نمایندگی تعمیر تلویزیون پاناسونیک

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

تعمیر مین برد تلویزیون

شرکت پاناسونیک جزوه شرکت های قدیمی و برتر در زمینه ی ساخت تلویزیون و لوازم خانگی است همچنین این شرکت ژاپنی توانسته در ساخت لوازم الکتریک نام آور باشد. در این مقاله در رابطه با تلویزیون پاناسونیک اطلاعاتی را در اختیار شما قرار می دهیم. ممکن است از تلویزیون پاناسونیک استفاده کنید اما با مشکلاتی رو به رو شوید. یکی از این مشکلات خرابی مین برد تلویزیون می باشد. در این مطلب علت خرابی در مین برد و نتیجه ی آن را به طور کامل توضیح خواهیم داد.

مین برد چیست؟

شاید برای شما نیز پیش آمده باشد که تلویزیون روشن نشود. یعنی زمانی که دکمه پاور را فشار می دهید دستگاه شما آغاز به کار نکند. هنگام مشاهده چنین شرایطی ممکن است در مین بدر اختلالاتی به وجود آمده باشد و یا این برد دچار اشکال شود. اصولا مین برد برد اصلی است که عملکرد بسیار مهمی را در تلویزیون در عهده دارد این قطعه بسیار ظریف است و پردازش سایر بخش ها را بر عهده دارد و به نوعی این پردازش ها را کنترل می نماید. مین برد به بیان ساده تر قلب تلویزیون است و با قطعات بسیار زیادی در ارتباط می باشد. این موضع باعث می شود هنگامی که در این قطعه خرابی به وجود آید قطعات دیگر نیز دچار اختلال شوند.

تعمیر مادر برد

اگر مادر برد تلویزیون شما دچار خرابی شود در قدم اول باید اجزای آن را به خوبی بررسی نمایید. بعد از بررسی باید شدت آسیب دیدگی را پیدا کرد و بعد از آن اقدام به تعمیر یا تعویض نمایید. لازم به ذکر است که اگر تعمیرکار از مهارت بالایی برخوردار نباشد ممکن است در پروسه ی تعمیر به قطعات دیگر نیز آسیب برساند. به همین دلیل پیشنهاد می شود تا هنگام مشاهده ی علائم در وهله ی نخست تلویزیون را نزد تعمیرکار با تجربه ببرید تا تعمیر را بدون نقص برای شما انجام دهد.

این مطلب را از دست ندهید   روشهای بزرگنمایی در تلویزیون

علائم خرابی در مین برد

ممکن است مین برد تلویزیون پاناسونیک دچار خرابی شود اما ممکن است شما با این علائم اشنایی کامل را نداشته باشید. نشانه های متعددی وجود دارد که منشا آن خرابی در مین برد است این علائم عبارتند از:

 روشن نشدن تلویزیون بعد از فشار دادن دکمه پاور که با مشاهده ی این حالت بهتر است هرچه سریع تر اقدام به تعمیر تلویزیون را نمایید.

تلویزیون 49DX650 پاناسونیک

نکته ی بعد این است که این قطعه از ظرافت و حساسیت خاصی برخوردار است و حتما باید تعمیرات را بسیار تخصصی و ویژه انجام دهد. اگر اشتباهی در پروسه ی تعمیر رخ دهد به دلیل ارتباط این قطعه با قطعات دیگر ممکن است قطعات دیگر نیز از کار افتاده و اسیب ببینند.

عملکرد مین برد

بهتر است عملکرد مین برد را در این قسمت مورد توضیح فرار دهیم. عملکرد مین برد به این صورت است که سیگنال ها را از ورودی دریافت کرده و بعد از این سیگنال ها را توسط سی پی یو مورد بررسی قرار می دهند. بعد از پردازش توسط سی پی یو این سیگنال ها تبدیل به تصویر می شود. سپس به پنل IR رفته و از طریق  سی پی یو به صفحه ی نمایشگر ارسال می شود. در هنگام روشن کردن تلویزیون تصاویر را در صفحه ی نمایشگر مشاهده می نمایید.

قطعاتی که بر روی مین برد قرا دارد

همانطور که گفته شد مین برد با قطعه های مختلفی در ارتباط است. این قطعه ها عبارتند از پردازشگر تلویزیون، حافظه رم، ورودی و خروجی های مختلف از جمله ورودی صدا، تصویرو … روی برد قرار گرفته است. در شرایطی نیز ممکن است این قطعات نیز دچار مشکل شود و نیاز به تعمیر داشته باشد و بعد از تعمیر این قطعه ها عملکرد تلویزوین به حالت عادی و اولیه خود باز گردد.

این مطلب را از دست ندهید   بررسی صفحه اصلی تلویزیون
0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو + 4 =

بررسی Panasonic TX-49dx650b

بررسی Panasonic TX-49dx650b

پاناسونیک 49dx650b با قیمت مناسب، شواهد بیشتری از سرعت رایج شدن تلویزیون های 4K/UHD است. شما یک سیستم تلویزیون هوشمند مبتنی بر فایرفاکس را در

ادامه مطلب »