نمایندگی تعمیر تلویزیون پاناسونیک

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

اگر آنتن هوای شما (OTA) راه‌اندازی شده است اما احساس می‌کنید همه کانال‌هایی را که باید داشته باشید در اختیار شما قرار نمی‌دهد، گزینه‌های زیادی دارید. روزهای قدیم که ضربه زدن به کناره تلویزیون پاناسونیک یا پیچاندن مقداری فویل آلومینیومی دور گوش های خرگوش خود بهترین نکات برای عیب یابی سیگنال های پخش ضعیف بود، گذشته است. این روزها، در عصر پخش دیجیتال، اکثر تلویزیون پاناسونیک حتی به شما اجازه نمی‌دهند کانال‌هایی را تماشا کنید که به آستانه مشخصی از قدرت سیگنال نرسیده‌اند. با این حال، با توجه به پیچیدگی بیشتر آنتن های موجود در بازار امروز، حتی تغییرات کوچک نیز می تواند نتایج بزرگی به شما بدهد. در اینجا 10 نکته برای بهبود دریافت آنتن OTA آورده شده است.

بهبود دریافت آنتن OTA

بهبود دریافت آنتن OTA و تنظیم موقعیت

برایبهبود دریافت آنتن OTA اگر از یک آنتن داخلی که در نزدیکی تلویزیون پاناسونیک شما نصب شده است استفاده می کنید، مانند آنتن های مسطح محبوب، بهترین نکته برای بهبود دریافت، تغییر مکان آن است. این واضح به نظر می رسد، اما با کمی تحقیق آسان، می تواند تجربه شما را بسیار بهبود بخشد. از ابزار رایگانی مانند ابزارهای ارائه شده توسط AntennaWeb یا TV Fool استفاده کنید تا بفهمید سیگنال های پخش در منطقه شما دقیقاً از کجا می آیند و آنتن خود را بر اساس آن حرکت دهید.

به عنوان مثال، اگر می بینید که اکثر پخش کننده های اصلی در منطقه شما برج های خود را در شرق خانه شما دارند، سعی کنید آنتن خود را تا جایی که می توانید به شرقی ترین پنجره نزدیک کنید. پس از جابجایی آنتن، کانال های تلویزیون پاناسونیک خود را دوباره اسکن کنید و ببینید آیا تفاوتی ایجاد کرده است یا خیر. ممکن است بخواهید این کار را چندین بار در مکان های مختلف انجام دهید.

بهبود دریافت آنتن OTA و سطح آنتن

برای بهبود دریافت آنتن OTA این نکته فقط برای افرادی است که از آنتن های جهت دار استفاده می کنند که معمولاً فقط در اتاق زیر شیروانی یا روی پشت بام نصب می شوند. این نوع آنتن دارای میله‌ای بلند است که در جهتی که می‌خواهید قدرت خود را متمرکز کنید، قرار می‌گیرد، برخلاف آنتن‌های همه‌جهت که سیگنال‌ها را از محدوده وسیع‌تری اما با دقت کمتر دریافت می‌کنند. هدف گیری این آنتن ها در نقطه بهینه کلیدی است، اما حفظ سطح آنها نیز مهم است.

این مطلب را از دست ندهید   اصلی ترین علت روشن نشدن تلویزیون پاناسونیک

اگر آنتن جهت دار شما اصلاً به سمت زمین متمایل شده باشد، می توانید قدرت سیگنال ارزشمند را از دست بدهید. سطح خود را بشکنید و مطمئن شوید که شیب آنتن بین حباب ها باقی می ماند.

