نمایندگی تعمیر تلویزیون پاناسونیک

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

اگر می‌خواهید از بازی‌های ویدیویی خود نهایت استفاده را ببرید، باید آنها را با یک تلویزیون عالی هماهنگ کنید. اما چه چیزی یک تلویزیون را برای بازی آماده می‌کند و چگونه می‌توانید تلویزیون مناسب برای نسل بعدی کنسول را پیدا کنید؟ قبل از اینکه به این موضوع بپردازیم که چه چیزی یک تلویزیون را برای بازی آماده می کند، باید به خاطر داشته باشیم که بهترین تلویزیون ها این قابلیت را دارند. نسل بعدی کنسول دقیقاً در گوشه و کنار است و قرار است با بازی‌های زیبای ۴K HDR تکنولوژی را پر شود. بنابراین، اگر می‌خواهید از بازی‌های نسل بعدی حداکثر استفاده را ببرید، باید سعی کنید یک تلویزیون 4K HDR هوشمند بسیار قوی را خریداری نمایید. اما خرید تلویزیون مناسب برای بازی چه ویژگی دارند؟

خرید تلویزیون مناسب برای بازی

ویژگی های کلیدی برای خرید تلویزیون مناسب برای بازی

این مقاله قصد دارد جزئیاتی را بررسی کند که چه چیزی یک تلویزیون را برای بازی عالی می کند. این جزئیات ارزش خواندن دارند، اما می توانند در حین خرید در حین پرواز دردسرساز باشند. بنابراین، در اینجا لیستی سریع از مشخصاتی که باید هنگام خرید تلویزیون مناسب برای بازی به آنها توجه کنید آمده است:

  • تأخیر/تأخیر: بهترین تلویزیون های بازی دارای تأخیر کم هستند. در حالت ایده‌آل، فقط باید یک تلویزیون بازی بخرید که تأخیر 30 میلی‌ثانیه یا کمتر داشته باشد.
  • هرتز/نرخ تازه‌سازی/FPS: تلویزیون 60 هرتزی خوب خواهد بود، مگر اینکه یک گیمر رقابتی یا دوستدار FPS باشید. در غیر این صورت 120 هرتز را هدف بگیرید.
  • 4K و HDR: باز هم، اگر می توانید یک تلویزیون 4K HDR مقاوم در آینده با تاخیر کم و نرخ تازه سازی راحت بخرید، این کار را انجام دهید.
  • OLED: اگر به 120 هرتز متعهد هستید، از تلویزیون های OLEDصرف نظر کنید. در غیر این صورت، ارزش خرید محصولی را دارد که تاخیر کم و نرخ تازه سازی راحت را ارائه می دهد.
  • ورودی های ویدئو: ورودی های HDMI، RCA، s-video و کواکسیال را فراموش نکنید! یک تلویزیون با ورودی های مورد نیاز خود بخرید.

بدون مقدمه، بیایید وارد جزئیات شویم.

کلید اصلی عدم وجود تاخیر در اجرا

برای خرید تلویزیون مناسب برای بازی قبل از اینکه نگران کیفیت یا وضوح تصویر باشید، روی پیدا کردن یک تلویزیون با تاخیر کم تمرکز کنید. تأخیر (یا تأخیر) زمانی است که تلویزیون شما طول می کشد تا تصویری را روی صفحه نمایش دهد. هنگام بازی، یک تن تاخیر می تواند توانایی شما را در واکنش به موانع یا دشمنان از بین ببرد.

این مطلب را از دست ندهید   مشکل رایج آنتن تلویزیون پاناسونیک

بیشتر تلویزیون‌ها حدود 60 میلی‌ثانیه تأخیر دارند که برای گیمرها بسیار زیاد است. گیمرهای هاردکور تمایل دارند تا حد امکان پایین را هدف قرار دهند (بعضی از تلویزیون‌های 13 میلی‌ثانیه قسم می‌خورند)، اما ما پیشنهاد می‌کنیم هر چیزی کمتر از 30 میلی‌ثانیه داشته باشید.

