نمایندگی تعمیر تلویزیون پاناسونیک

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

چه چیزی بهتر است TFT یا LCD؟

صفحه نمایش TFT در مانیتور تلویزیون روشن تر و سریع تر از صفحه نمایش LCD معمولی است. TFT مخفف “ترانزیستور فیلم نازک” است. LCD مخفف “نمایشگر کریستال مایع” است. هر دو عبارت به صفحه نمایش تخت یا صفحه نمایش یک مانیتور تلویزیون است. این دو قابلیت عملکرد گوناگونی را از خود نشان می دهند. در ادامه در رابطه با تحوه ی کار این دو و تفاوت ها و شباهت های آن اطلاعاتی را در اختیار شما قرار می دهیم.

TFT مقابل LCD

LCD اصطلاح عمومی است و این نوع صفحه ی نمایشگر مدتی است که نبض بازار را در دست گرفته است. اما با پیشرفت علم و فناوری شاهد به وجود امدن نسل جدیدی از صفحه نمایشگر خواهیم بود. صفحه نمایش TFT یک نوع LCD است که به دلیل قابلیت ها جدید و ویژه به راحتی می تواند مقابل LCD قرار گیرد.

تفاوت

نمایشگرهای TFT با استفاده از ورق های بزرگ ترانزیستور ساخته می شوند که هرکدام به طور مستقل کنترل می شوند. صفحه TFT صفحه نمایش “ماتریس فعال” است که در آن هر پیکسل صفحه نمایش به صورت جداگانه روشن می شود. به همین دلیل می تواند به طور مجزا تصویر را به طور کامل و مستقل مدیریت نماید.

وضوح و سرعت

صفحه نمایش TFT از صفحه نمایش LCD معمولی واضح تر و روشن تر است. با سرعت بیشتری از صفحه نمایش LCD معمولی تجدید می کند و حرکت را آرام تر نشان می دهد. تصاویر و رنگ ها در صفحه نمایشگر TFT با سرعت و دقت بیشتری ایجاد می شود و در کنار این سرعت می توان وضوح را به راحتی مشاهده نمود.

این مطلب را از دست ندهید   تنظیم تلویزیون پاناسونیک

 طریقه استفاده

نمایشگرهای TFT نسبت به نمایشگرهای LCD معمولی از برق بیشتری استفاده می کنند، بنابراین نه تنها در وهله اول هزینه بیشتری دارند بلکه برای کارکرد آنها نیز گران تر هستند. دلیل این امر این است که در صفحه نمایشگر TFT در یک زمان هزار پیکسل به طور مستقل در حال کار هستند و تصاویر را اجرا می نمایند به همین دلیل مصرف برق نیز به طبع رو به افزایش خواهد رفت.

نتیجه

صفحه نمایش TFT نسبت به نمایشگر معمولی LCD از کیفیت بسیار بالاتری برخوردار است. این نمایشگر از هر نظر بهتر است، جز اینکه گرانتر است. به دلیل قابلیت ها تصویری بسیار مفید و با کیفیت در صفحه نمایشگر TFT قیمت این نوع تلویزیون نیز می تواند در بازار گرانتر از مدل های دیگر عرضه شود.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 − چهارده =

بررسی Panasonic TX-49dx650b

بررسی Panasonic TX-49dx650b

پاناسونیک 49dx650b با قیمت مناسب، شواهد بیشتری از سرعت رایج شدن تلویزیون های 4K/UHD است. شما یک سیستم تلویزیون هوشمند مبتنی بر فایرفاکس را در

ادامه مطلب »