نمایندگی تعمیر تلویزیون پاناسونیک

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نحوه راهنمای نصب دیواری تلویزیون

نصب تلویزیون بر روی دیوار به شما کمک می کند تا بهترین زاویه دید را داشته باشید و اتاق نشیمن خود را بهم ریخته کنید. قرار دادن آن نیز ساده است. ادامه مطلب را برای راهنمای ما بخوانید. در این مقاله، ما قصد داریم نحوه نصب تلویزیون بر روی دیوار را به شما نشان دهیم. نصب تلویزیون می تواند باعث سنگین شدن شود، بنابراین بهتر است در هنگام نصب لز شخص دیگری کمک بگیرید.

فواید نصب تلویزیون بر روی دیوار

  • اگر خانه کوچکی داشته باشید و فضای منظم تری به شما بدهد، فضای با ارزش کف را صرفه جویی می کند.
  • همچنین می توانید با استفاده از دیوارهای کششی، کج و چرخان، بهترین زاویه دید را کاهش داده و از تابش نور یا چراغ ها بکاهید.
  • و اگر بچه یا حیوانات خانگی دارید، آنها و تلویزیون شما را از خطر دور می کند.

دیوارهای خود را بررسی کنید

تا زمانی که واقعاً یک خانه قدیمی نباشد، احتمالاً حداقل دو نوع دیوار مختلف در خانه خواهید داشت – دیوارهای آجری و گلدسته. اکثر دیوارها می توانند از تلویزیون پشتیبانی کنند، اما باید مراقب دیوارهای گلدان باشید. این چیزی است که باید جستجو کنید

دیوارهای آجری

این دیوارها برای نصب تلویزیون در هر اندازه ای مناسب هستند، اما سعی کنید که پایه ها داخل آجر و نه ملات قرار گیرند، زیرا آجر اتصالات بسیار ایمن تری را ایجاد می کند. هنگام نصب یک تلویزیون بزرگ، بهتر است از لنگرهای سنگین دیواری استفاده کنید که به طور خاص برای حمایت از وسایل سنگین به آجر ساخته شده اند.

این مطلب را از دست ندهید   مشکلات صدا در تلویزیون

دیوارهای گل میخ

دیوارهای داخلی غالباً از قاب چوبی «گل میخ» ساخته می شوند که تخته گچ به آن متصل است. گل میخ های چوبی برای نگه داشتن تلویزیون به اندازه کافی محکم هستند اما اگر قصد دارید تلویزیون خود را مستقیماً روی تخته گچ نصب کنید، باید از تاسیسات مخصوص تخته گچ استفاده کنید و مطمئن شوید که وزن تلویزیون از حداکثر وزن آن بیشتر نیست کیت رفع بعضی از دیوارهای گل میخ دارای یک قاب فلزی هستند، با این نوع دیوارها، تلویزیون شما باید روی تخته گچ ثابت شود بنابراین اطمینان حاصل کنید که تلویزیون شما برای نصب تخته های گچ خیلی سنگین نیست.

استفاده از استانداردهای VESA برای یافتن براکت نصب مناسب

برای اکثر تلویزیون ها، چندین گزینه براکت وجود دارد – بنابراین شما می خواهید گزینه مناسب وزن تلویزیون و نوع دیوار خود را پیدا کنید.

 خطوط راهنمای VESA برای نصب تلویزیون

برای سهولت بیشتر، اکثر تلویزیون ها از استانداردهای VESA (انجمن استاندارد الکترونیک ویدیو) استفاده می کنند. این دستورالعمل هایی است که با اندازه گیری الگوهای سوراخ پشت تلویزیون شما، تلویزیون های صفحه تخت را با پایه های دیواری مناسب مطابقت می دهد.

برای تدوین بعد VESA:

با استفاده از یک نوار اندازه گیری، فاصله بین سوراخ های افقی و سوراخ های عمودی را بر حسب میلی متر اندازه گیری کنید (همچنین اعداد را می توانید در کتابچه راهنمای تلویزیون پیدا کنید). این دو عدد ابعاد VESA شما هستند که معمولاً هنگام خرید تلویزیون می توانید در دفترچه راهنمای تلویزیون یا مشخصات تلویزیون پیدا کنید.

