نمایندگی تعمیر تلویزیون پاناسونیک

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

بهم ریختگی رنگ تلویزیون پاناسونیک

بهم ریختگی رنگ تلویزیون پاناسونیک یک مشکل پیچیده و ترسناک است. اما پیش از بردن دستگاه به تعمیرگاه، با چند تست ساده حل مشکل را بررسی کنید.

امکان دارد وقتی در حال تماشای یک فیلم مهیج یا یک مسابقه ورزشی مهم هستید، ناگهان رنگ‌ها در تلویزیون شما حالت بهم ریخته به خود بگیرند و شما را غافلگیر کنند. این مشکلیست که ممکن است برای هر تلویزیونی رخ دهد و به هیچ برندی محدود نمی‌شود. ولی ما در این مقاله قصد داریم صرفاً به مسئله بهم ریختگی رنگ تلویزیون پاناسونیک بپردازیم.

در صورت مشاهده بهم ریختگی رنگ تلویزیون پاناسونیک اکیداً به تلویزیون ضربه‌ای وارد نکنید و آن را به تعمیرگاه‌های مجاز ببرید. اما پیش از آنکه بخواهید نزد یک تعمیرکار بروید، قصد داریم بررسی کنیم که دلیل خرابی تلویزیون پاناسونیک چه می‌تواند باشد و چه راهکارهای خانگی برای حل این مشکل بهم ریختگی رنگ‌ها وجود دارد.

دلایل بهم ریختگی رنگ تلویزیون پاناسونیک

به طور کلی چند دلیل عمده می‌تواند منجر به بهم ریختگی رنگ تلویزیون پاناسونیک شده باشد. یکی از آن‌ها پنل تلویزیون شما است که اصلی‌ترین بخش تلویزیون نیز محسوب می‌شود. خراب شدن پنل می‌تواند مشکلات متعددی را در تلویزیون به وجود آورد که یکی از آن‌ها قاطی شدن رنگ‌ها است. در صورت خیس شدن پنل در هنگام تمیز کردن، آب خوردن و یا برخورد یک شیء به سطح آن می‌تواند باعث بروز این مشکل باشد.

دلیل دیگر می‌تواند بک لایت تلویزیون باشد. اگر مشکل از بک لایت باشد، علاوه بر قاطی شدن رنگ‌ها نقاطی از تلویزیون تیره و نقاطی روشن‌تر نیز خواهد بود. و اما آخرین دلیل می‌تواند پیکسل سوخته باشد. هر پیکسل از 3 رنگ قرمز، سبز و آبی تشکیل شده است و توسط یک ترانزیستور کنترل می‌شود. در صورت نرسیدن برق یا بیش از حد رسیدن برق به پیکسل، مشکلاتی در نمایش رنگ‌ها به وجود می‌آید.

این مطلب را از دست ندهید   اضافه کردن پورت HDMI به تلویزیون

رفع مشکل قاطی شدن رنگ تلویزیون پاناسونیک

به طور کلی سیگنال‌های ویدیویی به دو بخش داده‌های مربوط به درخشندگی و داده‌های مربوط به رنگ تصویر تقسیم می‌‌شوند. اگر در رنگ تصویر مشکلاتی به وجود آید، شما با چند روش ساده می‌توانید بهم ریختگی رنگ تلویزیون پاناسونیک را رفع کنید. اما اگر با این راه حل‌ها نیز مشکل شما برطرف نشد، آنگاه توصیه می‌کنیم اگر دانش کافی و ابزارآلات مخصوص ندارید، هیچگاه خودتان اقدام به تعمیر کردن تلویزیونتان نکنید.

اول از هر چیزی کابل برق تلویزیون را از پریز جدا کنید و آن را به پریز دیگری بزنید. توصیه می‌کنیم برای جلوگیری از تداخل الکترونیکی از یک محافظ استفاده کنید.

دیگر تجهیزات الکترونیکی و لوازم منزل خود را که ممکن است باعث اختلال در برق شوند، از کنار تلویزیون دور کنید.

تمام اتصالات کابل بین تلویزیون و جعبه کابل را بررسی کنید. مطمئن شوید که از کابل‌های مناسبی استفاده شده است. کابل‌های HDMI برای انتقال سیگنال با بالاترین کیفیت طراحی شده‌اند. توصیه می‌کنیم از آن‌ها استفاده کنید.

همیشه تنظیمات تصویر پیشفرض در تلویزیون‌ها نمی‌تواند بهترین کیفیت تصویر را ارائه کند. توصیه می‌کنیم برای هر بخش همچون دیدن فیلم، اجرای بازی یا تماشای مسابقه ورزشی، تنظیمات تصویر جداگانه‌ای را انجام دهید.

در انتها می‌توانید تنظیمات تلویزیون خود را به تنظیمات کارخانه بازگردانید تا شاید مشکل بهم ریختگی رنگ تلویزیون پاناسونیک برطرف شود.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 + نوزده =

بررسی Panasonic TX-49dx650b

بررسی Panasonic TX-49dx650b

پاناسونیک 49dx650b با قیمت مناسب، شواهد بیشتری از سرعت رایج شدن تلویزیون های 4K/UHD است. شما یک سیستم تلویزیون هوشمند مبتنی بر فایرفاکس را در

ادامه مطلب »