نمایندگی تعمیر تلویزیون پاناسونیک

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

شما احتمالاً با اتصالات و پورت های مختلف موجود در تلویزیون های هوشمند امروزی چندان آشنا نیستید. تنها زمانی که واقعاً به آن اتصالات نگاه می‌کنید زمانی است که می‌خواهید تلویزیون جدیدی راه‌اندازی کنید یا دستگاه جدیدی مانند کنسول بازی یا پخش‌کننده بلوری اضافه کنید. تعداد زیادی اتصال دهنده وجود دارد، و ممکن است مطمئن نباشید که اکثر آنها چه کاری انجام می دهند. این راهنمای مفید رایج‌ترین پورت‌های موجود در تلویزیون‌های هوشمند مدرن را شناسایی می‌کند و به شما کمک می‌کند تا بدانید چه جزئیات خاصی برای اتصال مناسب برای دستگاه مناسب مهم است. در رابطه با پورت ورودی و خروجی تلویزیون اطلاعاتی را در اختیار شما قرار می دهیم.

پورت ورودی و خروجی تلویزیون

مکان اصلی پورت های تلویزیون

برای پورت ورودی و خروجی تلویزیون در اکثر تلویزیون‌های هوشمند، پورت‌هایی را در پشت دستگاه خواهید دید که معمولاً نزدیک سمت راست یا چپ شاسی برای دسترسی آسان هستند. در حالی که بسیاری از تلویزیون‌ها همه پورت‌ها را در یک پانل اتصال ادغام می‌کنند، برخی از مجموعه‌ها دو پورت دارند – یکی برای اتصالات HDMI و USB اولیه، و دیگری برای پورت‌های کمتر استفاده‌شده، مانند ویدئوی کامپوزیت و اترنت.

در برخی موارد، یک تلویزیون دارای یک جعبه جداگانه است که شامل تمام پورت های معمول تلویزیون است که توسط یک کابل به تلویزیون متصل می شود. این مورد در مورد جعبه OneConnect سامسونگ است که در بسیاری از تلویزیون های رده بالا و همچنین مدل های منتخب OLED از LG یافت می شود.

اتصالات صوتی و تصویری

این اتصالات در پشت تلویزیون قرار دارد و می توانند در کیفیت تصویر اثر گذار باشند.

پورت ورودی و خروجی تلویزیون و کابل HDMI

برای پورت ورودی و خروجی تلویزیون HDMI مخفف High-Definition Multimedia Interface است و اتصال استاندارد برای ویدئو و صدا مدرن در تلویزیون ها، پخش کننده های رسانه و محصولات صوتی است. تقریباً هر دستگاهی که می خواهید به تلویزیون خود وصل کنید از HDMI استفاده می کند، اما این بدان معنا نیست که کانکتور استاندارد HDMI همیشه اتصال و ویژگی های یکسانی را ارائه می دهد. HDMI با شکل استاندارد و سیگنال دیجیتالی که می‌تواند همه چیز را از ویدیوی فوق اچ‌دی و صدای فراگیر گرفته تا داده‌های اینترنتی را منتقل کند، یک اتصال همه کاره است. اما بیش از یک نسخه از HDMI وجود دارد و استانداردهای جدید HDMI ویژگی‌ها و عملکردهای جدیدی را به درگاه‌های HDMI به ظاهر یکسان اضافه کرده‌اند.

این مطلب را از دست ندهید   نحوه اسکن برای کانال تلویزیون پاناسونیک

در واقع سه نسخه اصلی HDMI وجود دارد که احتمالاً در تلویزیون‌های امروزی می‌بینید که هر کدام دارای قابلیت‌ها و ویژگی‌های کمی متفاوت هستند. اگر خوش شانس هستید، این موارد به وضوح در تلویزیون شما مشخص شده است، همراه با شناسایی استانداردهایی که آنها استفاده می کنند. با این حال، بیشتر اوقات، باید در دفترچه راهنمای کاربر جستجو کنید یا صفحه محصول را برای تلویزیون خود بیابید و به مشخصات فنی نگاه کنید تا مشخص کنید کدام کدام است.

بررسی کامل کابل HDMI

انواع کابل HDMI

به طور کلی، اکثر تلویزیون‌های فعلی دارای 3 یا 4 پورت HDMI هستند (توصیه می‌کنیم در صورت امکان، تعداد بیشتری را انتخاب کنید). اگر دستگاه‌های بیشتری نسبت به پورت‌های خود دارید، احتمالاً باید یکی از بهترین سوئیچ‌های HDMI ارزان را برای افزودن چند اتصال اضافی خریداری کنید.