اکنون تجهیزات زیر را تهیه کنید:

  • براکت نصب
  • نوار اندازه گیری
  • پیچ گوشتی
  • مداد
  • سطح روح
  • شاخه های راول
  • ردیاب گل میخ
  • مته
این مطلب را از دست ندهید   سیاه شدن صفحه تلویزیون

محوه ی نصب

  1. تلویزیون خود را در موقعیت مناسب قرار دهید

قبل از شروع سوراخ کاری باید مطمئن شوید که دقیقاً می خواهید تلویزیون در کجا قرار بگیرد. بهتر است یک الگوی تلویزیون خود را برش دهید تا بتوانید آن را به دیوار بچسبانید و روی صندلی ای که معمولاً برای تماشای تلویزیون استفاده می کنید بنشینید. به این ترتیب، خواهید فهمید که تلویزیون خیلی بلند است یا خیلی پایین، و می توانید دیوار را دقیقاً در محلی که می خواهید مرکز تلویزیون باشد علامت گذاری کنید.

اگر بچه های کوچک یا حیوانات خانگی دارید، همچنین ممکن است بخواهید مطمئن شوید که آنقدر بالا قرار گرفته است که نتوانند به آن برسند.

  1. پایه را به دیوار ثابت کنید

وقتی براکت تلویزیون خود را باز می کنید، احتمالاً در چند قسمت عرضه می شود. اما دو قسمت اصلی عبارتند از: الف) بخشی که روی تلویزیون شما قرار می گیرد و ب) دیواری که مستقیماً به دیواره شما پیچ می شود.

هنگامی که در مورد موقعیت قرارگیری تلویزیون خود تصمیم گرفتید، براکت دیواری را روی دیوار قرار دهید. برای اطمینان از صاف بودن استفاده کنید، سپس با مداد در جایی که حفاری می کنید علامت گذاری کنید.

قبل از شروع حفاری، بررسی کنید که نزدیک به هیچ کابل برق یا لوله ای حفاری ندارید. یک آشکارساز گل میخ به شما می گوید فلز پشت دیوار است یا نه.

اکنون سوراخ های خود را در دیوار سوراخ کنید، و شاخه های خام را در داخل سوراخ ها قرار دهید.

براکت را روی سوراخ ها قرار دهید و آن را با پیچ وصل کنید. اما هنوز پیچ ها را کاملاً محکم نکنید! اگر لازم بود تنظیماتی انجام دهید، پیش بروید. سپس می توانید پیچ ​​های خود را محکم کنید.

  1. براکت را به تلویزیون وصل کنید

این قسمت باید خوب و آسان باشد. صفحه تلویزیون خود را روی میز یا سطحی بزرگتر از صفحه قرار دهید (ایده خوبی برای محافظت از صفحه با حوله است)، به دنبال سوراخ های نصب شده در عقب باشید و پایه را محکم وصل کنید.

این مطلب را از دست ندهید   اصلاح سایه تلویزیون

نکته: اطمینان حاصل کنید که سوراخ های پیچ به درستی قرار گرفته اند و پیچ ها از کج شدن یا چرخش سوار جلوگیری نمی کنند.

4- کابل ها را به هم متصل کرده و تلویزیون را در جای خود بلند کنید

هر آنچه می خواهید به تلویزیون متصل کنید، مانند کابل هوایی، سیم برق یا کابل HDMI. قبل از اینکه آن را سوار کنید.

سپس با کمک شخص دیگری تلویزیون را در جای خود بلند کنید – 2 قسمت از براکت را با پیچ گوشتی یا کلید Allen محکم کنید (این به نوع براکت بستگی دارد).

کار تمام شد! از تماشای تلویزیون کاملاً عالی خود لذت ببرید!

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک + هشت =

بررسی Panasonic TX-49dx650b

بررسی Panasonic TX-49dx650b

پاناسونیک 49dx650b با قیمت مناسب، شواهد بیشتری از سرعت رایج شدن تلویزیون های 4K/UHD است. شما یک سیستم تلویزیون هوشمند مبتنی بر فایرفاکس را در

ادامه مطلب »