انتخاب فضای باز

برای بهبود دریافت آنتن OTA این نکته به آسانی سایر نکات موجود در لیست نیست، اما احتمالاً برای هر کسی که از دریافت آنتن داخلی خود ناامید شده است، شدیدترین نتایج را به دست خواهد آورد. آنتن‌های فضای باز و اتاق زیر شیروانی مخصوصاً برای افرادی که در مناطق حومه شهر یا مناطق روستایی‌تر زندگی می‌کنند که دورتر از برج‌های پخش در این منطقه هستند بسیار عالی هستند. ما در اینجا چند گزینه عالی را گردآوری کرده‌ایم و جنرال الکتریک گزینه‌ای با رتبه بالا را با قیمت کمتر از 40 دلار ارائه می‌کند که در اتاق زیر شیروانی بهترین عملکرد را دارد.

اگر با یک فضای باز می روید، فقط مطمئن شوید که در جهت درست است و حداقل سالی یک بار آن را بررسی کنید زیرا عناصر می توانند تنظیمات یک بار دقیق شما را به هم بریزند.

بهبود دریافت آنتن OTA و دریافت یک کابل بهتر

برای بهبود دریافت آنتن OTA اگر از کابل کواکسیال همراه آنتن خود استفاده می کنید، به خصوص اگر یک کابل داخلی باشد، به احتمال زیاد برای شما هزینه ای برای دریافت هزینه دارد. کابل‌های کواکسیال با کیفیت پایین می‌توانند سیگنال‌هایی را که آنتن شما به سختی تلاش می‌کند تا زمانی که به تلویزیون پاناسونیک شما برخورد می‌کند وارد کند، تضعیف کند. یک راه آسان برای تشخیص اینکه کابلی که استفاده می‌کنید کمتر از حد مطلوب است یا خیر این است که وقتی آن را بیرون نگه می‌دارید شل می‌شود یا خیر.

کابل هایی که وقتی آنها را بیرون نگه می دارید سفت می مانند بهتر هستند. اگر به دنبال خرید یک کابل کواکسیال جدید هستید، به دنبال کابلی باشید که برچسب RG6 دارد. شما می توانید این موارد را به صورت آنلاین در هر طولی که نیاز دارید پیدا کنید و باید حداقل کمی عملکرد آنتن شما را افزایش دهند.

این مطلب را از دست ندهید   بررسی تلویزیون پاناسونیک OLED TV TH-55JZ1000M

بهبود دریافت آنتن

فاصله کابل از سیم های برق

برای بهبود دریافت آنتن OTA سیگنال‌هایی که از دکل‌های پخش به آنتن OTA شما می‌آیند در حال حاضر در معرض تداخل‌های بی‌شماری در هوا هستند، بنابراین قبل از اینکه به تلویزیون پاناسونیک شما برخورد کنند، آنها را بیشتر ممانعت نکنید. وسایلی که دارای موتورهای الکتریکی هستند، از جمله پنکه های سقفی، و اشیاء پرقدرت مانند یخچال و سشوار، باعث تداخل سیگنال می شوند. آنتن خود را تا جایی که ممکن است از این دستگاه ها دور نگه دارید و همچنین سعی کنید کابل کواکسیال خود را از نزدیک شدن به کابل های برق دور نگه دارید. همیشه وسوسه‌انگیز است که همه سیم‌های خود را به هم متصل کنید، اما در این مورد، می‌تواند به عملکرد آنتن شما آسیب برساند.

اضافه یک پری امپ

پیش تقویت‌کننده‌های سیگنال وسیله‌ای مناسب برای نصاب‌های حرفه‌ای هستند که سعی می‌کنند بیشترین بهره را از آنتن OTA ببرند. اینها به ویژه برای افرادی که حداقل 50 فوت کابل بین آنتن و تلویزیون پاناسونیک دارند مفید هستند، زیرا به جبران کاهش قدرت سیگنال ناشی از فاصله کمک می کنند. گزینه های مقرون به صرفه ای وجود دارد که به صورت آنلاین در دسترس هستند، اما بدون شکست، آنهایی که دارای رتبه برتر از خریداران هستند، در محدوده 75 تا 100 دلار قرار دارند، از جمله Titan 2 از Channel Master.

