نمایندگی تعمیر تلویزیون پاناسونیک

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

سیگنال تلویزیونی از فرستنده ای منشا می گیرد که اطلاعات را از یک منبع صوتی و تصویری به تقویت کننده یا تکرار کننده به گیرنده دیجیتال یک دستگاه A/V مانند تلویزیون می فرستد. روش مورد استفاده برای بررسی وجود سیگنال تلویزیونی مانند بررسی قدرت سیگنال است. قدرت سنج تلویزیون دیجیتال که به صورت خطی با کابل کواکسیال متصل است و سیگنال را به گیرنده یا مبدل شما معرفی می کند، این فرآیند را تسهیل می کند، اما می توانید از سیگنال سنج روی صفحه گیرنده یا مبدل دیجیتال خود نیز برای بررسی وجود سیگنال تلویزیون استفاده کنید.

 بررسی وجود سیگنال تلویزیون

بررسی وجود سیگنال تلویزیون و سیگنال متر

برای بررسی وجود سیگنال تلویزیون و بررسی انتن دهی می توانید از سیگنال متر استفاده نمایید و دریافت سیگنال را آغاز نمایید.

  1. قدرت سنج دیجیتال خود را روشن کنید. باتری های 9 ولتی اکثر مترهای قدرت سیگنال را تامین می کنند، اما برخی از آنها از طریق یک آداپتور به یک منبع تغذیه خارجی متصل می شوند.
  2. دکمه منو روی قدرت سنج را فشار دهید. مجموعه‌ای از انتخاب‌ها مانند «انتخاب کانال‌ها»، «تنظیم» و «توان به آنتن» را مشاهده خواهید کرد.
  3. انتهای کابل کواکسیال متصل به گیرنده یا مبدل تلویزیون خود را به پورت مناسب روی متر متصل کنید – معمولاً با برچسب “TV” یا “RF”. اگر سیگنال تلویزیون خود را از طریق بشقاب ماهواره دریافت می کنید، انتهای کابل کواکسیال متصل به گیرنده ماهواره خود را در ورودی با برچسب “LNB/Dish” وصل کنید.
  4. وجود سیگنال را با استفاده از حالت تک کاناله کنتور بررسی کنید. گزینه تک کانال را از منو انتخاب کنید. یک سری مقادیر، که معمولاً با مگاهرتز نشان داده می شوند، و یک سری نوار عمودی بر روی صفحه نمایش متر ظاهر می شوند. مقدار عددی بالاتر یا وجود میله های عمودی نشان دهنده یک سیگنال و قدرت آن است. اگر هیچ میله ای وجود نداشته باشد یا خوانش 0.00 مگاهرتز را دریافت کنید، سیگنال ندارید.
این مطلب را از دست ندهید   5 مشکل رایج تلویزیون LED پاناسونیک

برای بررسی وجود سیگنال تلویزیون و مبدل یا گیرنده

برای بررسی وجود سیگنال تلویزیون در این قسمت باید مبدل و گیرنده را مورد بررسی قرار دهید تا بفهمید مشکل از این قسمت بوده است یا خیر؟

  1. تلویزیون و گیرنده یا مبدل دیجیتال را روشن کنید. با فشار دادن “Menu” روی کنترل از راه دور گیرنده یا گیرنده به صفحه منوی تلویزیون خود بروید.
  2. به منوی تنظیمات یا تنظیمات بروید.
  3. قدرت سیگنال را از لیست تنظیمات یا تنظیمات انتخاب کنید. اکثر گیرنده ها مجموعه ای از نوارهای عمودی را نشان می دهند که قدرت سیگنال را بدون مقادیر عددی نشان می دهند. وجود حتی یک نوار عمودی نشان می دهد که شما یک سیگنال تلویزیونی دارید. اگر مشکلی را عیب یابی می کنید، وظایف زیر را انجام دهید و عوامل سیستم زیر را بررسی کنید: اسکن کانال را انجام دهید. کابل کشی و اتصالات کابل را بررسی کنید. برای تعیین اینکه آیا کار فرستنده ای در حال انجام است که بر سیگنال یا قدرت آن تأثیر می گذارد، با ارائه دهنده خدمات خود تماس بگیرید.
  4.  بررسی وجود سیگنال تلویزیون یا قدرت آن را در نقاط مختلف، داخل و خارج از خانه اندازه گیری کنید. فقدان سیگنال یا قدرت سیگنال اغلب می تواند به تداخل خارجی نسبت داده شود، مانند شاخ و برگ بیش از حد یا ساختارهایی که مسیر سیگنال را مسدود می کنند. اصلاح ممکن است نیاز به جابجایی دیش ماهواره یا تنظیم انحراف و ارتفاع آن داشته باشد.

بهتر است بدانید: رفع مشکلات رنگ تلویزیون پلاسما

5/5 (1 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 + سیزده =

بررسی Panasonic TX-49dx650b

بررسی Panasonic TX-49dx650b

پاناسونیک 49dx650b با قیمت مناسب، شواهد بیشتری از سرعت رایج شدن تلویزیون های 4K/UHD است. شما یک سیستم تلویزیون هوشمند مبتنی بر فایرفاکس را در

ادامه مطلب »