نمایندگی تعمیر تلویزیون پاناسونیک

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

تفاوت بین مانیتور LED و LCD

اگر مانیتورهای LCD و LED مشابه به نظر برسند، به همین دلیل است. هر دو LCD و LED از همان فناوری نمایشگر اصلی استفاده می کنند. تفاوت این دو تنها در نحوه نورپردازی صفحه نمایش است. نور پردازی صفحه نمایش می تواند تفاوت اصلی و عمده ی این دو نمایشگر باشد اما همچنان به راحتی می تواند تلویزیون های LED را در بازار مشاهده نمود. در ادامه در رابطه با این دو پرچمدار صفحه نمایشگر اطلاعاتی را در اختیار شما قرار می دهیم.

LCD

نمایشگرهای LCD خودنمایی نمی کنند. آنها برای ایجاد یک تصویر مرئی به نور پس زمینه احتیاج دارند. ال سی دی های منظم توسط CCFL ها (لامپهای فلورسنت سرد کاتد) دارای نور پس زمینه است. این چراغ ها به لوله های نوری شناور شباهت دارند که برای روشنایی استفاده می شوند و در ردیف های افقی در پشت صفحه LCD مرتب شده اند.

LED

تلویزیون ال ای دی هنوز از نمایشگر LCD استفاده می کند، اما به جای CCFL ها، با استفاده از آرایه ای از چراغ های LED روشن می شود. به غیر از این، یک صفحه نمایش ال ای دی تقریباً با یک ال سی دی یکسان است، اگرچه LED ویژگی جدیدتر و معاصر است.

مزایای

از آنجا که چراغ های LED نسبت به CCFL ها کوچکتر و نازک تر هستند، مانیتور LED می تواند از مانیتور LCD که از CCFL ها استفاده می کند، نازک تر و سبک تر باشد. چراغ های LED نسبت به چراغ های CCFL از نظر انرژی نیز کارایی بیشتری دارند و عملکرد بهتری نیز دارند. به گفته اریک A. Taub، نویسنده نیویورک تایمز، این امر به این دلیل است که چراغ های CCFL همیشه باید روشن شوند که در صحنه های تاریک تر به سطح کنتراست آسیب می رساند. چراغ های ال ای دی فقط در هنگام لزوم در حال روشنایی هستند، بنابراین کنتراست و سطح سیاه در مانیتور LED معمولاً نسبت به نمایشگرهای LCD که از چراغ های CCFL استفاده می کنند، برتر هستند.

این مطلب را از دست ندهید   مزایای TFT یا LCD
0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 + 8 =

بررسی Panasonic TX-49dx650b

بررسی Panasonic TX-49dx650b

پاناسونیک 49dx650b با قیمت مناسب، شواهد بیشتری از سرعت رایج شدن تلویزیون های 4K/UHD است. شما یک سیستم تلویزیون هوشمند مبتنی بر فایرفاکس را در

ادامه مطلب »