نمایندگی تعمیر تلویزیون پاناسونیک

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

تلویزیون پاناسونیک های قدیمی از فناوری CRT (لوله اشعه کاتدی) برای تولید تصاویر روی صفحه استفاده می کنند. اگرچه مجموعه‌های CRT معمولاً قابل اعتماد هستند و می‌توانند تصاویر درخشانی تولید کنند، در سال‌های اخیر به دلیل در دسترس بودن مجموعه‌های LCD و پلاسما از محبوبیت آن‌ها کاسته شده است. این مجموعه‌های جدیدتر حجم کمتری دارند و در اندازه‌های صفحه نمایش بزرگ‌تر هستند. دستگاه‌های CRT قدیمی‌تر ممکن است با طیف وسیعی از مشکلات از جمله تداخل تصویر ناشی از انرژی مغناطیسی و سیگنال‌های آنتن ضعیف مواجه شوند. مشکلات فنی جدی معمولا نیاز به کمک حرفه ای دارند، اما بسیاری از تعمیرات تلویزیون پاناسونیک قدیمی را می توان بدون تخصص انجام داد.

تلویزیون پاناسونیک قدیمی

تلویزیون پاناسونیک قدیمی و مغناطیس سازی

برای تلویزیون پاناسونیک قدیمی در صورتی که بعد از مدتی استفاده از تلویزیون پاناسونیک متوجه شدید که خاصیت مغناطیس سازی تلویزیون پاناسونیک دچار خرابی شده است به راحتی می توانید با مطالعه ی این قسمت مشکل را برطرف نمایید.

دستگاه‌هایی را که از انرژی مغناطیسی استفاده می‌کنند، مانند بلندگوهای استریو یا موتورهای الکتریکی کوچک، دور از تلویزیون پاناسونیک CRT خود قرار دهید. مجموعه‌های CRT دارای ویژگی‌های مغناطیس‌زدایی داخلی هستند که از تأثیر فعالیت مغناطیسی بر کیفیت تصویر جلوگیری می‌کند. با این حال، اگر عملکرد مغناطیسی مجموعه معیوب باشد، چنین وسایلی می توانند باعث ایجاد مشکل در تصویر در مجموعه های CRT شوند.

در صورت ادامه داشتن تداخل

اگر تداخل تصویر ادامه داشت، یک کابل گاز زدایی بخرید. اینها در اکثر مغازه های برق در دسترس هستند و برای مغناطیس زدایی مجموعه های معیوب استفاده می شوند.

این مطلب را از دست ندهید   ویژگی آنتی ویروس مناسب تلویزیون پاناسونیک

سیم پیچ گاز زدایی را در فاصله 3 اینچی از صفحه تلویزیون پاناسونیک نگه دارید. آن را در یک حرکت دایره ای حرکت دهید، وسعت دایره ها را افزایش دهید تا زمانی که کل صفحه را بپوشانید. اکنون مجموعه شما باید کاملاً مغناطیس زدایی شود.

مشکل آنتن دهی تلویزیون پاناسونیک قدیمی

ممکن است بعد از مدتی استفاده از تلویزیون پاناسونیک متوجه شوید که در انتن دهی اختلالاتی ایجاد شده است. به راحتی می توانید با مطالعه این قسمت مشکل انتن دهی را برطرف نمایید.

اگر کانال های تلویزیون پاناسونیک محلی با کیفیت تصویر ضعیف پخش می شوند، آنتن خود را تنظیم کنید. دریافت ضعیف تصویر می تواند ناشی از سیگنال ضعیف روی آنتن باشد. آن را در موقعیت های مختلف حرکت دهید تا کیفیت تصویر بهبود یابد.

در صورت باقی ماندن مشکل، پیچ‌هایی را که آنتن شما را به بالای تلویزیون پاناسونیک قدیمی‌تان می‌چسبانند، با پیچ گوشتی باز کنید.

آنتن را از فروشگاه برق بخرید. با استفاده از پیچ گوشتی و پیچ آن را به بالای تلویزیون پاناسونیک خود ثابت کنید. مطمئن شوید که آنتن به طور ایمن نصب شده است، اما نه آنقدر محکم که اصلاً نتواند حرکت کند، زیرا ممکن است در زمان بعدی نیاز به تغییر موقعیت آن داشته باشید.

خرابی کابل هم محور

از دیگر خرابی های موجود در تلویزیون پاناسونیک های قدیمی خرابی کابل هم محور می باشد که به راحتی می توانید این مشکل را برطرف نمایید.

اگر تصاویر دانه دار یا ناپایدار به نظر می رسند، کابل مسی را که جعبه کابل شما را به تلویزیون پاناسونیک قدیمی شما متصل می کند، بررسی کنید. کابل کواکسیال معمولاً به خروجی با برچسب “RF” در تلویزیون پاناسونیک‌های قدیمی‌تر متصل می‌شود. مطمئن شوید که به طور ایمن نصب شده است زیرا اتصال کواکسیال شل می تواند باعث ایجاد تصاویر مبهم شود.

این مطلب را از دست ندهید   نحوه اتصال آنتن به تلویزیون پاناسونیک

اتصالات فلزی را در نوک کابل کواکسیال در حالی که در خروجی RF هستید بچرخانید. تنظیمات کوچک در موقعیت نوک می تواند باعث بهبود قابل توجهی در کیفیت تصویر تلویزیون پاناسونیک قدیمی شما شود.

سیم کواکسیال را بررسی کنید تا ببینید آیا پارگی یا فرورفتگی در آن وجود دارد، زیرا اینها می توانند باعث ضعیف شدن قدرت سیگنال شوند. در صورت مشاهده هر گونه علائم آسیب، کابل جدید را از هر فروشگاه برق خریداری کنید.

بیشتر بدانید: تقویت سیگنال تلویزیون

0/5 (0 نقد و بررسی)

1 دیدگاه دربارهٔ «تعمیر آسان تلویزیون پاناسونیک قدیمی»

  1. علی رضوی شریف

    سلام
    صفحه تلوزیون قدیمی پاناسونیک جمع میشود
    ایراد کجاست و هزینه تعمیر آن چقدر میشود

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 + یک =

بررسی Panasonic TX-49dx650b

بررسی Panasonic TX-49dx650b

پاناسونیک 49dx650b با قیمت مناسب، شواهد بیشتری از سرعت رایج شدن تلویزیون های 4K/UHD است. شما یک سیستم تلویزیون هوشمند مبتنی بر فایرفاکس را در

ادامه مطلب »