  • HDMI 1.4 – از ویدئو و صدای 1080pو 720pپشتیبانی می کند، اما معمولاً در تلویزیون های 4Kمدرن استفاده نمی شود.
  • HDMI 2.0 – پشتیبانی از تصویر 4Kو نرخ تازه سازی تا 60 هرتز. مگر اینکه به طور خاص به عنوان HDMI 2.1شناسایی شود، این رایج ترین نسخه HMDIاست که در تلویزیون های امروزی استفاده می شود.
  • HDMI 2.0a – به روز رسانی به HDMI 2.0که از فراداده های محدوده دینامیکی بالا (HDR) پشتیبانی می کند.
  • HDMI 2.0b – به روز رسانی به HDMI 2.0که از ویدیوی Hybrid Log Gamma (HLG)پشتیبانی می کند، که شکل متفاوتی از HDRمورد استفاده در پخش تلویزیونی است.
  • HDMI 2.1 – توسط جدیدترین کنسول‌های بازی استفاده می‌شود و در تلویزیون‌های سطح بالاتر یافت می‌شود، HDMI 2.1پهنای باند بیشتری را برای پشتیبانی از نرخ فریم بالاتر، وضوح تا 8Kو تعدادی ویژگی متمایز ارائه می‌دهد. در اینجا بهترین تلویزیون های دارای HDMI 2.1آورده شده است.
این مطلب را از دست ندهید   بررسی پاناسونیک TC-L55ET5

پورت ورودی و خروجی تلویزیون و کابل ARC یا eARC

برای پورت ورودی و خروجی تلویزیون همچنین به احتمال زیاد یکی از آن پورت‌های HDMI دارای برچسب ARC است که مخفف Audio Return Channel، یکی از ویژگی‌های برخی از اتصالات HDMI است. این ارتباط دو طرفه بین دستگاه ها را از طریق یک اتصال HDMI ارائه می دهد و به شما امکان می دهد از یک کابل HDMI برای اتصال تلویزیون و نوار صوتی استفاده کنید و از آن HDMI به عنوان ورودی و خروجی صدا استفاده کنید.

یک نسخه جدیدتر از ARC در HDMI 2.0 و 2.1 گنجانده شده است که کانال بازگشت صوتی بهبود یافته (eARC) نام دارد. بزرگترین پیشرفتی که eARC ارائه می دهد، پشتیبانی از سیگنال صوتی با وضوح کامل است، به این معنی که از Dolby Atmos و سایر فرمت های صدای غیر فشرده پشتیبانی می کند.

بررسی کابل ARC یا eARC

کانکتور کواکسیال/RF

یک اتصال رشته ای که با کابل کواکسیال برای اتصال آنتن تلویزیون یا تجهیزات کابلی و ماهواره ای قدیمی تر استفاده می شود (البته کابل و ماهواره اکنون منحصراً از HDMI استفاده می کنند). این اتصال از یک کابل پیچی RG-6 یا RG-59 استفاده می کند و به تیونر تلویزیون داخلی تلویزیون تغذیه می کند. از آنجایی که کابل کواکسیال برای انتقال امواج رادیویی UHF و VHF استفاده می شود، این اتصال استاندارد برای سیگنال های تلویزیونی خارج از هوا، از جمله استانداردهای دیجیتال فعلی ATSC 1.0 و ATSC 3.0 است.

پورت ورودی و خروجی تلویزیون

اتصال RCA: این سبک گرد پریز اغلب به عنوان اتصال RCA نامیده می شود که مخفف Radio Corporation of America است، شرکتی که طراحی پلاگین را توسعه داده است. فیش های RCA برای اتصالات صوتی، تصویری کامپوزیت و ویدیوی کامپوننت استفاده می شود.

این مطلب را از دست ندهید   6 نشانه مرگ تلویزیون پاناسونیک LED

ویدیوی ترکیبی: یک اتصال ویدیویی قدیمی‌تر که هنوز در تلویزیون‌های هوشمند فعلی یافت می‌شود، و می‌توان آن را با یک اتصال RCA زرد، یا گاهی اوقات یک کانکتور به سبک جک هدفون (معمولاً با یک آداپتور جک هدفون به RCA) شناسایی کرد. این استاندارد قدیمی‌تر از سیگنال ویدئویی آنالوگ استفاده می‌کند و از فرمت‌های ویدیوی HD پشتیبانی نمی‌کند، اما برای اتصال دستگاه‌های قدیمی‌تر مانند پخش‌کننده‌های DVD و تجهیزات بازی یکپارچهسازی با سیستم عامل مفید است.

اغلب در تلویزیون‌های مدرن، این اتصال با استفاده از اتصالی به سبک جک هدفون که با علامت زرد یا برچسب «ورودی AV» مشخص شده است، بسیار متفاوت به نظر می‌رسد. این به یک آداپتور نیاز دارد که ویدیوی ترکیبی را با صدای استریو RCA در یک اتصال واحد ترکیب کند.

بیشتر بدانید: تعمیر USB تلویزیون

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 3 =

بررسی Panasonic TX-49dx650b

بررسی Panasonic TX-49dx650b

پاناسونیک 49dx650b با قیمت مناسب، شواهد بیشتری از سرعت رایج شدن تلویزیون های 4K/UHD است. شما یک سیستم تلویزیون هوشمند مبتنی بر فایرفاکس را در

ادامه مطلب »