نمایندگی تعمیر تلویزیون پاناسونیک

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نحوه رفع خسارت ناشی از آب در تلویزیون LCD

تماس با آب یکی از بدترین مواردی است که می تواند برای یک دستگاه الکترونیکی مانند تلویزیون LCD رخ دهد. آب باعث اتصال کوتاه و خوردگی مسیرهای فلزی در صفحه مدار می شود و باعث بی فایده شدن برد می شود. هنگامی که تلویزیون شما خیس شد، ضروری است که هرچه سریعتر روند خشک کردن را شروع کنید. تخته مدار حتی پس از غوطه ور شدن در آب می تواند خوب باشد، به شرطی که قبل از اینکه برق به آن وارد شود، کاملاً خشک شود.

مراحل رفع آبخوردگی تلویزیون LCD

1

مرحله 1

تلویزیون LCD را خاموش کرده و بلافاصله پس از تماس با آب از برق جدا کنید. آب برای آسیب رساندن به اجزای الکتریکی به برق احتیاج دارد و تلویزیون شما بدون توجه به اینکه خاموش باشد، در برق وصل است.

مرحله 2

قاب تلویزیون LCD خود را باز کرده و صفحه های مدار را در معرض دید قرار دهید. هر تلویزیون روش باز کردن کمی متفاوت خواهد داشت و برای باز کردن آن به ابزارهای کمی متفاوت نیاز دارد.

مرحله 3

برد مدار یا تابلوها را از بقیه تلویزیون جدا کنید و آنها را در بسته های بسته های ژل سیلیکا قرار دهید. تخته ها را یک شب در کیسه بگذارید. اگر تابلوهای مدار شما قطع نمی شود، بسته های ژل سیلیکا را تا حد امکان نزدیک به تخته ها قرار دهید و بگذارید همه چیز حداقل دو روز یا در صورت داشتن رطوبت در منطقه بیشتر بماند.

مرحله 4

باقیمانده آب را از محفظه تلویزیون بریزید. از هوای فشرده، جاروبرقی و پارچه استفاده کنید تا اطمینان حاصل کنید که همه آن را دریافت خواهید کرد.

این مطلب را از دست ندهید   تعمیر تیونر تلویزیون

مرحله 5

تخته را از کیسه بردارید و آن را روی میز جلوی خود قرار دهید.

مرحله 6

برس خود را با الکل ایزوپروپیل خیس کنید و شروع به پاک کردن صفحه مدار کنید. تخته را به اندازه کافی سشوار بکشید تا هرگونه خوردگی یا زنگ زدگی را از بین ببرد اما به اندازه ای نیست که به اجزای آن آسیب برساند. پس از اتمام کار، صفحه را بازرسی بصری کنید تا هرگونه خوردگی را پیدا کنید و در صورت لزوم دوباره آن را تمیز کنید.

مرحله 7

تخته را با هوای فشرده خشک کرده و دوباره آن را در تلویزیون نصب کنید. تلویزیون را به برق متصل کنید تا ببینید آیا روشن می شود یا خیر. در صورت روشن شدن تلویزیون، به راحتی توانسته اید دستگاه خود را تعمیر نمایید. در صورت عدم روشن نشدن تلویزیون بهتر است برای تعمیر آن از تعمیر کار حرفه ای کمک بگیرید.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 4 =

بررسی Panasonic TX-49dx650b

بررسی Panasonic TX-49dx650b

پاناسونیک 49dx650b با قیمت مناسب، شواهد بیشتری از سرعت رایج شدن تلویزیون های 4K/UHD است. شما یک سیستم تلویزیون هوشمند مبتنی بر فایرفاکس را در

ادامه مطلب »