نمایندگی تعمیر تلویزیون پاناسونیک

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

در حالی که ممکن است دلایل زیادی وجود داشته باشد که چرا تلویزیون شما می تواند به خودی خود خاموش شود، ما رایج ترین دلایلی را که در بیش از 95٪ موارد تایید شده است بررسی می کنیم.

دلایل اصلی خاموش شدن تلویزیون پاناسونیک یصورت ناگهانی

از آنجایی که تعداد بیشتری از اعضای خانواده از تلویزیون استفاده می کنند، ممکن است شخصی تایمر تلویزیون را تنظیم کرده باشد تا پس از مدت زمان مشخصی خاموش شود. دلیل دیگر می تواند گیرکردن دکمه پاور ریموت کنترل باشد. بنابراین، بیایید شروع کنیم و دلایل اصلی این مشکل را ببینیم.

  1. تایمر تلویزیون

شاید شخصی در خانه شما تایمر تلویزیون را برای خاموش کردن تلویزیون در زمان خاصی تنظیم کرده باشد. در بسیاری از موارد، این یکی از دلایل اصلی خاموش شدن تلویزیون است.

می توان آن را طوری تنظیم کرد که بعد از مدت زمان مشخصی تلویزیون را خاموش کند، اما برای غیرفعال بودن آن بهتر است آن را خاموش کنید:

  1. تلویزیون را روشن می کنند.
  2. دکمه “MENU” را روی کنترل از راه دور تلویزیون فشار دهید و وارد منوی “SETUP” شوید.
  3. دکمه «ENTER» را روی کنترل از راه دور فشار دهید و وارد منوی «TIME» شوید.
  4. از دکمه های جهت دار روی کنترل از راه دور برای انتخاب “TIMER” استفاده کنید و دکمه “ENTER” را فشار دهید، سپس صفحه “TIMER” ظاهر می شود.
  5. از کنترل از راه دور استفاده کنید و حالت “TIMER” را خاموش کنید.
  6. دکمه “EXIT” را روی کنترل از راه دور فشار دهید تا از تنظیمات خارج شوید.

اگر تلویزیون دارای تایمر خواب است، همان مراحل بالا را دنبال کنید، اما در عوض به تب تایمر خواب بروید.

  1. دستگاه های جانبی HDMI و بازنشانی نرم افزار

اگر یک تقویت کننده و پخش کننده HDMI به تلویزیون وصل شده باشد، ARC ممکن است سیگنال هایی را نیز دریافت کند که واحد می تواند آن را به عنوان “روشن” تفسیر کند. در این مورد، توصیه می شود که تمام کابل های HDMI را جدا کنید و ببینید آیا احتمال خرابی وجود دارد یا خیر.

این مطلب را از دست ندهید   تنظیمات تلویزیون پاناسونیک

چه کاربر از یک تلویزیون LED مدرن با دسترسی به اینترنت یا یک تلویزیون LCD قدیمی استفاده کند، اولین کاری که باید انجام دهید این است که دستگاه را با جدا کردن آن از منبع تغذیه راه اندازی مجدد کنید، سپس آن را دوباره روشن کنید. اگر تلویزیون دارای نرم افزارهای متنوعی است، ارزش آن را دارد که به تنظیمات کارخانه بازنشانی کنید و نرم افزار را به روز کنید.

اگر تلویزیون بالا دوباره خاموش شد، سعی کنید “MASTER RESET” یا “FACTORY RESET” را بازنشانی کنید. عملکردها را می توان در تنظیمات اصلی منوی تلویزیون پیدا کرد.

علاوه بر این، اگر کاربر تلویزیون هوشمندی دارد که از طریق WIFI به اینترنت متصل است، توصیه می شود بایوس سیستم یا نرم افزار تلویزیون را به روز کند. اگر آپدیت سیستم تلویزیون را درست نکند، ممکن است با اجزای اصلی مشکل جدی داشته باشد.

  1. مشکلات منبع تغذیه

تلویزیون ممکن است در حین کار خراب شود، به دلیل مشکلات سیستم برق، خود به خود خاموش و روشن شود. بنابراین برای درک بهتر این مشکل، اجازه دهید عمیقاً به آن بپردازیم.

