلویزیون پاناسونیک یا هر برند دیگری به این معنی است که باید مراحل اولیه عیب یابی برای هر مشکلی را بدانید. در اینجا هشت مورد از مشکل رایج تلویزیون پاناسونیک با آن مواجه شوید، آورده شده است.

مشکل رایج تلویزیون پاناسونیک

مشکل رایج تلویزیون پاناسونیک و نداشتن صدا

در مشکل رایج تلویزیون پاناسونیک این احتمال وجود دارد که با خاموش شدن تلویزیون خود مواجه شده باشید، حتی زمانی که تلویزیون خاموش نیست. راه های مختلفی برای فهمیدن این موضوع وجود دارد.

  • یکی از کارهایی که باید انجام دهید این است که تلویزیون خود را با خاموش کردن آن، جدا کردن آن از برق و سپس راه اندازی مجدد آن پس از چند دقیقه مجددا راه اندازی کنید.
  • اگر پس از راه اندازی مجدد تلویزیون هنوز صدایی شنیده نمی شود، یک بلندگوی خارجی را از طریق eARC یا خروجی هدفون وصل کنید. همچنین می‌توانید بلندگوها یا هدفون‌های بلوتوث خود را جفت کنید. اگر صدا از دستگاه بلوتوث خارج شود، آسیب از بلندگوهای داخلی تلویزیون است.
  • اگر در حال تماشای ویدیو از درگاه USB هستید، ممکن است بخواهید منابع ویدیویی دیگر را امتحان کنید. اگر صدا در تلویزیون رایگان یا پلتفرم‌های پخش جریانی کار می‌کند، احتمالاً تلویزیون زبان صوتی یا رمزگذاری ویدیو را نمی‌شناسد. در این صورت، فایل ویدیویی را به فرمت سازگار با تلویزیون خود تبدیل کنید.

اگر هیچ یک از این اصلاحات کار نکرد، احتمالاً مشکل در یکی از اجزای تقویت کننده تلویزیون است. تعمیر این مشکل ساده است و مستلزم این است که یک سرویس دهنده واجد شرایط، تراشه آی سی صوتی آسیب دیده را تعویض کند.

این مطلب را از دست ندهید   تعمیر آسان تلویزیون پاناسونیک قدیمی

نداشتن تصویر روی صفحه نمایش

در مشکل رایج تلویزیون پاناسونیک ممکن است با خالی شدن تلویزیون خود مواجه شوید، اما همچنان صدا تولید می کند. می‌توانید تلویزیون را راه‌اندازی مجدد کنید تا ببینید آیا مشکل را برطرف می‌کند یا خیر.

اگر راه اندازی مجدد مشکل را برطرف نکرد، به احتمال زیاد منبع تغذیه تلویزیون شما آسیب دیده است.

  • آسیب در منبع تغذیه ناشی از یک خازن آسیب دیده است که معمولاً در هنگام نوسانات برق اتفاق می افتد. به همین دلیل استفاده از محافظ برق همراه با تلویزیون برای جلوگیری از آسیب بسیار توصیه می شود.
  • در این مرحله، بهترین کار این است که یک تکنسین ماهر به تلویزیون خود نگاه کرده و تمام اجزای خراب را جایگزین کنید.

مشکل رایج تلویزیون پاناسونیک و تصاویر مخدوش یا کشیده

گاهی اوقات، متوجه خواهید شد که تصویر روی تلویزیون شما کشیده، بریده شده یا له شده به نظر می رسد. اگر اینطور باشد، به احتمال زیاد تلویزیون LED شما تنظیمات تصویر اشتباهی دارد.

تنظیمات تصویر ممکن است برای رسانه اشتباه باشد، یا شخصی به طور تصادفی تنظیمات را تغییر داده یا فراموش کرده است که آنها را به حالت عادی برگرداند. در برخی موارد، تلویزیون قاب را برش می دهد تا مناسب باشد.

از آنجایی که تلویزیون‌ها منوهای تنظیمات متفاوتی دارند، می‌توانید با نگاه کردن به گزینه‌های مربوط به Zoom، Stretch و یا Resolution (مانند 16:9 یا 4:3) این مشکل را برطرف کنید. سپس باید این تنظیمات را انجام دهید تا کادربندی درست باشد.

