نمایندگی تعمیر تلویزیون پاناسونیک

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

تلویزیون پاناسونیک TCL شما یک صفحه سیاه دارد – نور پس زمینه روشن است، اما هیچ تصویری وجود ندارد. صفحه سیاه مرگ تلویزیون پاناسونیک TCL بسیار خسته کننده است، به خصوص زمانی که در یک تلویزیون پاناسونیک کاملاً جدید اتفاق می افتد. خوشبختانه، این معمولا فقط یک مشکل موقتی است و ما چندین راه اثبات شده برای رفع آن پیدا کرده ایم. اگر هر یک از این راه حل ها را برای صفحه سیاه تلویزیون پاناسونیک TCL امتحان کنید، مطمئن هستیم که یکی از آنها برای شما مفید خواهد بود.

صفحه سیاه تلویزیون پاناسونیک TCL

صفحه سیاه تلویزیون پاناسونیک TCL

در صفحه سیاه تلویزیون پاناسونیک TCL، باید آن را ریست کنید. تلویزیون پاناسونیک خود را از برق بکشید و 60 ثانیه کامل صبر کنید. در حالی که تلویزیون پاناسونیک از برق جدا است، دکمه پاور را برای 30 ثانیه فشار دهید و نگه دارید. پس از اتمام 60 ثانیه، تلویزیون پاناسونیک TCL خود را دوباره وصل کنید و باید کار کند.

9 بار از 10، دوچرخه سواری برق یک تلویزیون پاناسونیک صفحه سیاه مرگ را درست می کند. البته مواقعی وجود دارد که راه حل فوق مشکل را برطرف نمی کند. در این حالت، مشکل معمولاً یک مشکل سخت افزاری است. با این حال، قبل از عیب یابی سخت افزار، چندین مرحله عیب یابی کاربردی و آسان دیگر وجود دارد که باید آنها را امتحان کنید.

جدا کردن تلویزیون پاناسونیک TCL از دیوار

باز هم، در حالی که این راه حل واضح به نظر می رسد، جدا کردن تلویزیون پاناسونیک TCL خود از پریز دیواری (دوشکل برقی) رایج ترین راه برای رفع مشکل صفحه سیاهی است که با آن مواجه هستید.

نکته کلیدی در اینجا این است که در واقع 60 ثانیه کامل صبر کنید. کمی صبر داشته باشید و مطمئن شوید که حداقل یک دقیقه قبل از وصل کردن آن به برق گذشته است.

در حالی که تلویزیون پاناسونیک قطع است، دکمه روشن/خاموش را در تلویزیون پاناسونیک TCL خود پیدا کنید و به مدت 30 ثانیه نگه دارید. مطمئن شوید که دکمه پاور تلویزیون پاناسونیک خود را نگه داشته اید، نه ریموت!

این به تخلیه انرژی باقیمانده در تلویزیون پاناسونیک کمک می کند و به تلویزیون پاناسونیک اجازه می دهد تا خود را به حالت نرم بازنشانی کند. این با روشن و خاموش کردن ساده کنترل از راه دور متفاوت است! هنگامی که تلویزیون پاناسونیک را پس از 60 ثانیه دوباره وصل کردید، بدون هیچ مشکلی می بینید که دوباره برق می گیرد.

این مطلب را از دست ندهید   نحوه اسکن برای کانال تلویزیون پاناسونیک

در حالی که این اصلاح باید برای حدود 90٪ موارد کار کند، 10٪ باقی مانده می تواند کمی پیچیده تر باشد. اگر تلویزیون پاناسونیک TCL شما همچنان دارای صفحه سیاه است، راه حل های شرح داده شده در زیر را امتحان کنید.

