نمایندگی تعمیر تلویزیون پاناسونیک

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

اگر تلویزیون پاناسونیک دارید که دیگر کار نمی کند، تلاش برای یافتن مشکل و نحوه رفع آن می تواند بسیار خسته کننده باشد. تماس با یک تکنسین خدمات برای هر مشکلی می تواند پرهزینه و زمان بر باشد. در این مقاله برخی از مشکلات اصلی که مردم با تلویزیون های پاناسونیک با آن مواجه هستند و اینکه چگونه می توانید خودتان عمده علت کار نکردن تلویزیون را حل کنید، بیان می کند.

علت کار نکردن تلویزیون

علت کار نکردن تلویزیون پاناسونیک

در علت کار نکردن تلویزیون اگر تلویزیون پاناسونیک شما کار نمی کند، چند نکته برای عیب یابی وجود دارد که در اکثر مواقع می تواند به شما کمک کند. اینها شامل بازنشانی سخت افزاری، به روز رسانی سیستم عامل یا بازنشانی به تنظیمات کارخانه است. در زیر می توانید نحوه انجام این موارد را بیابید.

هارد ریست و علت کار نکردن تلویزیون

بازنشانی سخت تمام انرژی تلویزیون شما را تخلیه می‌کند و به آن اجازه می‌دهد هر گونه حافظه نادرست یا غیر ضروری را تخلیه کند. این هیچ تغییری در تنظیمات برگزیده ذخیره شده یا محتوای دانلود شده شما ایجاد نمی کند، بنابراین همیشه ارزش امتحان کردن را دارد.

مرحله 1: تلویزیون و هر دستگاه متصل را خاموش کنید.

مرحله 2: تلویزیون خود را از پریز برق جدا کنید.

مرحله 3: دکمه پاور پشت تلویزیون را فشار داده و از 30 ثانیه نگه دارید.

مرحله 4: تلویزیون را برای 10 دقیقه دیگر از برق جدا کنید.

مرحله 5: تلویزیون خود را دوباره به برق وصل کنید و دوباره آن را روشن کنید.

به روز رسانی سیستم عامل

در علت کار نکردن تلویزیون به‌روزرسانی میان‌افزار در پاسخ به هرگونه اشکال در نسخه قبلی سیستم‌افزار منتشر خواهد شد. اگر تلویزیون خود را به روز نگه دارید، اشکالات سیستم عامل باید به سرعت برطرف شود.

این مطلب را از دست ندهید   5 مشکل رایج تلویزیون و نحوه رفع آنها

مرحله 1: دکمه “Menu” را روی کنترل از راه دور خود فشار دهید.

مرحله 2: در قسمت “شبکه”، “Software Update” را انتخاب کنید.

مرحله 3: اگر به‌روزرسانی جدیدی در دسترس است، جدیدترین نسخه نرم‌افزار را انتخاب کنید و برای تأیید به‌روزرسانی «بله» را انتخاب کنید.

تنظیم مجدد کارخانه

انجام بازنشانی کارخانه ای تضمینی برای رفع هر گونه مشکل مربوط به نرم افزار یا تنظیمات تلویزیون شما است. این همه تنظیمات برگزیده ذخیره شده، محتوای دانلود شده و به‌روزرسانی‌های میان‌افزار را پاک می‌کند. اگر بازنشانی به تنظیمات کارخانه مشکل را برطرف نکرد، می‌دانید که مشکل سخت‌افزاری یا مشکل یک دستگاه یا کابل خارجی است.

مرحله 1: دکمه “Menu” را روی کنترل از راه دور خود فشار دهید.

مرحله 2: به Setup > System > Factory Defaults بروید

مرحله 3: برای تأیید تنظیم مجدد کارخانه، “بله” را انتخاب کنید.

روشن نشدن تلویزیون پاناسونیک

در علت کار نکردن تلویزیون در زیر محتمل‌ترین دلایل روشن نشدن تلویزیون و نحوه رفع آنها آورده شده است. اگر به نظر می‌رسد هیچ یک از موارد زیر دلیل نمی‌شود، بازنشانی سختی که در بالا توضیح داده شد را امتحان کنید. اگر تلویزیون در حالت “آماده به کار” گیر کرده باشد، این مشکل برطرف می شود.

منبع تغذیه به خطر افتاده

مطمئن شوید که تلویزیون واقعاً به پریز برقی که روشن است وصل شده باشد. ممکن است لازم باشد سوکت دیگری را برای آزمایش آن امتحان کنید. اگر تلویزیون به برد برق وصل شده باشد، پریز ممکن است بیش از حد بارگذاری شده باشد، بنابراین بهتر است آن را مستقیماً به دیوار وصل کنید.

این مطلب را از دست ندهید   عدم کارکرد صحیح آنتن تلویزیون پاناسونیک

همچنین می توانید بررسی کنید که آیا کابل شل شده است یا خیر. سعی کنید آن را از تلویزیون جدا کرده و مجدداً آن را به گونه ای قرار دهید که کاملاً راحت باشد. اگر به کابل یدکی دسترسی دارید، می توانید بررسی کنید که آیا کابل برق آسیب دیده است یا خیر.

کار نکردن ریموت کنترل

در علت کار نکردن تلویزیون یک احتمال این است که ریموت شما کار نمی کند. اگر اینطور است، تلویزیون شما همچنان باید با استفاده از دکمه پاور در پشت یا کنار تلویزیون روشن شود. اگر باز هم روشن نشد، ممکن است یکی از مشکلات ذکر شده در زیر باشد.

اگر مشکوک هستید که کنترل از راه دور شما کار نمی کند، با تعویض باتری ها شروع کنید. کار بعدی که باید امتحان کنید این است که ریموت را بازنشانی کنید و سعی کنید هر دکمه ای که پاسخگو نیست را باز کنید. دکمه روشن/خاموش شما ممکن است زیر آن گیر کرده باشد و از پاسخ دادن آن هنگام فشار دادن جلوگیری کند.

مرحله 1: باتری ها را از کنترل از راه دور خارج کنید.

مرحله 2: هر دکمه را حداقل یک بار فشار دهید تا تمام برق تخلیه شود.

مرحله 3: دکمه “Power” را چندین بار فشار دهید تا هر گونه زباله از جای خود خارج شود.

مرحله 4: باتری ها را دوباره وارد کنید.

خرابی سخت افزار

در علت کار نکردن تلویزیون گاهی اوقات مشکل در سخت افزار تلویزیون است که با ریست کردن تلویزیون حل نمی شود. این مسائل نیازمند یک تکنسین خدمات پاناسونیک برای ارزیابی و تعویض سخت افزار خراب است.

این مطلب را از دست ندهید   علت نداشتن تصویر تلویزیون پاناسونیک

رایج ترین مشکل زمانی رخ می دهد که خازن ها خراب می شوند. با این حال، ممکن است مشکل از صفحه نمایش نیز باشد. در زیر می توانید اطلاعات بیشتری در مورد عملکرد نادرست نمایشگر تلویزیون پیدا کنید.

بیشتر بدانید: علت خاموش شدن ناگهانی تلویزیون

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × پنج =

بررسی Panasonic TX-49dx650b

بررسی Panasonic TX-49dx650b

پاناسونیک 49dx650b با قیمت مناسب، شواهد بیشتری از سرعت رایج شدن تلویزیون های 4K/UHD است. شما یک سیستم تلویزیون هوشمند مبتنی بر فایرفاکس را در

ادامه مطلب »