اثر Soap Opera

اثر Soap Opera به حرکت غیرطبیعی صفحه نمایش اشاره دارد که در نتیجه تلاش تلویزیون برای رندر کردن ۶۰ فریم یا بیشتر در ثانیه زمانی که ویدیو برای آن رندر نمی شود رخ می دهد.

  • برای اینکه ایده ای به شما بدهد، فیلم ها با سرعت 24 فریم در ثانیه رندر می شوند، در حالی که پخش های تلویزیونی با سرعت 30 فریم در ثانیه رندر می شوند.
  • تلویزیون ها دارای نرخ تازه سازی هستند که تا 120 هرتز می رسد، به این معنی که حداکثر 120 فریم در ثانیه را نمایش می دهند. اینها همراه با پردازش تصویر هستند که حرکت را نسبت به نرخ فریم صاف می کند یا در برخی موارد نرخ فریم بالاتر را تقلید می کند.
  • اکنون، اینها به فیلم‌های 24 یا 30 فریم بر ثانیه کمک می‌کنند تا به‌راحتی روی صفحه نمایش داده شوند، اما به نقطه‌ای می‌رسند که خیلی صاف و غیرطبیعی هستند، از این رو اثر Soap Opera جلوه می‌کند.
  • این ویژگی برای تماشای بازی های ورزشی یا ویدیویی مفید است، اما فیلم ها و برنامه های تلویزیونی به نظر نمی رسد.
این مطلب را از دست ندهید   بررسی تلویزیون OLED 4K پاناسونیک HZ2000

این مشکل را می توان به راحتی با خاموش کردن صاف کردن در تنظیمات تصویر برطرف کرد. بسیاری از تلویزیون ها، هنگامی که به حالت تئاتر یا سینما تغییر می کنند، عملکرد صاف کردن را نیز غیرفعال می کنند که منجر به حرکات واقعی می شود.

رنگ های بیش از حد آبی یا سبز

در مشکل رایج تلویزیون پاناسونیک ممکن است متوجه شوید که صفحه تلویزیون دارای رنگ های آبی یا سبز بیش از حد است. به خصوص در تلویزیون‌های کاملاً جدید، ممکن است متوجه شوید که تلویزیون شما رنگ‌های آبی بالاتری دارد، زیرا تعادل رنگ سفید روی سرد تنظیم شده است.

این فقط به این معنی است که شما باید رنگ تلویزیون خود را کالیبره کنید. کالیبره کردن تلویزیون شما نه تنها رنگ های بیش از حد را برطرف می کند، بلکه به شما کمک می کند بهترین رنگ ها را از تلویزیون خود دریافت کنید.

برای کالیبره کردن تلویزیون خود، باید به تنظیمات تصویر تلویزیون خود دسترسی داشته باشید تا برخی از تنظیمات را تغییر دهید.

  • هر تنظیمات تصویر مربوط به فیلم بهترین کالیبراسیون رنگ را خواهد داشت. خوب است که آن را روی تنظیمات Movie یا Cinema قرار دهید تا دمای رنگ خوبی داشته باشد.
  • اگر تلویزیون شما این ویژگی را ندارد، باید تعادل رنگ سفید یا دمای رنگ را تنظیم کنید. آن را روی Warm تنظیم کنید تا یک تنظیم رنگ کالیبره شده دریافت کنید.
  • اگر تنظیمات گرم وجود نداشته باشد، یا اگر تنظیمات گرم متفاوتی وجود دارد، باید پیمایش کنید و آزمایش کنید که کدام تصویر دارای کمترین سطح آبی و سبز و بالاترین سطوح قرمز و صورتی است.
این مطلب را از دست ندهید   صفحه سیاه تلویزیون پاناسونیک TCL

بیشتر بدانید: عیب یابی تلویزیون LCD

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 4 =

بررسی Panasonic TX-49dx650b

بررسی Panasonic TX-49dx650b

پاناسونیک 49dx650b با قیمت مناسب، شواهد بیشتری از سرعت رایج شدن تلویزیون های 4K/UHD است. شما یک سیستم تلویزیون هوشمند مبتنی بر فایرفاکس را در

ادامه مطلب »