تلویزیون پاناسونیک

صفحه سیاه تلویزیون پاناسونیک TCL و بررسی تمام اتصالات HDMI

در صفحه سیاه تلویزیون پاناسونیک TCL اگر چرخه برق تلویزیون پاناسونیک TCL شما این کار را انجام نداد، نکته بعدی که باید بررسی کنید اتصالات HDMI است. اگر چیزی از طریق HDMI به تلویزیون پاناسونیک خود وصل کرده اید، مطمئن شوید که اتصالات کاملاً محکم هستند! این بدان معناست که آنها را از برق بکشید و سپس آنها را به طور ایمن وصل کنید.

با افزایش محبوبیت دستگاه های پخش HDMI مانند Roku و Firestick، دارندگان تلویزیون پاناسونیک های TCL بیشتر و بیشتر از صفحه سیاه مرگ گزارش می دهند. و اغلب به دلیل اتصال بد HDMI است.

اتصالات HDMI بد به چند شکل وجود دارد:

  • اتصال HDMI شل است
  • پورت HDMI معیوب
  • کابل HDMI بد

بررسی کنید که در کانال ورودی مناسب هستید. برای انجام این کار، به پشت تلویزیون پاناسونیک خود نگاه کنید و پورت HDMI مورد استفاده خود را پیدا کنید. در بالای اتصال HDMI، باید یک برچسب یا مقداری نوشته روی تلویزیون پاناسونیک شما وجود داشته باشد که نشان می دهد کدام پورت HDMI است.

سپس کنترل از راه دور TCL TV خود را بردارید (نه از راه دور Roku یا Firestick، اگر از آنها استفاده می کنید) و SOURCE (یا INPUT) را کلیک کنید. احتمالاً باید چندین بار این مورد را تغییر دهید تا زمانی که ورودی مربوطه را در تلویزیون پاناسونیک خود پیدا کنید

اگر اتصال امن است، و شما در ورودی صحیح هستید، سعی می کنم به یک پورت HDMI دیگر وصل شویم. تلویزیون پاناسونیک های TCL اغلب چندین پورت دارند، گاهی اوقات تا چهار پورت! از پورت دیگری استفاده کنید و ببینید آیا عکس را برمی‌گردانید یا خیر.

این مطلب را از دست ندهید   تعمیر آسان تلویزیون پاناسونیک قدیمی

اگر نه، آخرین راه حل ممکن در اینجا این است که کابل HDMI را که استفاده می کنید تعویض کنید و ببینید آیا این کار درست است یا خیر.

مشکل با نور پس زمینه و صفحه سیاه تلویزیون پاناسونیک TCL

در صفحه سیاه تلویزیون پاناسونیک TCL اگر تلویزیون پاناسونیک TCL شما روشن است (چراغ پاور سبز است و صدا می شنوید)، اما تصویری روی صفحه نمایش وجود ندارد، احتمالاً به این دلیل است که یکی از نوارهای برق LED در نور پس زمینه معیوب است.

برای عیب یابی مشکل، مطمئن شوید که تلویزیون پاناسونیک روشن است و سپس یک چراغ قوه بردارید (چراغ قوه گوشی شما نیز کار می کند) و آن را نزدیک صفحه تلویزیون پاناسونیک بتابانید. من پیشنهاد می کنم همه چراغ ها را خاموش کنید تا راحت تر دیده شوید. اگر صفحه نمایش کار می کند، یک تصویر بسیار کم نور را روی تلویزیون پاناسونیک خواهید دید.

از کنترل از راه دور استفاده کنید تا ببینید آیا تلویزیون پاناسونیک به دستورات پاسخ می دهد یا خیر. ممکن است لازم باشد نور را به اطراف حرکت دهید تا ببینید رابط کاربری تلویزیون پاناسونیک در کجای صفحه قرار دارد. اگر نشانه های صوتی را می شنوید، احتمالاً یک تصویر ضعیف نیز خواهید دید.

اگر هنگامی که چراغ قوه را روی صفحه می تابانید، تصویری کم نور می بینید و کنترل از راه دور به شما اجازه می دهد تلویزیون پاناسونیک را کنترل کنید، این خبر خوبی است. این بدان معناست که T-CON و مین برد تلویزیون پاناسونیک همانطور که باید کار می کنند. در این صورت، مشکل به احتمال زیاد مربوط به نور پس زمینه LED تلویزیون پاناسونیک است.

