نمایندگی تعمیر تلویزیون پاناسونیک

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

شناسایی کابل HDMI معیوب و خراب

کابل های HDMI پخش کننده های DVD و کنسول های بازی را به مانیتورها یا تلویزیون های با کیفیت بالا متصل می کنند. در این مطلب درباره مشکلاتی که نشان می دهد کابل HDMI شما خراب شده است اطلاعات کسب کنید.

تاریخچه کابل HDMI

وقتی کابل های HDMI برای اولین بار معرفی شدند، جهشی بزرگ به جلو بودند. از آنجا که این دو سیگنال می توانند سیگنال صوتی و تصویری را حمل کنند، کابل های HDMI تعداد کابل ها و اتصالات جداگانه مورد نیاز دستگاه های چندرسانه ای را برای ارسال و دریافت سیگنال کاهش می دهد و به شما امکان می دهد بسیاری از دستگاه ها را با یک کنترل از راه دور کنترل کنید.

کابلهای HDMI همچنین از اطلاعاتی به نام “دست دادن” که برای محافظت از مواد دارای حق چاپ طراحی شده است، استفاده می کنند. اطلاعات دست دادن همچنین اطلاعات مربوط به انواع اجزای متصل به کابل HDMI و توانایی ها و محدودیت های مختلف آنها را انتقال می دهد.

کابل ها و اتصالات می توانند فرسوده شوند یا در اثر استفاده سنگین، سیم پیچ و خم شدن یا هنگامی که چندین بار آنها را به طور تقریبی وصل و قطع می کنید آسیب ببینند. وقتی کیفیت فیلم و صدا ضعیف می شود، علت اصلی آن کابل است. قبل از اینکه درمورد از دست دادن آخرین قسمت از نمایش موردعلاقه خود که بسیار مناسب است، زیاد کار کنید، می توانید چند مرحله ساده انجام دهید تا ببینید آیا کابل HDMI شما مقصر تصویر و صدای بی کیفیت است. مشکلات رایج که ممکن است علائم یا نشانه های یک کابل بد HDMI باشد عبارتند از:

  • تصویر مبهم یا تیره
  • بدون تصویر یا عکس متناوب
  • بدون صدا یا صدای متناوب
  • رنگ های عجیب و غریب در تصویر
  • از راه دور کار نمی کند
این مطلب را از دست ندهید   تعمیر صفحه شکسته تلویزیون

علت خرابی چیست؟

در صورت مشاهده هر یک از این مشکلات، ممکن است مشکل از طریق خود کابل یا دستگاه و اتصالات آن باشد. همه چیز را خاموش کنید، کابل HDMI را جدا کنید و پین های اتصال را بررسی کنید. اگر خم یا شکسته نشده اند، به درگاه پشت دستگاه خود نگاه کنید. آیا کابلی که استفاده می کنید کاملاً مناسب است؟ گاهی اوقات پوشش انتهای کابل کمی بزرگ است. اگرچه این درگاه ها باید ارتباط خوبی بین کابل و دستگاه شما برقرار کنند، اما ممکن است کمی متفاوت باشند.

اگر پین ها همه خوب به نظر می رسند، سعی کنید کابل را به یک اتصال متفاوت از دستگاه خود وصل کنید. همه چیز را دوباره روشن کنید، پورت جدید را به عنوان ورودی انتخاب کنید و ببینید چه اتفاقی می افتد. این ممکن است مشکل را حل کند. اگر اینگونه نیست، ببینید که کابل شما کاملاً پیچیده یا خم شده است و به آرامی آن را باز کنید. در صورت استفاده از این روش، ممکن است کابل کوتاه تری تهیه کنید، زیرا برای اتصال دستگاه های شما بیش از حد طول لازم نیست.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 − پانزده =

بررسی Panasonic TX-49dx650b

بررسی Panasonic TX-49dx650b

پاناسونیک 49dx650b با قیمت مناسب، شواهد بیشتری از سرعت رایج شدن تلویزیون های 4K/UHD است. شما یک سیستم تلویزیون هوشمند مبتنی بر فایرفاکس را در

ادامه مطلب »