انواع اصلی تخلفات در منبع تغذیه تلویزیون:

  • تماس کاذب دائمی در سوکت. مطمئن شوید که دوشاخه و پریز از وضعیت فنی خوبی برخوردار بوده و به درستی وصل شده اند.
  • کابل برق در وضعیت نامناسبی قرار دارد. بررسی کنید که تماس های کاذب یا شکستگی و بریدگی نداشته باشد.
  • بررسی کنید که آیا کابل برق به درستی به پشت تلویزیون وصل شده است یا خیر
  • افزایش برق یا منبع تغذیه معیوب. معمولاً رایج ترین مشکلی است که به شما امکان می دهد تلویزیون هوشمند را خاموش کنید. افزایش ولتاژ یا اوج ولتاژ ممکن است باعث روشن شدن تلویزیون شود، به خصوص اگر خازن های منبع تغذیه قدیمی یا آسیب دیده باشد.
  • یکی دیگر از اشتباهات پیش پا افتاده این است که دوشاخه ای که دستگاه به آن وصل است کابل های زیادی به دستگاه های دیگر با مشکل متصل است. می توانید سعی کنید آنها را به کانکتورهای دیگر وصل کنید تا علت را مشخص کنید. و در آینده یک سیم کش یا دوشاخه با تایمر بخرید تا از تعویض غیرمجاز جلوگیری کنید.
  • کابل HDMI، کابل اترنت یا کابل آنتن آسیب دیده است. وضعیت کابل ها مخصوصا دوشاخه و عایق بودن سیم ها را چک می کنند شاید مشکل از برق باشد نه ایراد گیرنده.
  1. گرد و غبار و رطوبت

در نتیجه آلودگی برد الکترونیکی با گرد و غبار، اتصال کوتاه هادی های حامل جریان با گرم شدن بیش از حد اجزای نیمه هادی اغلب ممکن است رخ دهد: بردهای میکرو، تریودها یا دیودها. در این حالت، تلویزیون با محافظت در برابر گرمای بیش از حد خاموش می شود. بنابراین لازم است هر چند وقت یکبار دستگاه را از تجمع کثیفی تمیز کنید.

این مطلب را از دست ندهید   تقویت سیگنال تلویزیون

آب مانند تجهیزات الکتریکی خطرناک است – تماس ها را اکسید می کند و احتمال اتصال کوتاه را ایجاد می کند. کنتاکت های اکسید شده باید از رسوبات پاک شوند و گاهی اوقات با یک آهن لحیم کاری برقی لحیم کاری مجدد یا قلع کاری شوند.

ردهای بردهای الکترونیکی خورده شده از رطوبت یا با استفاده از قطرات لحیم کاری و یا با نصب جامپر ساخته شده از بهترین سیم تعمیر می شوند.

برای رفع مشکل خاموشی های دوره ای به دلیل گرد و غبار، باید:

  1. تلویزیون را به سمت خود برگردانید؛
  2. پیچ های نصب را باز کنید؛
  3. از بین بردن پوست؛
  4. با استفاده از یک برس کوچک یا یک برس و یک جاروبرقی برای تمیز کردن رسوبات گرد و غبار.

پس از این عملیات، تلویزیون معمولاً عملکرد خود را بازیابی می کند.

  1. آسیب جدی

در صورتی که روش های فوق نقص را تصحیح نکرد، منبع نقص تلویزیون بسیار جدی تر از آن چیزی است که در نگاه اول به نظر می رسد. بهترین راه حل، در این مورد، مراجعه به بخش خدمات برای پشتیبانی حرفه ای است.

با این حال، اگر صاحب چنین دستگاهی با مهندسی رادیو آشنا باشد و مهارت های عملی داشته باشد، نحوه کار با تستر و آهن لحیم کاری را بلد باشد، می توانید سعی کنید علت اصلی خرابی را به تنهایی پیدا کنید.

عملیات اصلی آزمایش عملکرد عناصر تلویزیون کاربردی:

  • دستگاه را از شبکه خاموش کنید.
  • پانل عقب را جدا کنید.
  • خازن های واحد برق را بررسی کنید. با گذشت زمان، الکترولیت ها می توانند عملکرد خود را با خشک شدن یا تورم از دست بدهند. گاهی اوقات خازن قادر به “جریان” است که اکسیداسیون مسیرهای روی برد الکترونیکی را فعال می کند. پس از شناسایی خازن آسیب دیده، باید آن را تعویض کرد.
  • واحدهای پیش ساخته به دقت بررسی می شوند. برای چه، لازم است نورپردازی با کیفیت بالا ارائه شود. هنگامی که تلویزیون در حال کار است، ترک های حلقه می تواند در مسیر تخته ها ایجاد شود که ناشی از گرمایش مداوم است. در طول زمان، عیوب مختلف لحیم کاری نیز می تواند به علاوه شناسایی شود. بنابراین، هر چیزی که اعتماد به نفس ایجاد نمی کند و مشکل به نظر می رسد باید لحیم شود.
این مطلب را از دست ندهید   تعمیر برد پاور تلویزیون

مقالات مرتبط:

خرابی کابل HDMI تلوزیون

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 − 5 =

بررسی Panasonic TX-49dx650b

بررسی Panasonic TX-49dx650b

پاناسونیک 49dx650b با قیمت مناسب، شواهد بیشتری از سرعت رایج شدن تلویزیون های 4K/UHD است. شما یک سیستم تلویزیون هوشمند مبتنی بر فایرفاکس را در

ادامه مطلب »