نمایندگی تعمیر تلویزیون پاناسونیک

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

طول عمر تلویزیون های پلاسما مدت هاست که موضوعی داغ بوده است و به درستی هم همینطور است. اکثر مدل های اولیه مانیتور پلاسما از سال 1999 و اوایل سال 2000 قبلاً به قبرستان الکترونیک تحویل داده شده اند. تولیدکنندگان به خوبی توانستند یک محصول پلاسما را تحویل دهند که شروع به کار کرد. در واقع، بسیاری از تولیدکنندگان پلاسما دارای طول عمر 100000 ساعت تا نیمه عمر هستند!

تلویزیون های پلاسما پاناسونیک و ال سی دی چقدر عمر می کنند؟

این یک عمر طولانی تر از تلویزیون های لوله ای است. این مشخصات تا حدودی مشکوک است زیرا فرآیند تعیین طول عمر محصول بر اساس محاسبات ریاضی قیاسی اتلاف فسفر است و اجزای الکترونیکی و مشکلات بی‌شماری را که ممکن است رخ دهد در نظر نمی‌گیرد.

1) هرگز تصاویر ثابت را روی دستگاه نگذارید

فسفرهای پلاسما در برابر سوختن انعطاف‌پذیرتر شده‌اند و در حال حاضر فناوری‌های بسیاری برای جلوگیری از آن گنجانده شده‌اند، اما همچنان بهتر است که ایمن باشد. در ماه اول استفاده، بیش از 15 دقیقه تصویر ثابت را روی صفحه پلاسما باقی نگذارید. این می تواند یک اثر شبح ایجاد کند که با استفاده از آن در طول زمان “شسته” می شود. تا آنجا که ممکن است دستگاه را با فرمت تمام صفحه عریض تماشا کنید تا از تفاوت بین نوارهای کناری دستگاه جلوگیری کنید. در حالی که این امر در واقع طول عمر فسفرها را کاهش نمی دهد، باعث آزار می شود که مجبور شوید یک تصویر ساکن خاکستری را برای “پاک کردن” سوختگی موقت در آن پخش کنید.

این مطلب را از دست ندهید   مدت عمر تلویزیون پاناسونیک

2) از سطوح روشنایی و کنتراست که برای مشاهده لازم است استفاده کنید – نه بیش از حد

در یک اتاق با نور روشن، ممکن است لازم باشد تلویزیون پلاسما یا LCD را با کنتراست و روشنایی بالاتر مشاهده کنید، که باعث کاهش عمر دستگاه می شود. با این حال، تنظیمات حافظه در جدیدترین نمایشگرهای پلاسما موجود است که به کاربر امکان می‌دهد تنظیمات حافظه را متناسب با نیازهای مشاهده انتخاب کند. در شب یا در اتاقی با نور کم از سطوح کنتراست کمتری استفاده کنید و عمر را افزایش دهید. از تلویزیون پلاسما یا LCD خود با کنتراست 100% استفاده نکنید (اغلب به عنوان گزینه تصویر در منو تعیین می شود). در اتاق هایی با نور معمولی، نیازی به استفاده از تنظیمات کنتراست در بیش از 60 درصد کنتراست ندارید.

3) تلویزیون را در مکانی با تهویه مناسب نگهداری کنید

سیستم خنک کننده در پلاسما یا LCD نیازی به کار سخت نخواهد داشت. باید دستگاه را در مکانی قرار دهید که تهویه مناسبی داشته باشد.

4) یک برند خوب بخرید

 برندهای درجه اول معمولاً بهتر ساخته و مهندسی شده اند و عمر طولانی تری خواهند داشت. اولین سوال من وقتی کسی به من در مورد پلاسمایی که روی آنها ریخته شده است می گوید: “این چه مارک و مدلی بود؟” بیشتر اوقات، این یک برند درجه 2 یا 3 است.

5) وقتی از تلویزیون استفاده نمی کنید، آن را خاموش کنید.

در صورت امکان در صورتی که نمیخواهید از تلویزیون استفاده کنید بهتر است برای افزایش طول عمر دستگاه خود آن را بعد از اتمام کار خاموش کنید.

این مطلب را از دست ندهید   بررسی صفحه اینورتر تلویزیون LCD

6) دستگاه را دور از دسترس کودکان کوچک نگه دارید.

به دلیل بی تجربه بودن کودکان و ورود به تنظیمات تلویزیون بهتر است کنترل تلویزیون را دور از کودکان قرار دهید تا شاهد تغییر در تنظیمات خود نباشید.

7) دستگاه را رو به پایین از سقف سوار نکنید.

قرار دادن دستگاه در شرایط مناسب خودش بسیار مهم است و همیشه باید دستگاه را در بهترین شرایط خودش قرار دهید تا از فشار به دستگاه جلوگیری شود.

بنابراین سازندگان چگونه می دانند که چگونه ارقام را محاسبه کنند؟ تأسیسات تولیدی در ژاپن/کره، پانل‌های پلاسما را در 100% نور تصویر سفید آزمایش می‌کنند و از آن نقطه با قرائت‌های متر اندازه‌گیری می‌کنند. یک سری کسرهای ریاضی انجام می شود. ماه ها طول می کشد تا آن 50 درصد را پیدا کنید – بین 60000 تا 100000 ساعت.

مقالات مرتبط:

تعمیر صفحه شکسته تلویزیون

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 5 =

بررسی Panasonic TX-49dx650b

بررسی Panasonic TX-49dx650b

پاناسونیک 49dx650b با قیمت مناسب، شواهد بیشتری از سرعت رایج شدن تلویزیون های 4K/UHD است. شما یک سیستم تلویزیون هوشمند مبتنی بر فایرفاکس را در

ادامه مطلب »