نمایندگی تعمیر تلویزیون پاناسونیک

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نحوه تعمیر Overscan هنگام استفاده از تلویزیون به عنوان مانیتور کامپیوتر

جریان ممکن است به طور پیوسته جایگزین کابل های قدیمی به عنوان ابزاری برای تماشای رسانه مبتنی بر رایانه های شخصی در تلویزیون های ما شود، اما هنوز هم برای مستقیم بودن استفاده از کابل HDMI چیزی گفته می شود. کیفیت انتقال داده بی عیب و نقص است، و قطعاً اگر کامپیوتر شما در همان اتاق تلویزیون شما باشد، گزینه بهتری خواهد بود. اما این یک فرصت خوب است که با مشکل overscanning روبرو شوید، یعنی زمانی که لبه های رومیزی فراتر از لبه های تلویزیون گسترش می یابد، و شما نمی توانید هر آنچه را می خواهید ببینید. اما خوشبختانه می توان با استفاده از تعدادی از روشهایی که در اینجا برای شما داریم این مشکل را حل کنیم.

Overscan را با استفاده از تلویزیون برطرف کنید

سریعترین روش برای تعمیر overscan استفاده از تنظیمات تلویزیون است که شما استفاده می کنید. به این ترتیب احتمالاً کیفیت تصویر بهتری را نسبت به آنچه که از گزینه های پردازنده رایانه شخصی خود استفاده می کنید، حفظ خواهید کرد (ما در یک لحظه به آنها خواهیم رسید).

نام دقیق این تنظیمات بین مارک های تلویزیون متفاوت است، اما به طور کلی، با فشردن دکمه “منو” روی ریموت خود، آن را پیدا خواهید کرد، سپس با حرکت به Picture Size، Aspect Ratio یا چیزهای مشابه، در آنجا می توانید انتخاب کنید. بین تنظیمات مانند 16: 9، 4: 3، زوم، سوپر زوم و غیره.

یکی از این گزینه ها “فقط اسکن”، “صفحه نمایش متناسب”، 1: 1 یا چیزی مشابه نامگذاری می شود. آن را انتخاب کنید، و دسک تاپ شما باید کاملاً در چهار گوشه صفحه قرار بگیرد.

این مطلب را از دست ندهید   کابل HDMI معیوب

Overscan را با استفاده از ویندوز برطرف کنید

بسته به نوع GPU شما، چند روش برای حل مشکل overscan با استفاده از کنترل پنل کارت گرافیک شما وجود دارد.

Overscan را با استفاده از کنترل پنل Nvidia برطرف کنید

اگر GPU Nvidia دارید، به صفحه کنترل Nvidia بروید، در صفحه سمت چپ “نمایش” را انتخاب کنید، سپس “اندازه و موقعیت دسک تاپ را تنظیم کنید.”

تلویزیون را از گزینه های ظاهر شده انتخاب کنید، سپس کادر “فعال کردن تغییر اندازه دسک تاپ” را تیک بزنید. (شما باید مطمئن شوید که صفحه لپ تاپ را برای این کار کپی نمی کنید – Ctrl + P را روی دسک تاپ ویندوز خود فشار دهید تا گزینه دیگری غیر از “کپی کردن” انتخاب شود.)

بعد، روی “تغییر اندازه” کلیک کنید و از لغزنده ها استفاده کنید تا دسک تاپ شما روی صفحه تلویزیون قرار بگیرد.

Overscan را با استفاده از درایور گرافیکی Intel برطرف کنید

اگر از درایورهای گرافیکی Intel استفاده می کنید (یعنی اگر CPU Intel دارید)، در این صورت می توانید از کنترل پنل Graphics Control Intel برای رفع برون برقی در تلویزیون خود استفاده کنید.

به کنترل پنل گرافیکی Intel HD بروید (یا از طریق نوار وظیفه یا با کلیک راست بر روی دسک تاپ خود و پیدا کردن آنجا). در قسمت Control Panel بر روی “General Settings” کلیک کنید، تلویزیون را از قسمت dropdown “Display” انتخاب کنید، سپس بر روی “Customize Aspect Ratio” در زیر Scaling کلیک کنید.

در آخر، از اسلایدها در تصویر “Preview” در سمت راست برای تنظیم تصویر استفاده کنید تا در تلویزیون شما متناسب باشد.

این مطلب را از دست ندهید   حذف نقطه سیاه صفحه تلویزیون

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 + 20 =

بررسی Panasonic TX-49dx650b

بررسی Panasonic TX-49dx650b

پاناسونیک 49dx650b با قیمت مناسب، شواهد بیشتری از سرعت رایج شدن تلویزیون های 4K/UHD است. شما یک سیستم تلویزیون هوشمند مبتنی بر فایرفاکس را در

ادامه مطلب »