نمایندگی تعمیر تلویزیون پاناسونیک

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

تعمیر بک لایت تلویزیون پاناسونیک

پیش از پرداختن به خدمات مرتبط با تعمیر بک لایت تلویزیون پاناسونیک بد نیست نگاهی به ساختار بک لایت های بکاررفته در تلویزیون های امروزی داشته باشیم. همانگونه که می‌دانید رایج‌ترین بک لایت های بکاررفته در تلویزیون های امروزی شامل دو نوع LCD و LED هستند.

وجه اشتراک هر دو این بک لایت ها تولید کردن نور لازم برای دیده شدن تصویر است. تولید این نور در تلویزیون های LCD  توسط لامپ های فلورسنت انجام می‌شود. این لامپ ها که معمولا به اندازه یک مداد ضخامت دارند، در پشت صفحه نمایش تلویزیون و در 12 تا 20 ردیف قرار گرفته‌اند.

در تلویزیونهای LED بجای این لامپ های فلورسنت، از لامپ های LED استفاده شده است. با توجه به کارکردی که بک لایت ها دارند، بدیهی است که بروز اشکال در این بخش، منجر به خرابی تصویر تلویزیون و نیز قطعی آن گردد. در صورت بروز اشکال در بخش بک لایت، نیاز است تا نوع خرابی پیش آمده بررسی شده و جهت تعمیر آن اقدام گردد. در بخش‌های آتی برخی از رایج‌ترین خرابی‌های مرتبط با بخش بک لایت تلویزیون و شیوه تعمیر بک لایت تلویزیون پاناسونیک شرح داده خواهد شد.

تعمیر بک لایت تلویزیون LCD پاناسونیک

با توجه به ساختار تلویزیون های LCD، تعمیر بک لایت در این سری از دستگاه‌ها ممکن است نیاز به دستکاری قطعاتی چون لامپهای فلورسنت (که تعداد آنها بین 10 تا 18 عدد متغیر است)، مدارات و قطعات تامین کننده ولتاژ داشته باشد.

کارشناسان تعمیر بک لایت تلویزیون پاناسونیک –در تلویزیون های ال سی دی- ممکن است اقدام به تعویض لامپ های خراب و نیمه خراب و یا تعمیر برد بک لایت تلویزیون ال سی دی نمایند. بروز خرابی در این بخش‌ها معمولاً به دلیل چوک های افزایش ولتاژ و قطعات درایور این چوک ها و همچنین مدارات پروتکتور اتفاق می‌افتد.

این مطلب را از دست ندهید   چهار دلیل برای ارتقای یک تلویزیون پاناسونیک قدیمی

خرابی لامپ های فلورسنت تلویزیون ال سی دی عموما با تغییر رنگ و یا شکستگی آنها همراه است. در هر دو این حالت‌ها، افزایش میزان جریان مصرفی مدار، باعث فعال شدن مدارات محافظ بخش بک لایت شده و در نهایت منجر به قطع شدن نور زمینه تصویر و قطع شدن تصویر تلویزیون می‌گردد.

کاربران تلویزیون های Panasonic می‌توانند جهت دریافت خدمات مرتبط با تعمیر بک لایت تلویزیون پاناسونیک به نمایندگی تعمیرات تلویزیون پاناسونیک مراجعه نمایند.

قطعاتی که در تلویزیون های ال ای دی به عنوان لامپ شناخته می شوند در واقع دیودهای نورانی هستند که به دو صورت اتصال کوتاه (short) و قطع شدن (open) امکان خراب شدن آنها وجود دارد. در صورت اتصالی کوتاه یک لامپ، این لامپ روشن نخواهد شد اما همچنان جریان در مدار برقرار باقی می ماند.

در این شرایط سایر لامپ ها روشن می شوند و محدوده لامپ خرابی که خاموش مانده است، در تصویر تلویزیون به صورت تاریکی دیده می‌شود. در صورتی که لامپ قطع شده و روشن نشود، جریان کلی مدار و یا بخشی از مدار که به صورت سری بسته شده است، قطع می‌شود و باعث می شود که جریان کلی لامپ های بک لایت و یا حداقل بخشی از مدار قطع شود.