برای بهبود دریافت آنتن OTA مزیت دیگر استفاده از پری امپ این است که بیشتر آنها یک تله FM تعبیه شده است که تداخل ایجاد شده توسط دکل های رادیویی قدرتمند در منطقه شما را محدود می کند. برخی از آنتن ها دارای یک پیش تقویت کننده داخلی هستند، اما اگر آنتن شما برای کار کردن نیازی به وصل شدن به پریز ندارد، احتمالاً آنتن ندارد.

ارتقا جداکننده های کابل خود

نباید تعجب کنید که بدانید استفاده از یک تقسیم کننده کابل برای تقسیم سیگنال آنتن بین چندین تلویزیون پاناسونیک، مانع از دریافت کلی می شود. با این حال، یک تقویت کننده توزیع می تواند این مشکل را برطرف کند. اینها شبیه نسخه‌های شیک‌تر جداکننده‌های کابل کلاسیک هستند و از برق برای جبران قدرت از دست رفته با تقسیم سیگنال استفاده می‌کنند.

این مطلب را از دست ندهید   عدم کارکرد صحیح آنتن تلویزیون پاناسونیک

تعمیر انتن

اضافه یک فیلتر LTE

برای بهبود دریافت آنتن OTA افزایش تقاضا برای خدمات سلولی فوق سریع در سراسر کشور منجر به برج‌های LTE قدرتمندتر شده است که می‌تواند باعث ضعیف شدن دریافت آنتن OTA شما شود. برای مبارزه با این، فیلترهای LTE را می توان خریداری کرد و با تلاش کمی به انتهای کابل کواکسیال خود پیچید. بررسی‌ها تا حدودی برای این دستگاه‌ها تا حدودی ملایم بوده است، اما ارائه آنها بسیار ارزان است. فیلیپس یکی را با قیمت کمتر از 10 دلار ارائه می دهد که برخی از خریداران می گویند تصاویر پیکسلی را پاک می کند.

بهبود دریافت آنتن OTA و نصب روتاتور آنتن

برای بهبود دریافت آنتن OTA باز هم، اگر یک آنتن جهت دار در فضای باز یا اتاق زیر شیروانی دارید، این می تواند یک گزینه عالی باشد. روتاتورهای آنتن در پایه آنتن OTA شما نصب شده اند و به شما امکان می دهند با لمس یک دکمه مکان مورد نظر را تغییر دهید. این یک گزینه عالی برای افرادی است که در مکانی زندگی می کنند که در آن تفاوت جهت گیری شدید بین دو یا چند برج پخش وجود دارد.

به این ترتیب می‌توانید آنتن خود را به دلخواه بچرخانید تا اگر یک بازی بزرگ یا چیزی در کانال خاصی وجود دارد که می‌خواهید آن شب تماشا کنید، روی پخش‌کننده‌های خاصی تمرکز کنید. در حالی که برای تنظیم پذیرایی خود کار می کنید، از سفرهای شما به اتاق زیر شیروانی یا پشت بام جلوگیری می کند. یک سیستم با رتبه برتر از RCA را می توان با حدود 120 دلار خریداری کرد. مراقب گزینه‌های کم‌هزینه‌ای باشید که روتاتورها و تقویت‌کننده‌ها را با خود آنتن ترکیب می‌کنند، زیرا در معرض خرابی قرار گرفتن در معرض عناصر حتی برای دوره‌های زمانی کوتاه هستند.

بیشتر بدانید: مدت عمر تلویزیون پاناسونیک

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − شانزده =

بررسی Panasonic TX-49dx650b

بررسی Panasonic TX-49dx650b

پاناسونیک 49dx650b با قیمت مناسب، شواهد بیشتری از سرعت رایج شدن تلویزیون های 4K/UHD است. شما یک سیستم تلویزیون هوشمند مبتنی بر فایرفاکس را در

ادامه مطلب »