نمایندگی تعمیر تلویزیون پاناسونیک

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

شکستن بلندگوهای دمیده شده یا Blown speaker

در دنیای صوتی خانگی و خودرو، “بلندگوهای دمیده یا Blown speaker” تقریباً رایج است. بسیاری از این اصطلاحات را به نوعی به طور کلی غیر فنی برای توصیف بلندگوهایی استفاده می کنند که درست کار نمی کنند یا اصلاً کار نمی کنند. این مشکل می توانند برای علاقه مندان به موسیقی یک مشکل اساسی باشند. خوشبختانه این اتفاق در تجهیزات موسیقی بسیار کمتر از صدای خانگی و اتومبیل می افتد، اما اتفاق می افتد و سوالات زیادی را ایجاد می کند: اصطلاح “بلندگوی دمیده یا Blown speaker ” در واقع به چه معناست؟ چه چیزی بلندگو را به باد می دهد؟ و اگر بلندگوی دمیده ای دارید باید چه کار کنید؟

در واقع اصطلاح “بلندگوی دمیده” چیست؟

“بلندگوی دمیده” اسپیکر است که درست کار نکند یا اصلاً کار نکند. این یک عبارت عمیانه است که شامل چندین مشکل است که می تواند باعث شود صدای بلندگو ناخوشایند باشد یا ساکت شود، اما کافی است بگوییم که بلندگوی دمیده یا صدای بدی می دهد یا بی صدا است.

بلندگوی دمیده شده چه صدایی دارد و از کجا می توان فهمید که خراب است؟

در وهله ی اول شما می دانید رایج ترین نشانه شنیداری بلندگوی دمیده صدای وزوز یا خراشیدن ناخوشایند است، به خودی خود یا تقریباً در صدای نت که بلندگو در تلاش برای تولید مثل است. یا اصلاً صدایی نمی تواند وجود داشته باشد.

چه چیزی بلندگو را خراب می کند؟

خرابی آن با قدرت بیش از حد طولانی اتفاق می افتد. در اینجا لازم به ذکر است که در ترکیب های منطبق مناسب، بلندگوها طوری طراحی شده اند که هر آمپر آنها را در سطوح بسیار بالا و برای دوره های طولانی تر از آنچه که در استفاده روزمره مشاهده می شود، بشویند. تولیدکنندگان آمپر برای اطمینان از این سطح از کیفیت و سازگاری از روش های آزمایش دقیق استفاده می کنند، و بلندگوهای آمپر ساز را به یک حادثه بسیار غیرمحتمل تبدیل می کنند. با این وجود، طبیعت هر فناوری است که گاه به گاه با مشکلات روبرو می شود و بلندگوها با وجود تلاش بیشتر صنعت تقویت برای تضمین خلاف، یک بار در یک زمان عالی دم می زنند. غیرممکن است اما غیرممکن نیست.

این مطلب را از دست ندهید   خسارت آب یه تلویزیون LCD

اگر بلندگوی دمیده ای داشته باشم گزینه های من چیست؟

تعمیر یا به احتمال زیاد تعویض دو راه حل برای شما است. بلندگوهای گران قیمت تر که به صورت جداگانه فروخته می شوند، مانند بلندگوهای JBL و Electro-Voice، اغلب قابل تعمیر و مخروط سازی مجدد هستند (مخروط کردن بلندگو به معنای نه تنها جایگزینی مخروط بلندگو است، بلکه جایگزینی تمام قسمت های متحرک سازنده مونتاژ مخروطی بلندگو ؛ این شامل سیم پیچ صدا است). با این حال، اغلب به اندازه کافی، هنگام در نظر گرفتن هزینه تعمیر بلندگوی دمیده، متوجه می شوید که بهتر است به راحتی آن را تعویض کنید.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 + 15 =

بررسی Panasonic TX-49dx650b

بررسی Panasonic TX-49dx650b

پاناسونیک 49dx650b با قیمت مناسب، شواهد بیشتری از سرعت رایج شدن تلویزیون های 4K/UHD است. شما یک سیستم تلویزیون هوشمند مبتنی بر فایرفاکس را در

ادامه مطلب »