نمایندگی تعمیر تلویزیون پاناسونیک

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

هنگامی که یکی از حالت های تصویر از پیش تعیین شده را انتخاب کردید، تقریباً همه تلویزیون پاناسونیک ها به شما امکان می دهند ظاهر تصویر را بیشتر تغییر دهید. در برخی از مجموعه‌ها، اگر بخواهید تنظیمات تلویزیون پاناسونیک را تغییر دهید، حالت تصویر شما به طور خودکار به حالت «سفارشی» یا «برگزیده» تغییر می‌کند. چه این اتفاق بیفتد یا نه، گام های بعدی شما برای افزایش کیفیت تصویر تلویزیون قرار داده شده است.

افزایش کیفیت تصویر تلویزیون

روشنایی و افزایش کیفیت تصویر تلویزیون

در افزایش کیفیت تصویر تلویزیون به آن سطح سیاه نیز می گویند – و این اصطلاح بهتری است زیرا تاریک ترین مناطق تصویر را کنترل می کند نه روشنایی کلی. و این برای به دست آوردن کیفیت بالای تصویر بسیار مهم است. در حالت ایده‌آل، تلویزیون پاناسونیک باید بتواند سیاه‌های عمیق را بدون از دست دادن جزئیات تقریباً سیاه در تاریک‌ترین مناطق نمایش دهد.

برای تنظیم این، یک صحنه شبانه، مانند یکی از فیلم‌های بتمن یا تقریباً هر فیلم خون‌آشامی را فریم کنید. کنترل سطح روشنایی/سیاهی را تا زمانی که بتوانید جزئیات را در تاریک ترین مناطق تصویر ببینید، بالا ببرید. سپس آن را به سمت پایین برگردانید تا رنگ مشکی تا حد امکان سیاه شود بدون اینکه آن جزئیات پنهان شود. (اگر یک تلویزیون پاناسونیک OLED دارید، می توانید سطوح سیاه عمیق تری نسبت به اکثر مجموعه های LCD داشته باشید.)

افزایش کیفیت تصویر تلویزیون و کنتراست

که سطح سفید نیز نامیده می‌شود، کنتراست بر روشنایی و چگونگی نمایش جزئیات سایه تقریباً سفید توسط تلویزیون پاناسونیک تأثیر می‌گذارد.

تصویری با مقدار زیادی رنگ سفید پیدا کنید – مثلاً یک لباس عروسی یا آسمانی پر از ابرهای سفید پف کرده. کنترل کنتراست را پایین بیاورید تا زمانی که بتوانید تمام جزئیات را ببینید، مانند سایه ها در چین های لباس، یا سایه های خاکستری ظریف در ابرها. سپس آن را بالا بیاورید تا روشن ترین تصویر ممکن را بدون شستن آن جزئیات دریافت کنید.

این مطلب را از دست ندهید   علت نداشتن تصویر تلویزیون پاناسونیک

رنگ و کیفیت آن

افزایش کیفیت تصویر تلویزیون هنگامی که محدوده سیاه به سفید بهینه شد، نوبت به تنظیم تنظیمات رنگ می رسد. با دمای رنگ شروع کنید که گاهی اوقات به آن تن رنگ می گویند.

توصیه می‌کنیم تنظیمات «گرم» یا «کم» را انتخاب کنید، که از آبی‌شدن بیش از حد سفیدها جلوگیری می‌کند. سپس کنترل رنگ/رنگ را طوری تنظیم کنید که رنگ‌های گوشت طبیعی به نظر برسند، نه خیلی قرمز و نه خیلی سبز مایل به زرد – این تنظیم معمولاً زمانی بهترین کار را می‌کند که در وسط محدوده باشد. کنترل سطح رنگ را که ممکن است “اشباع” نیز نامیده شود، تنظیم کنید تا رنگ ها زنده و در عین حال واقعی و طبیعی به نظر برسند، اما نه آنقدر شدید که به نظر براق باشند.

همه این تنظیمات ممکن است به روش‌های عجیبی با یکدیگر تعامل داشته باشند، بنابراین در صورت لزوم این فرآیند را تکرار کنید.

افزایش وضوح و بیشتر

تنظیمات مختلفی وجود دارد که احتمالاً باید آنها را خاموش کنید تا بهترین تصویر ممکن را دریافت کنید. سازندگان اغلب کنترل وضوح را نسبتاً بالا تنظیم می کنند و حالت های کاهش نویز و سایر حالت های بهبود تصویر را روشن می کنند. اما بهترین تلویزیون پاناسونیک ها برای نمایش تصاویر HD در بالاترین وضوح خود نیاز به بهبود کمی یا بدون نیاز دارند.