چرا قبل از وضوح یا کیفیت تصویر به تأخیر اشاره می کنیم؟ خوب، زیرا تلویزیون های ارزان قیمت 4K HDR با تاخیر زیادی مواجه هستند. اگر به دنبال یک تلویزیون بازی 200 دلاری هستید، ممکن است بخواهید از 4K و HDR صرفنظر کنید و پول خود را بر روی یک تلویزیون 1080p با تاخیر کم متمرکز کنید. (در این شرایط، ممکن است ارزش صرفه جویی را برای خرید یک تلویزیون مقاوم در آینده داشته باشد. در غیر این صورت، نسل بعدی بازی 4K HDR را از دست خواهید داد).

خرید تلویزیون

اهمیت بالای نرخ تازه سازی

گیمرها زمان زیادی را صرف صحبت در مورد نرخ تازه سازی (یا فریم در ثانیه یا هرتز) می کنند. برخی از مردم فکر می کنند که نرخ به روز رسانی مزخرف است و چشم انسان نمی تواند تفاوت بین 60 فریم در ثانیه و 120 فریم در ثانیه را ببیند، اما این مزخرف است. مغز انسان می تواند در یک میلی ثانیه یا 1/1000 ثانیه به تغییر محرک های بینایی واکنش نشان دهد.

در حالی که نرخ رفرش بالا عالی است، ممکن است به تلویزیون 120 هرتزی نیاز نداشته باشید. نرخ‌های تازه‌سازی بالا معمولاً یک مبادله برای کیفیت بصری خام است، و این احتمال وجود دارد که از قبل با 60 FPS یا کمتر راحت باشید.

اگر یک گیمر رقابتی هستید یا قبلاً به نمایشگرهای 120 هرتزی عادت کرده اید، احتمالاً یک تلویزیون 120 هرتزی جدید ارزش پول شما را دارد. اما اگر شما فقط یک آدم باغی هستید که می‌خواهید یک تلویزیون زیبا داشته باشید (مثل من)، پس زیاد روی نرخ فریم استرس نداشته باشید (حتی با تلویزیون 120 هرتز، می‌توانید 60 فریم در ثانیه را انتخاب کنید).

این مطلب را از دست ندهید   دریافت ضعیف آنتن تلویزیون پاناسونیک

کیفیت های 4K و HDR

در خرید تلویزیون مناسب برای بازی در حالی که PS4 و Xbox One X از 4K پشتیبانی می کنند، اکثر بازی های آن ها با کیفیت 1080p محدود شده اند. اما همانطور که قبلاً اشاره کردیم، ما به سمت نسل بعدی بازی های کنسولی می رویم و شما باید قصد خرید تلویزیونی برای آینده را داشته باشید.

تا زمانی که تلویزیون جدید شما 45 اینچی یا بزرگتر باشد، صفحه نمایش 4K ارزشش را دارد. زیر 45 اینچ، تشخیص تفاوت بین 1080p و 4K بسیار سخت است. در حالی که ممکن است تلویزیون 4K برای بازی های فعلی شما مفید نباشد (مگر اینکه یک گیمر رایانه شخصی باشید)، زمانی که کنسول های نسل بعدی به بازار آمد، از خرید تلویزیون 4K خود تشکر می کنید.

در مورد HDR، همیشه ارزش پول را دارد. بر خلاف 4K که معیاری برای وضوح است، HDR معیار کنتراست است. HDR تصویری با سیاهی تیره، سفید روشن و جزئیات کاملاً مشخص ایجاد می کند. در هر اندازه صفحه قابل توجهی است، بخشی از نسل بعدی کنسول خواهد بود و قبلاً توسط Xbox One X و Xbox One S فعلی (و شاید حتی رایانه شخصی شما) پشتیبانی می شود. البته بسته به بودجه شما، 4K و HDR باید در درجه دوم تاخیر قرار گیرند.

