نمایندگی تعمیر تلویزیون پاناسونیک

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

وقتی تلویزیون پاناسونیک جدیدی دریافت می‌کنید، ممکن است تنظیمات تصویر پیش‌فرض بهینه نشده باشند. برای دریافت بهترین کیفیت تصویر، تنظیمات مختلفی وجود دارد که باید آنها را تغییر دهید. به این ترتیب می‌توانید از فیلم‌ها و برنامه‌های تلویزیون پاناسونیکی مورد علاقه‌تان دقیقاً همانطور که کارگردان قصد داشته لذت ببرید. در اینجا بهترین تنظیمات تصویر برای هر برند تلویزیون پاناسونیکی مطرح است.

بهترین تنظیمات تصویر تلویزیون پاناسونیک

برای کالیبره کردن تلویزیون پاناسونیک به صورت دستی، دکمه «Menu» یا «Settings» را روی کنترل از راه دور فشار دهید و به «تنظیمات تصویر» یا چیزی مشابه بروید. سپس می‌توانید حالت تصویر، روشنایی، کنتراست و موارد دیگر را تغییر دهید.

همچنین می توانید از دیسک کالیبراسیون استفاده کنید یا تلویزیون پاناسونیک خود را توسط یک متخصص کالیبره کنید. با این حال، این گزینه ها می توانند پیچیده و گران باشند. اگر می خواهید تلویزیون پاناسونیک خود را به تنهایی کالیبره کنید، در اینجا تنظیماتی وجود دارد که باید تغییر دهید.

حالت تصویر: حالت فیلم/سینما

اولین تنظیماتی که باید در تلویزیون پاناسونیک خود تغییر دهید حالت تصویر است. این روزها، تلویزیون پاناسونیک ها دارای چندین حالت تصویر هستند که می توانند به شدت با یکدیگر متفاوت به نظر برسند زیرا از تنظیمات مختلف برای نور پس زمینه، وضوح و غیره استفاده می کنند.

برای اکثر تلویزیون پاناسونیک‌ها، حالت فیلم یا سینما معمولاً «دقیق‌ترین» است، به این معنی که تصویر به آنچه که فیلمساز یا سازنده محتوا در نظر گرفته نزدیک‌تر به نظر می‌رسد. با این حال، ممکن است متوجه شوید که این تنظیم تصویر را کمی قرمزتر و کم نورتر می کند.

در حالی که توصیه می شود به حالت سینما یا فیلم تغییر دهید، ممکن است این بهترین تنظیمات برای شما نباشد. اگر در اتاقی با نور زیاد تلویزیون پاناسونیک تماشا می کنید، ممکن است بخواهید به جای آن از حالت تصویر دیگری استفاده کنید.

این مطلب را از دست ندهید   نصب سیستم صوتی بی سیم

حالت پویا / زنده

اگر تلویزیون پاناسونیک شما در یک اتاق بسیار روشن است، ممکن است بخواهید از این تنظیم استفاده کنید زیرا روشن ترین خروجی را به شما می دهد. با این حال، رنگ‌ها دقیق نخواهند بود، بنابراین فیلم‌ها را آنطور که سازنده محتوا در نظر گرفته است، تجربه نخواهید کرد.

حالت عادی/استاندارد

اگر در تمام ساعات شبانه روز تلویزیون پاناسونیک تماشا می کنید، ممکن است بخواهید از این تنظیم استفاده کنید. تعادل خوبی بین حالت Movie/Cinema و حالت Vivid/Dynamic است و می تواند برای چندین شرایط نوری مناسب باشد.

روشنایی: 50%

اگر سطح روشنایی تلویزیون پاناسونیک خود را بیش از حد بالا قرار دهید، نواحی سیاه‌رنگ روشن‌تر می‌شوند، که می‌تواند تصویر را “شسته” به نظر برساند. تنظیم سطح روشنایی خیلی کم، تصویر را کاملاً تاریک می کند. بنابراین، بهترین گزینه این است که سطح روشنایی تلویزیون پاناسونیک خود را در سطح پیش فرض قرار دهید یا آن را روی 50٪ تنظیم کنید.

همانطور که در تصویر بالا می بینید، تنظیم سطح روشنایی بیش از حد تلویزیون پاناسونیک شما می تواند حتی نوارهای سیاه رنگ بالا و پایین تصویر را پاک کند. اگر می خواهید تلویزیون پاناسونیک شما روشن تر باشد، باید نور پس زمینه را افزایش دهید.

نور پس زمینه: کمتر بهتر است

تغییر نور پس زمینه در واقع میزان نوری که صفحه تلویزیون پاناسونیک LCD یا LED شما تولید می کند را تغییر می دهد. هر چه نور پس زمینه خود را بالاتر تنظیم کنید، صفحه نمایش شما روشن تر خواهد بود، بنابراین می توانید جزئیات بیشتری را در تصویر ببینید. با این حال، تنظیم سطح نور پس‌زمینه بیش از حد می‌تواند باعث شود که قسمت‌های نور یک تصویر خیلی روشن به نظر برسد.

