نمایندگی تعمیر تلویزیون پاناسونیک

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

علائم خسارت آب یه تلویزیون LCD

تلویزیون های با کیفیت بالا با صفحه نمایش LCD کیفیت تصویر استثنایی را ارائه می دهند، اما در اثر آسیب آب و رطوبت می توانند به خطر بیفتند. صفحه تلویزیون با نمایشگر کریستال مایع، با کریستال های مایع بین دو ورق شیشه ای نازک، از طریق تماس مستقیم و رطوبت هوا در معرض آسیب آب است. علائم آسیب به آب بسته به نوع آسیب متفاوت است.

علل

چندین عامل می تواند باعث آسیب رسیدن به آب در تلویزیون LCD شما شود. بدیهی است که مایع در تماس با صفحه نمایش، چه از یک سقف نشتی، خانه ای که دچار آبگرفتگی شده است و یا به طور تصادفی ریخته شده است، یکی از مهمترین دلایل آسیب به آب است. با این حال، کار با تلویزیون LCD در یک محیط مرطوب همچنین می تواند بر روی صفحه نمایش LCD تأثیر بگذارد. با گذشت زمان، هوای مرطوب می تواند وارد تلویزیون LCD شود و نه تنها به صفحه نمایش، بلکه به اجزای الکتریکی داخلی آسیب برساند.

علائم

بعد از اینکه تلویزیون LCD در معرض رطوبت قرار گرفت یا از مایعات اشباع شد، صفحه چندین ویژگی را به خود می گیرد که آسیب قطعی آب را نشان می دهد. وقتی صفحه در معرض رطوبت یا مه غلیظ قرار دارد، ممکن است لکه های آب ایجاد کند. حتی پس از تمیز کردن صفحه، نقاط رطوبت هنوز قابل مشاهده هستند و در واقع بین ورق های شیشه قرار دارند. اشباع زیاد صفحه LCD باعث ایجاد لکه های سیاه شبیه لکه های جوهر می شود. این لکه ها همچنین بین ورق های شیشه قرار می گیرند.

این مطلب را از دست ندهید   مدت عمر تلویزیون پاناسونیک

جلوگیری

برای جلوگیری از آسیب دیدگی ناشی از ریختن تصادفی و رطوبت بیش از حد هوا، از محافظ صفحه استفاده کنید. تلویزیون را از مناطق مرطوب دور نگه دارید و سطح رطوبت خانه خود را تحت کنترل داشته باشید. اگر نشت یا قرار گرفتن در معرض آن اتفاق افتاد، نشت و صفحه را در اسرع وقت تمیز کنید تا از صدمه شدید به آب جلوگیری کنید.

نگهداری

محافظ صفحه علاوه بر محافظت از صفحه تلویزیون LCD، نگهداری دستگاه را آسان می کند. محافظ و صفحه پشت محافظ را مرتباً تمیز کنید تا تجمع رطوبت یا زباله هایی که باعث خراش صفحه می شود از بین برود. هرگز آب را مستقیماً روی صفحه LCD اسپری نکنید. با استفاده از یک پارچه نرم و مرطوب، به راحتی صفحه را تمیز کنید.

تعمیر

تعمیر تلویزیون LCD آسیب دیده از آب دشوار است و نتایج براساس نوع مشکل، شدت و محل آن متفاوت است. اگر خسارت ناشی از آب کم است یا تازه در محیط مرطوب شروع به تشکیل می کند، تلویزیون LCD را از برق بکشید و آن را به یک مکان خشک منتقل کنید. اطمینان حاصل کنید که تلویزیون چندین اینچ از اشیا دیگر فاصله دارد تا جریان هوا کافی باشد و رطوبت تبخیر شود. اگر تلویزیون LCD آسیب زیادی به آب وارد کرده است، آن را برای تعمیر یا تعویض صفحه به فروشگاه الکترونیکی ببرید. اگر این گزینه ها عملی نیستند، ممکن است مجبور شوید یک تلویزیون جدید خریداری کنید.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 4 =

بررسی Panasonic TX-49dx650b

بررسی Panasonic TX-49dx650b

پاناسونیک 49dx650b با قیمت مناسب، شواهد بیشتری از سرعت رایج شدن تلویزیون های 4K/UHD است. شما یک سیستم تلویزیون هوشمند مبتنی بر فایرفاکس را در

ادامه مطلب »