نمایندگی تعمیر تلویزیون پاناسونیک

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

آموزش نحوه جایگزینی backlight در تلویزیون LCD

backlight قلب چیزی است که باعث می شود تلویزیون LCD کار کند. تلویزیون LCD با ایجاد یک سیستم نور فیلتر شده در پشت نمایشگر برای تولید تصاویر دیده شده روی صفحه کار می کند. با این حال، اگر ” backlight” آسیب ببیند یا کار خود را متوقف کند، صاحب آن می تواند یک وزن کاغذ بسیار گران قیمت داشته باشد. به جای خرید یک تلویزیون جدید، می توان در چند مرحله backlight را جایگزین کرد.

مراحل جایگزینی backlight در تلویزیون LCD

مرحله 1

تمام پیچ های پشت تلویزیون LCD را باز کنید. تعداد پیچها بسته به مدل متفاوت خواهد بود، با این حال، پیچها به طور کلی در اطراف مرزهای پوشش پشتی پیدا می شوند. به آرامی صفحه پشتی را از روی مانیتور بلند کرده و هرگونه ورق فلزی را که در زیر آن قرار دارد بردارید تا اجزای داخلی تلویزیون در معرض دید قرار گیرد.

مرحله 2

نور پس زمینه را از LCD بیابید و آن را حذف کنید. نور پس زمینه لوله نازک و طولانی در محفظه پلاستیکی شفاف خواهد بود. در یک مکان تهویه مناسب، از یک ابزار dremel برای برش دقیق انتهای پوشش پلاستیکی نزدیک به انتهای محل اتصال دهنده های سرب لوله به داخل جعبه پلاستیکی، استفاده کنید.

مرحله 3

محل ورود سیم های لوله را به داخل پلاستیک با سشوار گرم کنید. هنگامی که چسبی که سیم ها را در جای خود نگه داشته است به اندازه کافی داغ شود، با دقت سیم ها و لوله را آزاد کنید. در هنگام دست زدن به لوله نور پس زمینه بسیار احتیاط کنید زیرا وجود لوله بخار می تواند در صورت خراب شدن لوله خطر سلامتی ایجاد کند. اطمینان حاصل کنید که این مرحله را در محلی با تهویه مناسب انجام می دهید.

این مطلب را از دست ندهید   چراغ سبز و نارنجی تلویزیون

مرحله 4

نوار بازتابنده را باز کنید و نور پس زمینه جدید را دوباره درست کنید همانطور که در مرحله 3 حذف شده بود، نوار بازتابنده را دوباره به مانیتور ببندید و سپس با قرار دادن مجدد در محل، قاب خارجی تلویزیون LCD را دوباره جمع کنید. اکنون backlight به راحتی خارج شده است.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 + دو =

بررسی Panasonic TX-49dx650b

بررسی Panasonic TX-49dx650b

پاناسونیک 49dx650b با قیمت مناسب، شواهد بیشتری از سرعت رایج شدن تلویزیون های 4K/UHD است. شما یک سیستم تلویزیون هوشمند مبتنی بر فایرفاکس را در

ادامه مطلب »