نمایندگی تعمیر تلویزیون پاناسونیک

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

علت روشن نشدن تلویزیون پاناسونیک

شرکت پاناسونیک جزوه شرکت های قدیمی و برتر در زمینه ی ساخت تلویزیون و لوازم خانگی است همچنین این شرکت ژاپنی توانسته در ساخت لوازم الکتریک نام آور باشد. در این مقاله در رابطه با تلویزیون پاناسونیک اطلاعاتی را در اختیار شما قرار می دهیم. ممکن است از تلویزیون پاناسونیک استفاده کنید اما با مشکلاتی رو به رو شوید. یکی از این مشکلات روشن نشدن تلویزیون می باشد و ممکن است هنگامی که بخواهید تلویزیون تماشا کنید تلویزیون روشن نشود. در این مطلب علت روشن نشدن تلویزیون را به طور کامل توضیح خواهیم داد.

علت روشن نشدن تلویزیون چیست؟

ممکن است برای شما نیز پیش آمده باشد که تلویزیون سونی روشن نمی شود. در وهله ی اول باید اتصالات تلویزیون را بررسی کنید و از داشتن اتصال مناسب اطمینان حاصل فرمایید. بعد از بررسی و عدم رفع این مشکل علت روشن نشدن تلویزیون دلایل متفاوتی دارد. بخش عمده ی این دلایل سخت افزار است و ممکن است در قسمت سخت افزار تلویزیون مشکلی به وجود آمده باشد. از عمده دلایلی که می توان به آن اشاره کرد سالم بودن سیم برق، پریز و عبور ازاد جریان می باشد. اما بعد از یافتن دلیل آن بهتر است برای تعمیر از اشخاص متخصص و با تجربه استفاده کنید تا مشکل تلویزیون را به طور کامل برطرف نمایند.

ابتدایی ترین حالت روشن نشدن

همانطور که گفته شد روشن نشدن تلویزیون دلایل مختلفی دارد. ابتدایی ترین و اولین دلیل آن عدم اتصال تلویزیون به برق یا خرابی پریز و دوشاخه می باشد. به همین جهت باید ابتدا این موارد را بررسی نمایید. اگر اتصال برق و دو شاخه ها دچار خربی شده بود بهتر است با خرید نمونه ی سالم این مشکل را به راحتی برطرف نمایید و قطعه ی معیوب را با قطعه ی اصل و سالم تعویض نمایید و مشکل روشن نشدن تلویزیون برطرف می شود.

این مطلب را از دست ندهید   5 ویژگی برتر تلویزیون

مشکلات سخت افزاری

بعد از بررسی و سالم بودن اتصال برق  و خرابی پریز و دوشاخه ها و تعویض آن ها این مشکل برطرف نشود. در این هنگام منشا این مشکل حتما سخت افزار تلویزیون است. از اصلی ترین و اولین قطعه های که این خرابی را ایجاد می کند، خرابی در برد پاور است. اساسی ترین نقش برد پاور در تلویزیون تامین برق کل دستگاه است و به بیان ساده تر این قطعه باعث روشن شدن تلویزیون می شود.

همچنین این قطعه علاوه بر تامین نقش مهم تری نیز دارد. برد پاور با گرفتن جریان شهری می تواند جریان را تغییر دهد و به ولتاژ مورد نیاز قطعات مختلف تلویزیون تبدیل نمایید. با این وجود هر قطعه ولتاژ متناسب خود را از برد پاور بدست می آورد. حال با خرابی این قطعه برق دستگاه تامین نمی شود و به بیانی ساده تر تلویزیون به طور کامل خاموش می شود.

تعمیر USB تلویزیون

دومین دلیل خرابی ممکن است از جانب مین برد باشد. مین برد در واقع تمامی پردازش ها و دستور های دستگاه را به طور کامل کنترل می نماید در واقع مین برد مغز تلویزیون است و تحلیل را انجام می دهد. بعد از دستور های پردازش شده این دستور ها به قطعه ها و بخش های مختلف ارسال می شوند تا به راحتی تلویزیون عملکرد مناسب خود را داشته باشد.

لازم به ذکر است که خود قطعه ی مین برد از بخش های مختلفی تشکیل شده است و اگر در بخشی از خرابی رخ دهد نتیجه ی آن روشن نشدن تلویزیون است. علاوه بر روشن نشدن تلویزیون ممکن است در حین تماشای تلویزیون، تلویزیون به طور ناگهان خاموش شود. همچینین در بعضی حالات با وصل کردن فلش ویروسی به تلویزیون ممکن است مین برد ویروسی شود. پس بهتر است از اتصال فلش ویروسی به تلویزیون اکیدا خودداری نمایید تا با این مشکل رو به رو نشوید.

این مطلب را از دست ندهید   تست ال سی دی تلویزیون

برای رفع مشکل روشن نشدن چه راهکاری وجود دارد؟

اگر دلیل روشن نشدن تلویزیون ناشی از خرابی مین برد و برد پاور باشد در منزل امکان تعمیر این قطعه ها وجود ندارد و برای تعمیر باید از نیروی متخصص استفاده نمایید تا با استفاده از روشن های مدرن مشکل این قطعه را برطرف نمایید. همچنین این تعمیر کاران باید در نظر داشته باشند که در حین تعمیر این قطعه نباید به قطعه های مجاور و نزدیک آن اسیب برساند که این عملکرد فقط توسط تعمیر کاری با تجربه امکان پذیر است.

بعد از مراجعه به مراکز تعمیر تلویزیون و لوازم پاناسونیک تعمیرکاران ابتدا تلویزیون را مورد بررسی قرار می دهند. بعد از این مرحله باید میزان آسیب دیدگی قطعه نیز بررسی شود. ممکن است میزان اسیب دیدگی بسیار ناچیز و جزئی باشد و به راحتی تعمیر شود. و یا در بعضی حالت ممکن است مین برد یا برد پاور به طور کامل سوخته باشد و دیگر تعمیر راه حل مورد نظر نباشد. در این حالت باید قطعه را تعویض نمایید. در هنگام تعمیر نیز باید توجه داشته باشید که حتما از قطعه ی سالم و اصلی استفاده کنند تا بعد از مدتی دوباره این مشکل برای دستگاه شما به وجود نیاید.

مهمترین عوامل تاثیر گذار بر خرابی قطعات

عوامل متعددی ممکن است باعث خرابی قطعات شود اما عمده ی این دلایل به صورت زیر است:

  • نوسان برق
  • کارکرد بالای از دستگاه
  • داغ شدن قطعات و بخش های مختلف
  • اب خوردگی قطعات
  • نفوذ رطوبت و یا خاک به دستگاه

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 + نه =

بررسی Panasonic TX-49dx650b

بررسی Panasonic TX-49dx650b

پاناسونیک 49dx650b با قیمت مناسب، شواهد بیشتری از سرعت رایج شدن تلویزیون های 4K/UHD است. شما یک سیستم تلویزیون هوشمند مبتنی بر فایرفاکس را در

ادامه مطلب »