مشکلات صدا در تلویزیون پاناسونیک
ممکن است هنگام کار با تلویزیون به طور اتفاقی صدا قطع شده و دیگر قادر به شنیدن صدا نباشید. برای رفع این مشکل راه حل های آسان نیز وجود دارد تا به راحتی مشکل قطع صدا حل شود. علت قطع صدا می تواند ساده و یا پیشرفته باشد این راهنما به شما در حل مشکلات صوتی با تلویزیون هوشمند پاناسونیک کمک می کند.
انواع مشکلات صدا:
- بدون صدا
- حجم کم یا زیاد
- تحریف صوتی
1- صدا را بررسی کنید
اطمینان حاصل کنید که صدا در تلویزیون شما قطع نشده است. دکمه بی صدا را از راه دور تلویزیون فشار دهید. نمایشگر روی صفحه باید نشان دهد که صدای تلویزیون اکنون خاموش است یا خیر. اگر با تلویزیون خود از یک سینمای خانگی جداگانه، صدای فراگیر یا نوار صدا استفاده می کنید، حتماً صدا را در آن دستگاه بررسی کنید.
1
سطح صدا خود را بررسی کنید
- از راه دور تلویزیون خود، از دکمه های Volume Up / Down استفاده کنید.
- بیشتر تلویزیون ها میزان صدا را در صفحه نمایش نشان می دهند.
اگر با تلویزیون خود از یک سینمای خانگی جداگانه، صدای فراگیر یا نوار صدا استفاده می کنید، حتماً میزان صدا و تنظیمات صدا را در آن دستگاه نیز بررسی کنید. اگر هیچ یک از این برنامه ها کار نکند ممکن است تنظیمات صدا خود را داشته باشد. به این معنی که شاید تنظیمات برنامه ی مورد استفاده قطع شده باشد. مانند نوار حجم Youtube به آن تنظیمات بروید و مطمئن شوید که آنها خاموش نشده اند.
2- تنظیم صدا
از راه دور تلویزیون خود، از دکمه های Volume Up / Down استفاده کنید.
3- منوی صدا
دکمه منو را از راه دور تلویزیون خود فشار دهید.
Sound را با استفاده از کلیدهای بالا و پایین انتخاب کنید، سپس دکمه مرکزی OK را فشار دهید.
در اینجا می توانید تنظیمات مربوط به Bass، Treble، Balance و مواردی از این دست را انجام دهید. ویژگی هایی مانند “A.I. Sound” و “تراز خودکار صدا” نیز در اینجا قرار دارد. آنها سعی می کنند صداهای نرم و بلند را با همان حجم ایجاد کنند، اما می توانند مشکلاتی به وجود آورند. برای برنامه ای که مشاهده می کنید، آنها را روشن یا خاموش کنید.