نمایندگی تعمیر تلویزیون پاناسونیک

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

قطع برق یک ناراحتی جزئی اما همچنان بسیار ناخوشایند زندگی مدرن است. متأسفانه، اگر در منطقه ای با زیرساخت های شبکه برق ضعیف یا آب و هوای طوفانی زندگی می کنید، ممکن است بیشتر از افرادی که در مناطق دیگر زندگی می کنند، با قطع برق مواجه شوید. بزرگترین خطر قطع برق، آسیب احتمالی است که می تواند به دستگاه های الکترونیکی شما وارد کند. تلویزیون، یخچال، ماشین لباسشویی و سایر لوازم خانگی شما ممکن است پس از قطع برق با مشکل روشن شدن مجدد مواجه شوند. در این مقاله نگاهی به این خواهیم داشت که وقتی تلویزیون شما بعد از قطع برق روشن نمی شود چه کاری انجام دهید.

انواع قطع برق

قطع برق ممکن است به دلایل بی‌شماری رخ دهد که به احتمال زیاد به دلیل خرابی یک یا چند جزء در طول خط برق است. ممکن است به دلیل خرابی در نیروگاه یا جایی نزدیکتر باشد.

اساساً، علل قطع برق را می توان در دو دسته دسته بندی کرد، فقدان برق (عیب دائمی، خاموشی، خاموشی) و افزایش شدید برق. یک خطای دائمی به دلیل یک خطا در امتداد خط برق اتفاق می‌افتد و با رفع وضعیت، برق به طور خودکار روشن می‌شود. Brownout با افت ولتاژ مشخص می شود. اگر ولتاژ به طور کامل کاهش یابد، آنگاه خاموشی است – از دست دادن کامل برق.

یک موج زمانی اتفاق می افتد که ولتاژ در یکی از عناصر شبکه افزایش می یابد و آن را بیش از حد بارگذاری می کند و در نتیجه زنجیره تامین را می شکند.

این مطلب را از دست ندهید   تنظیمات اکولایزر تلویزیون

بعد از قطع برق چه کنیم؟

 اگر تلویزیون شما به‌درستی کار نمی‌کند یا بعد از قطع برق اصلاً روشن نمی‌شود، می‌توانید قبل از تماس با تعمیرکار یا آنلاین شدن برای خرید تلویزیون جدید، چند چیز را امتحان کنید.

تلویزیون خود را از برق بکشید و برق را تخلیه کنید

اولین اقدامی که باید امتحان کنید چرخه تخلیه برق در تلویزیون شما است.

  • تلویزیون خود را از منبع برق جدا کنید.
  • دکمه پاور را به مدت 10 تا 30 ثانیه فشار دهید و نگه دارید، این کار باعث می شود تمام برق باقی مانده از تلویزیون شما تخلیه شود.
  • حالا تلویزیون را دوباره به منبع برق وصل کنید و سعی کنید آن را روشن کنید. اگر این کار نکرد، می‌توانید مراحل بالا را تکرار کنید و سپس تلویزیون را برای چند ساعت از برق جدا کنید. برخی از قطعات الکترونیکی می توانند پس از مدتی خود را بازنشانی کنند.
  • امیدواریم این کار مشکلات شما را حل کند، اگر تلویزیون کار می کند، اما به درستی کار نمی کند، وقت آن است که به مرحله دوم اقدام کنید.

به تنظیمات پیش فرض کارخانه بازنشانی کنید

تلویزیون با تنظیمات پیش فرض کارخانه از خط تولید خارج شد. قبل از شروع فرآیند بازنشانی، اگر از آن اتصال استفاده می کنید، کابل کواکسیال را از تلویزیون خود جدا کنید (به احتمال زیاد به پورت “Coax” یا “Ant” وصل شده است).

