نمایندگی تعمیر تلویزیون پاناسونیک

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

برد تیکان تلویزیون پاناسونیک

برد تیکان یکی از مهم ترین و حساس ترین قطعات تلویزیون است که وظیفه ی پردازش اطلاعات تصویر را برعهده داشته و دارای ارتباط مستقیمی با پنل است. نحوه ی انجام امور تعمیراتی برد تیکان به دلیل وجود ارتباط  تنگاتنگ آن با پنل امر مهمی است که نیاز به دانش به روز کارشناسان مجرب دارد.

برد تیکان نیز از این قاعده مستثنی نبوده و از حساسیت تعمیراتی بالایی برخوردار است. در این راستا نمایندگی رسمی پاناسونیک همواره در کنار شما عزیزان بوده و کلیه ی اختلالات مرتبط با این قطعه را در سطح کیفی بالایی مرتفع می سازد. در این مقاله نیز قصد داریم شما را با نحوه ی عملکرد و علل خرابی آن آشنا سازیم.

عملکرد برد تیکان

همان طور که گفته شد یکی از اصلی ترین بردهای داخل تلویزیون است که وظیفه ی پردازش تصویر را بر عهده دارد. اصطلاح تیکان T CON مخفف عبارت TFT CONTROLLER است. به طور کلی پردازش اطلاعات در برد تیکان به همراهی مین برد شکل می گیرد. ابتدا اطلاعات و سیگنال های وارد شده داخل مین برد تلویزیون پردازش می گردند و در ادامه کار از طریق کابل ارتباطی خاصی که (LVDS FLAT) نامیده می شود به تلویزیون منتقل می شوند.

در این مرحله وارد عمل شده و اطلاعات مختلف سیگنال تصویر از جمله: سیگنال رنگ و یا سطح روشنایی و سایر پارامترهای تصویر را پردازش می کند. به این ترتیب، این اطلاعات برای انتقال به پنل آماده می شوند و بعد از طی مراحل نهایی در صفحه ی نمایش به تصویر در می آیند. به عبارتی می توان گفت که برد تیکان جزیی از پنل تلویزیون است و خروجی استاندارد مین برد را به پنل منتقل می سازد.

این مطلب را از دست ندهید   تلویزیون 75GX636 پاناسونیک

دلایل پیدایش نیاز به تعمیر

عموما نیاز به تعمیر برد تیکان با خاموشی ناگهانی تلویزیون نمایان می گردد. دقت داشته باشید که فرآیند تعمیر و یا تعویض برد T CON تلویزیون پاناسونیک مستلزم ظرافت کاری بالای تعمیرکاران مجرب است. چرا که هرگونه اختلال و خطایی در طی انجام مراحل تعمیراتی این بخش پنل تلویزیون را نیز درگیر خواهد کرد.

به طورکلی دلایل خرابی هم مسیر خرابی پنل می باشد. عوامل مخربی چون آبخوردگی، ضربه، نوسانات برق و نفوذ مایعات شیمیایی می توانند موجب از کارافتادگی برد تیکان شوند. لازم به ذکر است که در صورت نیاز به فرآیند تعویض، کارشناسان نمایندگی رسمی پاناسونیک برد تیکان معیوب را با نمونه ی اورجینال سازگار با نوع تلویزیون مورد نظر جایگزین خواهد کرد.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده + نوزده =

بررسی Panasonic TX-49dx650b

بررسی Panasonic TX-49dx650b

پاناسونیک 49dx650b با قیمت مناسب، شواهد بیشتری از سرعت رایج شدن تلویزیون های 4K/UHD است. شما یک سیستم تلویزیون هوشمند مبتنی بر فایرفاکس را در

ادامه مطلب »