اهمیت خرید تلویزیون OLED

در خرید تلویزیون مناسب برای بازی صفحه نمایش OLED می تواند تک تک پیکسل ها را خاموش کند و از نور پس زمینه استفاده نمی کند. این منجر به یک تصویر با کنتراست بالا، فوق العاده واضح و تصویر “سیاه واقعی” می شود که همه در مورد آن هیجان زده می شوند.

اما جامعه بازی‌ها تمایل دارند تلویزیون‌های OLED را بدنام کنند. ببینید، صفحه‌های OLED نسبت به LCD‌های معمولی بیشتر مستعد سوختن هستند، این مشکل برای گیمرهایی است که بیش از 10 ساعت در روز را با یک شخصیت Fortnite در مرکز صفحه‌شان می‌گذرانند.

همچنین مشکل تاری صفحه وجود دارد. برخی از گیمرها به نمایشگرهای 120 هرتزی با نرخ فریم بالا متعهد هستند، اما تلویزیون‌های OLED ممکن است با نرخ‌های تازه‌سازی بالاتر از 60 هرتز از تاری صفحه رنج ببرند. این یک مشکل ذاتی در نمایشگرهای OLED است، زیرا LED ها چند میلی ثانیه طول می کشد تا روشن و خاموش شوند.

این مطلب را از دست ندهید   توضیح کامل پورت ورودی و خروجی تلویزیون

با این حال، اگر به نرخ‌های تازه‌سازی اهمیتی نمی‌دهید، و تلویزیون خود را به اندازه‌ای روشن نمی‌گذارید که باعث سوختن شود (به هر حال اکثر تلویزیون‌ها حالت خواب دارند)، با خیال راحت یک صفحه نمایش OLED خریداری کنید. شما از افزایش عمق رنگ قدردانی خواهید کرد و صفحه نمایش احساس “لگ” یا “درخت” نخواهد داشت، فقط احساس طبیعی می کند.

اما اگر از قبل می‌دانید که نمی‌توانید بدون نمایشگر ۱۲۰ هرتزی زندگی کنید، به LCD بچسبید (یا یک یا دو سال صبر کنید تا OLED‌های ۱۲۰ هرتزی به آن‌ها برسند). یک تلویزیون 60 هرتزی ممکن است برای دیگران عادی به نظر برسد، اما اگر به نرخ فریم بالاتر عادت دارید، از تفاوت متنفر خواهید شد.

خرید تلویزیون بازی

بررسی ورودی های ویدیو و HDMI

در خرید تلویزیون مناسب برای بازی اگر به تعداد زیادی ورودی HDMI نیاز دارید، سعی کنید تلویزیونی با یک دسته ورودی HDMI پیدا کنید. در غیر این صورت، باید چند سوئیچ HDMI بخرید. اینجا فضای جابجایی زیادی وجود دارد (ممکن است بودجه شما شما را محدود کند، یا ممکن است گرفتار تخفیف عالی شوید)، اما همیشه از چند ورودی HDMI اضافی قدردانی خواهید کرد.

و البته، اگر قصد دارید کنسول‌های قدیمی را اجرا کنید که به ورودی‌های RCA، s-video یا کواکسیال نیاز دارند، ببینید آیا می‌توانید تلویزیون خوبی پیدا کنید که هنوز دارای چند ورودی قدیمی باشد. فقط خیلی از مسیر خود دور نشوید، زیرا جعبه های مبدل RCA به HDMI بسیار ارزان هستند. کنسول‌های قدیمی از ویژگی‌های تلویزیون مدرن بهره نمی‌برند، بنابراین در تلویزیون جدید شما تفاوت چندانی نخواهند داشت. اما، به لطف ارتقاء مقیاس، همچنان می‌توانید کنسول‌های قدیمی را در تلویزیون‌های جدید بازی کنید.

بیشتر بدانید: تلویزیون TX55FZ952B

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 1 =

بررسی Panasonic TX-49dx650b

بررسی Panasonic TX-49dx650b

پاناسونیک 49dx650b با قیمت مناسب، شواهد بیشتری از سرعت رایج شدن تلویزیون های 4K/UHD است. شما یک سیستم تلویزیون هوشمند مبتنی بر فایرفاکس را در

ادامه مطلب »