نمایندگی تعمیر تلویزیون پاناسونیک

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

تعمیر بک لایت در تلویزیون

شرکت پاناسونیک جزوه شرکت‌های قدیمی و برتر در زمینهٔ ساخت تلویزیون و لوازم خانگی است همچنین این شرکت ژاپنی توانسته در ساخت لوازم الکتریک نام آور باشد. در این مقاله در رابطه با تلویزیون پاناسونیک اطلاعاتی را در اختیار شما قرار می‌دهیم. ممکن است از تلویزیون پاناسونیک استفاده کنید اما با مشکلاتی رو به رو شوید. یکی از این مشکلات خرابی در بک لایت تلویزیون می‌باشد. در این مطلب علت خرابی در بک لایت و نتیجهٔ آن را به طور کامل توضیح خواهیم داد.

بک لایت چیست؟

قبل از وارد شدن به بحث خرابی در بک لایت بهتر است ابتدا بدانیم که بک لایت چیست و چه وظیفه‌ای را برعهده دارد. اصولاً رایج‌ترین و بهترین بک لایت هایی که در بازار وجود دارد بک لایت های LCD و LED می‌باشند. عملکرد این دو بک لایت مشابه یکدیگر است (عملکرد آن‌ها ایجاد و تولید نور برای ایجاد تصویر می‌باشد) در بک لایت های LED این وظیفه بر عهدهٔ لامپ‌های LED و در بک لایت های LCD تولید نور توسط لامپ فلورسنت انجام می‌شود. لامپ‌های فلورسنت با ضخامت یک مداد در ردیف‌های 12 تا 20 تایی در پشت صفحهٔ نمایشگر قرار گرفته‌اند. بروز خرابی در بک لایت باعث بروز مشکل در ایجاد تصویر می‌باشد.

تعمیر بک لایت تلویزیون

تعمیر بک لایت در تلویزیون‌های LCD و LED با یکدیگر متفاوت می‌باشد و علت این تفاوت به این دلیل است که هر یک برای ایجاد تصویر منابع خاص خود را دارند. اما نحوهٔ تعمیر بک لایت در تلویزیون‌ها به صورت زیر است.

این مطلب را از دست ندهید   تغییر حالت HDMI 1 به HDMI 2

تلویزیون‌های LCD

در تلویزیون‌های LCD از لامپ‌های فلورسنت استفاده شده است و اگر بک لایت این تلویزیون‌ها آسیب ببینند باید لامپ‌های فلورسنت (تعداد این لامپ‌ها در تلویزیون بین 10 تا 18 عدد می‌باشد)، مدارات و قطعات تأمین کننده ولتاژ را تعمیر نمایید. کارشناسان پس از بررسی ابتدا لامپ‌های خراب یا نیمه خرابی و یا برد بک لایت را تعویض می‌نمایند.

بعد از خرابی در لامپ‌های فلورسنت اصولاً تغییر رنگ و یا شکستگی را مشاهده می‌نمایید. با وجود این دو مشکل میزان جراین مصرفی مدار افزایش یافته و بعد از آن مدارات محافظ بک لایت فعال می‌شوند. نتیجهٔ این واکنش قطع نور و تصویر می‌باشد.

تلویزیون‌های LED

در تلویزیون‌های LED لامپ‌های LED در ایجاد نور ویژه‌ای را برعهده دارند. همچنین دیودهای نورانی نیز در ایجاد تصویر نقش موثری دارند. دیودهای نورانی به دو صورت اتصال کوتاه و قطع شدن عمل می‌کنند. اگر در لامپ اتصال کوتاه رخ دهد این لامپ روشن نمی‌شود اما جریان همچنان در مدار وجود دارد. در این حالت لامپ‌های دیگر روشن می‌مانند و عملکرد خود را انجام می‌دهند اما لامپ خاموش شده در تصویر تاریکی را ایجاد می‌نماید. در حالت دوم لامپ به طور کامل قطع می‌شود. در این حالت جریان کلی مدار و یا بخشی از مدار قطع می‌شود و به طور کلی جریان بخشی از مدار به طور کامل قطع می‌شود.

در این حالت نیز تصویر تاریک می‌شود. در صورت خرابی در بک لایت بخش ماژور و صفحات پولاریز به طور کامل تعویض و لامپ‌های معیوب را از مدار خارج کرده و آن‌ها را تعویض می‌نمایند. بهتر است بدانید که ماژور تشکیل شده از صفحهٔ بسیار نازک. نازک بودن این صفحه باعث شکستگی این قطعه می‌شود به همین دلیل اگر منشأ خرابی صفحات ماژور باشند کارشناسان از تعمیر این قطعه صرف نظر کرده و این قطعه را تعویض می‌نمایند.

این مطلب را از دست ندهید   تعمیر تلویزیون پاناسونیک

چه تعداد لامپ در پروسهٔ تعمیر، تعویض می‌گردد؟

ممکن است این سؤال پیش بیاید که برای تعمیر لامپ‌ها و بک لایت چند لامپ را تعویض می‌کنند. برای پاسخ باید گفت که تعداد لامپ‌های تعویضی بستگی به خرابی آن‌ها و استهلاک کارکرد آن‌ها دارد. اگر در بک لایت تلویزیون دچار اختلال شوید پس حتماً افزایش ولتاژ راه انداز را نیز مشاهده خواهید کرد.

اگر ولتاژ راه انداز افزایش داشته باشد کارشناسان این ولتاژ را اصلاح می‌کنند و این ولتاژ را کاهش می‌دهند. اگر لامپ‌ها سالم باشند نیاز به تعویض لامپ‌های سالم وجود ندارد و فقط لامپ‌های معیوب را تعویض می‌نمایند. به همین دلیل نمی‌توان به طور دقیق تعدا لامپ‌های معیوب را ارائه نمود و بعد از بررسی‌های انجام شده می‌توان تعداد لامپ‌های معیوب و سالم را به طور دقیق اعلام کرد و بعد از آن پروسهٔ تعمیر را آغاز نمود.

منبع: تعمیر تلویزیون پاناسونیک

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × چهار =

بررسی Panasonic TX-49dx650b

بررسی Panasonic TX-49dx650b

پاناسونیک 49dx650b با قیمت مناسب، شواهد بیشتری از سرعت رایج شدن تلویزیون های 4K/UHD است. شما یک سیستم تلویزیون هوشمند مبتنی بر فایرفاکس را در

ادامه مطلب »