نمایندگی تعمیر تلویزیون پاناسونیک

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

عیب یابی تلویزیون پاناسونیک

اگر دنبال عیب یابی تلویزیون پاناسونیک خود  هستید، این مقاله مرجع کامل و جامعی برای شماست. تلویزیون ها بعضا دچار مشکلاتی می شوند که کاربران را نگران می کنند. روشن نشدن، خاموش شدن، خاموش و روشن شدن، تاریک شدن صفحه، قطع شدن صدای تلویزیون، وجود نقاط سفید یا رنگی در تصویر و … بخشی از ایراداتی هستند که می توان نشان دهنده خرابی قطعات داخلی تلویزیون باشند. بروز چنین مشکلاتی در تلویزیون ها تقریبا غیر قابل پیشگیری است. اما مهم آن است که با عیب یابی و تعمیر به موقع، مانع از تشدید آسیب دیدگی قطعات شویم.

برخی از مدل های تلویزیون پاناسونیک دارای سیستم عیب یابی هستند. یعنی با توجه به چشمک زدن چراغ پاور دستگاه می توان متوجه شد که کدام بخش آسیب دیده و نیاز به ترمیم یا تعویض دارد. اما این سیستم بیشتر در پلاسما دیده می شود و تلویزیون های عادی این برند، چنین قابلیتی ندارند. پس تکلیف چیست؟ نگران نباشید؛ در ادامه می توانید یکی از کامل ترین راهنمایی های عیب یابی تلویزیون Panasonic را مطالعه کنید.

عیب یابی تلویزیون پاناسونیک با توجه به سیستم چشمک زن

همانطور که اشاره کردیم، تلویزیون های پلاسمای پاناسونیک یک سیستم عیب یابی خودکار دارند. تعداد و الگوی چشمک زدن چراغ در این مدل ها، به شما می گوید که دقیقا کدام بخش یا قطعه دستگاه دچار ایراد شده است. البته الگوی چشمک زدن چراغ پاور در مدل های مختلف یکسان نیست و در هر مدل، مفهوم متفاوتی دارد.

مثلا در بیشتر مدلها اگر چراغ یکبار چشمک بزند و پس از یک مکث کوتاه مجددا چشمک تکرار شود، یعنی بک لایت آسیب دیده و نیاز به بررسی و ترمیم دارد. با توجه به مفصل بودن این بحث و گسترده بودن الگوهای چراغ چشمک زن و مفهوم آنها، عیب یابی تلویزیون پاناسونیک با توجه به سیستم چشمک زن را در مطالب بعدی بررسی می کنیم.

این مطلب را از دست ندهید   خاموش شدن خودکار تلویزیون

عیب یابی تلویزیون Panasonic در صورت قطعی پورت AV و HDMI

اگر پورت های ای وی و یا اچ دی ام آی تلویزیون ایراد داشته باشند، شما نمی توانید دستگاه هایی همچون کنسول بازی، گیرنده و … را به تلویزیون وصل کنید. برای عیب یابی تلویزیون پاناسونیک در این شرایط، بهتر است از چند کامل مرتبط استفاده کنید تا مطمئن شوید که ایراد از کابل نیست. اگر هیچ کدام از کابل ها کار نکردند، یعنی پورت ها ایراد دارند و باید تعمیر یا تعویض شوند.

عیب یابی قطع شدن صدا و تصویر در تلویزیون های پاناسونیک

اگر دیدید صدا و تصویر به صورت همزمان یا جدا قطع می شوند، باید اول برد تی کان را مورد بررسی قرار دهید. البته قطع شدن تصویر در شرایطی که صدا وجود دارد و به خوبی پخش می شود، معمولا نشان دهنده خرابی بک لایت است. با این حال برای عیب یابی تلویزیون Panasonic به شکل دقیق تر، بهتر است ورودی های صدا را هم چک کرده و از سالم بودن اسپیکرها هم مطمئن شوید.

عیب یابی خاموش شدن تلویزیون پاناسونیک

یکی دیگر از موارد عیب یابی تلویزیون پاناسونیک، مربوط به زمانی است که تلویزیون مدام خاموش می شود. قبل از هرکاری در این شرایط، مطمئن شوید که سیم برق و دیگر اتصالات، درست و بدون ایراد و خراشیدگی کار می کنند. همچنین ممکن است مشکل از نوسانات برق باشد که در این صورت بهتر است تا حل شدن مشکل، از تلویزیون استفاده نکنید. اگر این موارد عادی بودند، ممکن است ایراد از مین برد یا برد پاور تلویزیون باشد که در این صورت باید از یک تعمیرکار برای بررسی، تعمیر و یا تعویض این قطعات کمک بگیرید.

این مطلب را از دست ندهید   شناسایی تلویزیون برای تعمیر

مشاهده یک خط عمودی وسط صفحه نمایش تلویزیون پاناسونیک

از مشکلات رایج در تلویزیون‌های پاناسونیک که افراد زیادی از بروز آن شکایت دارند، وجود یک خط عمودی در صفحه نمایش است. معمولا پس از عیب یابی تلویزیون پاناسونیک در این شرایط، مشخص می شود که ایراد از پنل است. استفاده طولانی مدت از صفحه نمایش از تلویزیون و داغ شدن پنل هم می تواند منجر به بروز چنین مشکلی شود. توجه داشته باشید که در اغلب موارد، امکان تعمیر پنل تلویزیون وجود ندارد و باید این قطعه را تعویض کرد که البته هزینه بسیار بالایی دارد.

عیب یابی روشن نشدن تلویزیون panasonic

روشن نشدن تلویزیون تقریبا رایج ترین مشکلی است که در محصولات برند پاناسونیک دیده می شود. البته این مشکل اختصاصی نیست و در تلویزیون های دیگر برندها هم مشاهده می گردد. برای عیب یابی تلویزیون پاناسونیک در صورت روشن نشدن آن، اول اطمینان پیدا کنید که دستگاه به برق وصل است. باید ببینید که پریز و دوشاخه سالم هستند و برق به درستی به تلویزیون می رسد. اگر این بخش ها سالم باشند، احتمالا ایراد از برد است.

عیب یابی تلویزیون پاناسونیک در چنین مواردی و تعمیر یا تعویض برد پاور، نیاز به مهارت و تخصص بالایی دارد. به هیچ عنوان خودتان تلویزیون را باز نکنید چراکه ممکن است آسیب دیدگی های دستگاه را بیشتر کرده و هزینه تعمیرات آن را افزایش دهید. تیم تعمیرات تلویزیون پاناسونیک در مرکز سخت افزار ایران، در خدمت شما هستند تا ضمن عیب یابی دقیق دستگاه، قطعات آسیب دیده را ترمیم یا تعویض کرده و ایرادات تلویزیون را برطرف نمایند.

این مطلب را از دست ندهید   تعمیر پنل در تلویزیون
0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 1 =

بررسی Panasonic TX-49dx650b

بررسی Panasonic TX-49dx650b

پاناسونیک 49dx650b با قیمت مناسب، شواهد بیشتری از سرعت رایج شدن تلویزیون های 4K/UHD است. شما یک سیستم تلویزیون هوشمند مبتنی بر فایرفاکس را در

ادامه مطلب »