  • بعد از اینکه جعبه کابل/گیرنده ماهواره خود را جدا کردید، دکمه روشن/خاموش را فشار دهید تا تلویزیون روشن شود.
  • اکنون دکمه Menu را فشار دهید تا منوی اصلی تلویزیون باز شود.
  • پس از ورود به منوی اصلی، به تنظیمات یا تنظیمات سیستم بروید. نام واقعی گزینه از سازنده ای به سازنده دیگر متفاوت است، اما روش تا حد زیادی یکسان است.
  • سپس گزینه‌ها یا گزینه‌های پیشرفته را انتخاب کنید. باز هم، نام گزینه بستگی به مدل و مدل تلویزیون دارد.
  • سپس به گزینه Factory Reset/Factory Default رفته و آن را انتخاب کنید.
  • منو یک اعلان بله/خیر را به شما نشان می دهد. بله را انتخاب کنید.
  • در صورت نیاز، بازیابی پیش فرض کارخانه را با فشار دادن دکمه OK یا Enter در تلویزیون خود تأیید کنید.
  • وقتی صفحه سیاه شد و تلویزیون شما دوباره صفحه منوی اصلی را نشان داد، کابل کواکسیال را دوباره وصل کنید و تلویزیون را روشن کنید.
این مطلب را از دست ندهید   سیاه شدن تصویر تلویزیون

اگر تلویزیون اصلا روشن نشود چه؟

اگر تلویزیون پس از قطع برق روشن نشود، حتی پس از قطع و وصل مجدد آن، به احتمال زیاد بخش تنظیم منبع تغذیه از کار افتاده است. اگر با بردهای مدار الکتریکی آشنا هستید، می توانید خودتان به آن نگاهی بیندازید. آن را یا روی برد اصلی یا یک برد جداگانه در منبع تغذیه پیدا خواهید کرد.

متداول ترین راه برای انجام این کار، تعویض کل برد است، زیرا اکثر مردم با یک آهن لحیم کاری و یک مولتی متر خیلی راحت نیستند. با توجه به اینکه یافتن برخی از قطعات یدکی در بازار آزاد دشوار است، حتی اگر آنها را به یک مرکز خدمات ببرید، کاری که آنها به احتمال زیاد انجام خواهند داد این است که به جای آن کل برد را تعویض کرده و قطعه معیوب را برای تعمیر به جای دیگری بفرستند.

اگر به توانایی‌های خود در تشخیص و تعمیر قطعات الکتریکی روی برد مطمئن هستید، سپس با بررسی خازن‌ها برای نشانه‌های سایش، مانند برآمدگی رویه‌ها، شروع کنید. تخته. هر دو طرف برد مدار را از نظر آسیب یا اتصالات لحیم ضعیف، مانند ترک خوردن، تغییر رنگ یا سایر علائم سایش بررسی کنید.

پس از بررسی بصری خازن های روی برد مدار خود، ترانزیستورهای هیت سینک ها را از نظر تداوم بررسی کنید، این کار با یک مولتی متر انجام می شود. ترانزیستورها با توجه به گرمای شدیدی که در معرض آن قرار می‌گیرند و خودشان تولید می‌کنند، احتمالاً عاملی برای ایجاد منبع تغذیه معیوب برای تلویزیون شما هستند.

https://tv-panasonic.ir/%d8%a8%d9%87%d9%85-%d8%b1%db%8c%d8%ae%d8%aa%da%af%db%8c-%d8%b1%d9%86%da%af-%d8%aa%d9%84%d9%88%db%8c%d8%b2%db%8c%d9%88%d9%86/

این مطلب را از دست ندهید   چگونه سایه تلویزیون پاناسونیک خود را برطرف کنیم؟

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده − 4 =

بررسی Panasonic TX-49dx650b

بررسی Panasonic TX-49dx650b

پاناسونیک 49dx650b با قیمت مناسب، شواهد بیشتری از سرعت رایج شدن تلویزیون های 4K/UHD است. شما یک سیستم تلویزیون هوشمند مبتنی بر فایرفاکس را در

ادامه مطلب »