تلویزیون پاناسونیک‌های OLED تنظیمات نور پس‌زمینه ندارند. درعوض، می‌توانید روشنایی صفحه‌نمایش را با تنظیم «کنترل نور OLED» تنظیم کنید. با این حال، اگر این مقدار را بیش از حد بالا تنظیم کنید، حفظ تصویر صفحه نمایش شما را افزایش می دهد، به این معنی که بخش هایی از یک تصویر به طور موقت پس از حذف آن تصویر روی صفحه نمایش می چسبد.

این مطلب را از دست ندهید   کنترل صدا در تلویزیون

می توانید تنظیمات نور پس زمینه تلویزیون پاناسونیک خود را بسته به روشنایی اتاق خود تغییر دهید. برای جلوگیری از خستگی چشم، ممکن است بخواهید این کار را در یک اتاق تاریک کم کنید و آن را در اتاقی با نور زیاد افزایش دهید. با این حال، تنظیم نور پس زمینه کمتر اغلب دقیق تر است.

اگر می خواهید تنظیمات نور پس زمینه تلویزیون پاناسونیک خود را تغییر دهید، یک فیلم را در یک صحنه تاریک مکث کنید و نور پس زمینه را صفر کنید. سپس به آرامی سطح نور پس زمینه را افزایش دهید تا زمانی که جزئیات کافی را در مناطق تاریک ببینید، اما مطمئن شوید که مناطق روشن خیلی روشن نیستند.

کنتراست: 100%

تنظیم تنظیمات کنتراست “سطح سفید” یا روشنایی سفیدترین قسمت های تصاویر شما را تغییر می دهد. کنتراست را خیلی بالا تنظیم کنید و جزئیات را در صحنه های روشن از دست خواهید داد. آن را خیلی پایین تنظیم کنید، و کیفیت تصویر خالی یا صاف به نظر می رسد. در بیشتر موارد، شما می خواهید کنتراست را تا حد امکان بالا تنظیم کنید.

برای یافتن تنظیم کنتراست مناسب، روی یک فیلم در صحنه‌ای با مناطق روشن، مانند ابر یا برف، مکث کنید. سپس کنتراست را به 100% تبدیل کنید و آن را کاهش دهید تا زمانی که شروع به دیدن جزئیات در روشن ترین مناطق کنید. اما آن را خیلی پایین قرار ندهید، در غیر این صورت قسمت های روشن تصویر به اندازه کافی روشن نمی شوند.

شایان ذکر است که تقریباً هیچ تفاوت قابل توجهی بین حداکثر و تنظیمات کنتراست ایده آل برای اکثر تلویزیون پاناسونیک ها وجود ندارد.

این مطلب را از دست ندهید   تنظیم مجدد تلویزیون LCD

وضوح: 0%

تنظیم وضوح در تلویزیون پاناسونیک شما نحوه نمایش لبه های تعریف شده روی صفحه نمایش شما را تغییر می دهد. اگر وضوح خود را خیلی بالا تنظیم کنید، لزوما وضوح تصویر یا وضوح کلی تلویزیون پاناسونیک شما را بهبود نمی بخشد. درعوض، می‌تواند خطوط کلی را بیش از حد متمایز کند، و در نتیجه کیفیت تصویر «گل‌آلود» ایجاد شود.

اگر متوجه شدید هاله ای در اطراف اجسام ظاهر می شود یا اگر تصویر خیلی دانه دانه است، تنظیم وضوح شما ممکن است خیلی زیاد باشد. همچنین متوجه خواهید شد که وقتی تنظیمات وضوح شما درست باشد حرکت طبیعی تر به نظر می رسد.

با این حال، همه تلویزیون پاناسونیک ها این تنظیمات را ندارند و تنها تعداد کمی از آن ها به خوبی این کار را انجام می دهند. برای یافتن بهترین محیط، یک فیلم را در صحنه‌ای که دارای مناطق روشن در کنار مناطق تاریک است، متوقف کنید، مانند یک صحنه فضایی یا یک فیلم سیاه و سفید. سپس Local Dimming را روشن و خاموش کنید تا ببینید کدامیک بهترین کیفیت تصویر را دارد.

البته، شما می خواهید تصاویر تلویزیون پاناسونیک شما واضح باشند، اما اکثر فیلم ها و برنامه های تلویزیون پاناسونیکی در حال حاضر به اندازه کافی واضح هستند. بنابراین، شما می خواهید مقدار وضوح را نسبتاً پایین تنظیم کنید. بسته به تلویزیون پاناسونیکی که دارید، باید وضوح خود را روی 0% یا هر چیزی کمتر از 50% تنظیم کنید.

مقالات مرتبط:

تعمیر برد پاور تلویزیون

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 + چهار =

بررسی Panasonic TX-49dx650b

بررسی Panasonic TX-49dx650b

پاناسونیک 49dx650b با قیمت مناسب، شواهد بیشتری از سرعت رایج شدن تلویزیون های 4K/UHD است. شما یک سیستم تلویزیون هوشمند مبتنی بر فایرفاکس را در

ادامه مطلب »