نمایندگی تعمیر تلویزیون پاناسونیک

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

5 ترفند کاربردی برای افزایش طول عمر تلویزیون

با وجود نوسان دلار مسئله ی نگهداری از تلویزیون روز به روز پررنگ تر می شود. متاسفانه تعمیر بسیاری از خرابی های احتمالی در تلویزیون های امروزی هزینه ی بالایی دارد. به خصوص اگر اختلالات تلویزیون به یکی از قطعات اصلی آن چون پنل، مین برد، بک لایت و برد پاور آن ارتباط داشته باشد. در این مقاله قصد داریم ترفندهایی را برای افزایش طول عمر تلویزیون معرفی کنیم. با رعایت این نکات به راحتی می توانید طول عمر مفید تلویزیون را افزایش دهید و پروسه ی تعمیر آن را به تعویق بیاندازید.

وسایل گرمایشی خانه را دور از تلویزیون نصب کنید.

یکی از مهم ترین نکاتی که همان ابتدای خرید تلویزیون برای افزایش طول عمر آن باید رعایت کنید، انتخاب محل نصب مناسب است. گرما می تواند عاملی برای خرابی قطعات مهمی چون مین برد تلویزیون تلقی شود. در نتیجه برای افزایش طول عمر تلویزیون، آن را در محلی نصب کنید که به دور از تابش مستقیم خورشید و گرمای حاصل از رادیاتورها و وسایل گرمایشی خانه باشد.

میز تلویزیون را نزدیک درب منزل قرار ندهید.

نکته ی دیگری که در مسیر افزایش طول عمر تلویزیون دخیل است، توجه به فاصله ی میز تلویزیون تا درب خانه است. دقت کنید که جهت جلوگیری از اصابت ضربه های احتمالی باید میز تلویزیون را در محلی قرار دهید که رفت و آمد زیادی وجود ندارد. محلی در میانه ی سالن پذیرایی شما بهترین گزینه ی انتخابی است.

استفاده از محافظ های برق را فراموش نکنید.

علت اصلی نیم سوز شدن برد پاور و یا مین برد تلویزیون های امروزی، نوسان برق و عبور ولتاژهای زیاد از سیستم داخلی تلویزیون است. از این رو به هیچ عنوان نباید استفاده از محافظ های استاندارد و کاربردی را نادیده بگیرید.

این مطلب را از دست ندهید   تلویزیون 32F336M پاناسونیک

پنل تلویزیون را بدون استفاده از مایع های شوینده تمیز کنید.

نکته ی دیگری که در افزایش طول عمر تلویزیون موثر است، نحوه ی تمیز کردن پنل جلویی دستگاه می باشد. به هیچ عنوان نباید شوینده هایی چون شیشه شوی و یا الکل را به پنل دستگاه اسپری کنید. نفوذ آب یا مایعات شیمیایی به درون تلویزیون دردسرهای فراوانی را برای شما ایجاد خواهد کرد. گاهی اوقات ممکن است آبخوردگی تلویزیون منجر به سوختگی کامل آن شود. بنابراین نمایشگر تلویزیون را با استفاده از دستمال های بدون پرز مخصوص این کار تمیز کنید.

مدت زمان استفاده از تلویزیون را کنترل کنید.

برای افزایش طول عمر تلویزیون باید مدت زمان استفاده از آن را کنترل کنید. استفاده ی طولانی مدت و 24 ساعته از تلویزیون فسفر موجود در آن را از بین برده و به مرور منجر به شکل گیری تصاویر بی کیفیت، کم نور و تار خواهد شد. خرابی بک لایت معمولا در اثر استهلاک بالای تلویزیون ایجاد می شود. در نتیجه حتی حالت استندبای تلویزیون هم می تواند در خرابی آن دست داشته باشد.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 − 2 =

بررسی Panasonic TX-49dx650b

بررسی Panasonic TX-49dx650b

پاناسونیک 49dx650b با قیمت مناسب، شواهد بیشتری از سرعت رایج شدن تلویزیون های 4K/UHD است. شما یک سیستم تلویزیون هوشمند مبتنی بر فایرفاکس را در

ادامه مطلب »