همچنین این احتمال وجود دارد که کل پانل خراب شود و خرید یک صفحه نمایش جایگزین پرهزینه است و معمولاً ارزش آن را ندارد. خرید یک تلویزیون پاناسونیک کاملاً جدید اغلب ارزان تر از هزینه تعویض پنل است. اما به ندرت پیش می آید که پنل تلویزیون پاناسونیک بشکند، مگر اینکه به زور آسیب فیزیکی دیده باشد.

تعمیرات تلویزیونتعویض نوارهای نور پس زمینه LED

در صفحه سیاه تلویزیون پاناسونیک TCL نور پس زمینه تلویزیون پاناسونیک ها از نوارهایی از چراغ های LED تشکیل شده است. اگر یکی از چراغ های نوار بشکند، کل نوار کار نمی کند.

این مطلب را از دست ندهید   بررسی Panasonic TX-49dx650b

تعویض کل نوار آسان تر از تعویض یک چراغ LED نادرست است. می توانید مجموعه ای از نوارهای LED با نور پس زمینه را برای مدل دقیق تلویزیون پاناسونیک خود به صورت آنلاین سفارش دهید.

تعویض نوارهای نور پس زمینه LED کمی دردسرساز است زیرا پیچ های زیادی برای برداشتن وجود دارد و باید تمام قاب ها را جدا کنید.

همچنین باید پانل شیشه ای را که شکننده است و تعویض آن بسیار گران است، جدا کنید. به عبارت دیگر، من فقط در صورتی که با جداسازی تلویزیون پاناسونیک ها آشنایی دارید، تعویض نوارهای نور پس زمینه LED را توصیه می کنم.

اگر نمی‌خواهید پروژه را انجام دهید، می‌توانید از یک تکنسین TCL یا فروشگاه تعمیر تلویزیون پاناسونیک استفاده کنید تا این کار را برای شما انجام دهد، اگرچه هزینه بیشتری دارد.

در بیشتر موارد، تعویض نوارهای نور پس زمینه LED بسته به تعداد نوارهایی که نیاز دارید، بین 100 تا 200 دلار هزینه خواهد داشت. اکثر تلویزیون پاناسونیک‌ها دارای 9 تا 12 نوار نور پس‌زمینه LED هستند، اما برخی بسته به اندازه، بیشتر خواهند داشت.

جایگزینی نوارهای نور پس زمینه LED در تلویزیون پاناسونیک شما یک پروژه خطرناک است اما می تواند صفحه سیاه مرگ را اصلاح کند و صدها دلار در تعمیرات رسمی شما صرفه جویی کند.

(همچنین اگر یک طرف تلویزیون پاناسونیک شما تصویر داشته باشد و طرف دیگر تصویر نداشته باشد، یا اگر صفحه نمایش بسیار کم نور باشد، گزینه خوبی است.)

صفحه سیاه تلویزیون پاناسونیک TCL و تعویض برد T-CON

در مواردی که هیچ تصویری را نمی بینید، حتی با نوری که مستقیماً به صفحه می تابد، احتمالاً برد T-CON تلویزیون پاناسونیک TCL شما شکسته است.

برد T-CON روی تلویزیون پاناسونیک وظیفه ایجاد تصویر روی صفحه را بر عهده دارد. اگرچه ممکن است در ابتدا دلهره آور به نظر برسد، تعویض برد T-CON در تلویزیون پاناسونیک یک پروژه DIY نسبتاً آسان است.

بیشتر بدانید: تنظیمات اکولایزر تلویزیون

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده + 16 =

بررسی Panasonic TX-49dx650b

بررسی Panasonic TX-49dx650b

پاناسونیک 49dx650b با قیمت مناسب، شواهد بیشتری از سرعت رایج شدن تلویزیون های 4K/UHD است. شما یک سیستم تلویزیون هوشمند مبتنی بر فایرفاکس را در

ادامه مطلب »