این قطعی نیز در نهایت خود را به صورت قطعی تصویر و یا تاریکی بخشی از آن نشان خواهد داد. در تعمیر بک لایت تلویزیون پاناسونیک ، در صورت خرابی لامپ ها، در وهله نخست بخش ماژور و صفحات پولاریزه برداشته می‌شوند و سپس لامپهای معیوب شناسایی و جایگزین می‌شوند. بد نیست بدانید که اکثریت قریب به اتفاق نمایندگی های تعمیرات تلویزیون به دلیل نازک بودن صفحات ماژور و امکان شکسته شدن آنها، از تعمیر این بخش صرف‌نظر کرده و اقدام به تعویض آنها می‌کنند.

این مطلب را از دست ندهید   تلویزیون 75GX636 پاناسونیک

کدام لامپ‌ها در تعمیر بک لایت تلویزیون پاناسونیک تعویض می‌شوند؟

یکی از پرسش‌های پرتکرار مطرح شده از سوی مراجعان به مرکز تعمیرات تلویزیون پاناسونیک آن است که در تعمیر بک لایت تلویزیون چه لامپ هایی تعویض می‌شوند و تعداد این لامپ های تعویض شده چقدر است؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که تعویض یا عدم تعویض یک لامپ تا حد زیادی منوط به کارکرد کلی دستگاه و میزان استهلاک قطعات آن، علی الخصوص لامپ های سالم بک لایت دارد. اکثر تلویزیون هایی که دچار اشکال در بخش بک لایت می‌گردند، دچار افزایش ولتاژ راه‌انداز هستند.

با اِعمال اصلاح در این بخش، یعنی در بخش ولتاژ راه‌انداز و کاهش آن، در صورتی که سایر لامپ ها از سلامت نسبی برخوردار باشند، نیازی به تعویض تمامی لامپ ها در بخش بک لایت وجود نخواهد داشت. به طور کلی تشخیص این مسئله پس از بررسی تلویزیون و میزان خرابی پیش آمده در آن مشخص می‌گردد.

باکیفیت‌ترین تلویزیون ها در نمایندگی تلویزیون پاناسونیک

نمایندگی تلویزیون پاناسونیک ارائه‌دهندۀ تخصصی‌ترین سرویس‌های فروش، تعمیر و تعویض قطعات انواع تلویزیون پاناسونیک به متقاضیان است. متقاضیان هر یک از سرویس‌های مذکور می‌توانند به نمایندگی رسمی تلویزیون پاناسونیک مراجعه کرده و پس از حضور در بخش مربوطه، خدمات مورد نیاز خود را دریافت نمایند. برخی از خدمات ارائه شده توسط کارشناسان نمایندگی مجاز تلویزیون پاناسونیک عبارت است از:

دریافت مشاوره‌های تخصصی و عمومی در ارتباط با هر یک از تلویزیون‌های پاناسونیک، تعمیر تلویزیون پاناسونیک (تعمیر تلویزیون‌های LED، LCD، OLED، QLED، پلاسما و …)، تعویض قطعات معیوب تلویزیون‌های پاناسونیک، تعمیر پنل تلویزیون، تعمیر بک لایت تلویزیون پاناسونیک ، عیب‌یابی تلویزیون و برآورد هزینه تعمیر، تعمیر در محل تلویزیون پاناسونیک و  … . نمایندگی تلویزیون پاناسونیک با تکیه بر مهندسان باسابقه و متعهد خود، از معدود شرکت‌های حال حاضر کشور است که در زمینه ارائه‌ی خدمات مرتبط با تعمیر و فروش تلویزیون پاناسونیک و تجهیزات مرتبط با آن مشغول به کار است و سرویس های متنوعی را در هر دو زمینه به متقاضیان عرضه می‌دارد.

این مطلب را از دست ندهید   تعمیر تیونر تلویزیون
0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه + بیست =

بررسی Panasonic TX-49dx650b

بررسی Panasonic TX-49dx650b

پاناسونیک 49dx650b با قیمت مناسب، شواهد بیشتری از سرعت رایج شدن تلویزیون های 4K/UHD است. شما یک سیستم تلویزیون هوشمند مبتنی بر فایرفاکس را در

ادامه مطلب »