می‌توانید تشخیص دهید که کنترل وضوح بیش از حد بالا تنظیم شده است، زیرا پس‌زمینه شروع به دانه‌دار شدن می‌کند و هاله‌ها در اطراف لبه‌های اجسام ظاهر می‌شوند که باعث می‌شود تصویر کلی کمتر طبیعی به نظر برسد.

این مطلب را از دست ندهید   8 نشانه خرابی تلویزیون پاناسونیک

پیشنهاد می‌کنیم کنترل وضوح را به صفر برسانید، سپس فقط در صورتی که تصویر نرم و با لبه‌های نامشخص به نظر می‌رسد، وضوح را به مقدار کم اضافه کنید. همچنین حالت های کاهش نویز و بهبود تصویر یا پویا را خاموش کنید. اینها کیفیت تصویر را کاهش می دهند. به یاد داشته باشید، اگر از کالیبراسیون تلویزیون پاناسونیک خود ناراضی هستید، فقط دکمه تنظیم مجدد را فشار دهید تا از نو شروع کنید.

در مورد HDR چطور؟

در افزایش کیفیت تصویر تلویزیون بسیاری از تلویزیون پاناسونیک‌های 4K اکنون دارای محدوده دینامیکی بالا (HDR) هستند، به این معنی که می‌توانند محدوده وسیع‌تری از سیاه تا سفید را نمایش دهند، بنابراین می‌توانید جزئیات بیشتری را در تاریک‌ترین و روشن‌ترین مناطق تصویر ببینید.

شما همچنین «نقاط برجسته» پرنورتر را مشاهده خواهید کرد، که درخشش‌های لحظه‌ای روشنایی هستند که بر روی اجسام نورانی ظاهر می‌شوند، مانند بازتاب‌های سپر کرومی خودرو یا سینه‌پشت زرهی گلادیاتور رومی. بدون HDR، آن هایلایت های شدید در غیر این صورت روشن تر از سایر اشیاء در صحنه نخواهند بود.

اکثر تلویزیون پاناسونیک‌های HDR هنگام پخش یک نمایش تلویزیون پاناسونیکی یا فیلمی که در HDR مسترینگ است، به‌طور خودکار وارد حالت HDR می‌شوند.

ویژگی های اضافی برای افزایش کیفیت تصویر تلویزیون

این حالت همچنین مجموعه ای از تنظیمات تصویر را فعال می کند که می تواند برای این فرمت بهینه شود. این تنظیمات معمولاً نور پس‌زمینه را به حداکثر سطح خود افزایش می‌دهند و سایر کنترل‌ها را فعال می‌کنند تا تلویزیون پاناسونیک بتواند از دامنه دینامیکی بالاتر محتوا استفاده بهتری ببرد.

این مطلب را از دست ندهید   نحوه رفع سوسو زدن صفحه تلویزیون پاناسونیک

در برخی از مجموعه‌ها، وقتی تلویزیون پاناسونیک در حالت HDR است، از انجام برخی تنظیمات کیفیت تصویر جلوگیری می‌کنید. تلویزیون پاناسونیک های دیگر به شما کنترل کامل بر تمام تنظیمات فردی را می دهند.

اگر در حالت HDR تغییراتی در تنظیمات ایجاد می‌کنید، به تنظیمات HD معمولی خود برگردید و ببینید آیا تغییر کرده‌اند یا خیر، زیرا برخی از مجموعه‌ها تنظیمات جدید را به صورت جهانی اعمال می‌کنند.

این ایده آل نیست ویدیوی HD معمولی نیازهای متفاوتی نسبت به محتوای 4K با HDR دارد و شما واقعاً می‌خواهید تلویزیون پاناسونیک برای هر نوع بهینه‌سازی شود. اگر تلویزیون پاناسونیک شما این کار را انجام می دهد، پیشنهاد می کنیم تنظیمات را برای تماشای معمولی غیر HDR بهینه سازی کنید زیرا این همان چیزی است که بیشتر تماشا می کنید.

بیشتر بدانید: چهار دلیل برای ارتقای یک تلویزیون پاناسونیک قدیمی

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × دو =

بررسی Panasonic TX-49dx650b

بررسی Panasonic TX-49dx650b

پاناسونیک 49dx650b با قیمت مناسب، شواهد بیشتری از سرعت رایج شدن تلویزیون های 4K/UHD است. شما یک سیستم تلویزیون هوشمند مبتنی بر فایرفاکس را در

ادامه مطلب »