نمایندگی تعمیر تلویزیون پاناسونیک

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

بسیاری از تلویزیون‌های با کیفیت بالا فیلم‌ها و موسیقی دیجیتال را مستقیماً از هارد دیسک‌های متصل پخش می‌کنند، تا زمانی که فایل‌ها از فرمت پشتیبانی شده باشند. برای فرمت‌های پشتیبانی‌نشده، دستگاه‌های دیگر مانند جعبه‌های تنظیم، هارد دیسک‌های مجهز به پخش‌کننده رسانه و رایانه شما می‌توانند شکاف بین رسانه و تلویزیون شما را پر کنند. اگر تلویزیون قدیمی‌تری دارید که فاقد پخش‌کننده رسانه داخلی است، این دستگاه‌ها ضروری هستند. در این مقاله به نحوه اتصال هارد اکسترنال به HDTV خواهیم پرداخت.

نحوه اتصال هارد اکسترنال به HDTV

نحوه اتصال هارد اکسترنال به HDTV و اتصال به پورت USB

برای نحوه اتصال هارد اکسترنال به HDTV ساده ترین راه برای اتصال هارد دیسک به تلویزیون استفاده از USB است. اکثر تلویزیون های جدید دارای یک یا چند پورت USB برای اتصال فلش درایو جیبی یا هارد اکسترنال با استفاده از کابل USB هستند. با این حال، اگر تلویزیون شما دارای پورت های USB برقی نباشد، فقط درایوهایی با منبع تغذیه مستقل کار می کنند.

پس از اتصال درایو، فایل‌های سازگار روی دیسک سخت با استفاده از برنامه کاوشگر فایل داخلی تلویزیون در دسترس هستند. اکثر تلویزیون ها برای سازگاری نیاز دارند که درایو با استفاده از یک سیستم فایل خاص فرمت شود، معمولاً از FAT32 یا NTFS استفاده می کنند. برای اطلاعات دقیق در مورد سیستم فایل مورد نیاز تلویزیون خود با دفترچه راهنمای مالک خود مشورت کنید.

برای اتصال درایو، کانکتورهای هر انتهای کابل را به درگاه های مربوطه روی تلویزیون و درایو وارد کنید یا در مورد فلش ها، کانکتور درایو را مستقیماً در پورت تلویزیون قرار دهید.

این مطلب را از دست ندهید   5 مشکل رایج تلویزیون LED پاناسونیک

شناسایی محتوای سازگار

برای نحوه اتصال هارد اکسترنال به HDTV فقط به این دلیل که تلویزیون شما دارای اتصال USB است به این معنی نیست که هر فایلی که در درایو خود ذخیره کرده اید سازگار است. در حالی که اکثر تلویزیون‌های دارای USB با انواع فرمت‌های تصویر، ویدیو و صدا سازگار هستند، استانداردی برای محتوایی که تلویزیون‌ها پشتیبانی می‌کنند وجود ندارد. به منظور تعیین اینکه دقیقاً چه رسانه ای را می توانید در تلویزیون خود از درایو تماشا کنید، به اسناد مالک خود یا وب سایت سازنده مراجعه کنید. برخی از فرمت‌ها بیشتر از بقیه از پشتیبانی برخوردار می‌شوند، شامل تصاویر JPEG، صدای MP3 و ویدئو MP4 هستند.

مشاهده محتوای هارد دیسک

همانطور که تلویزیون های مختلف از فرمت های مختلف فایل پشتیبانی می کنند، روشی که آنها برای نمایش فایل ها استفاده می کنند از یک تلویزیون به تلویزیون دیگر متفاوت است. در بیشتر موارد، درایو مانند هر دستگاهی که به HDMI یا Composite متصل است و توسط یک برنامه رابط نصب شده روی تلویزیون قابل دسترسی است، از لیست ورودی قابل انتخاب است. نحوه عملکرد مجدد این رابط از تلویزیونی به تلویزیون دیگر متفاوت است، بنابراین برای دستورالعمل های خاص در مورد دسترسی به داده های درایو خود، به اسناد مالک خود مراجعه کنید.

استفاده از هارد دیسک های چند رسانه ای

برای نحوه اتصال هارد اکسترنال به HDTV اگر از هارد دیسک با یک پخش کننده رسانه داخلی مانند WD Elements Play یا Sumvision Cyclone Primus استفاده می کنید، کارها کمی متفاوت است. این درایوها مجموعه ای از فرمت های فایل سازگار خود را دارند اما بدون توجه به فرمت هایی که تلویزیون شما پشتیبانی می کند، ویدئو را نمایش می دهند. آنها همچنین دارای رابط کاربری داخلی و معمولاً کنترل از راه دور خود هستند.

این مطلب را از دست ندهید   تفاوت کیفیت بین UHD و 4K تلویزیون

این درایوها به جای استفاده از پورت‌های USB، از ورودی‌های ویدئویی مانند HDMI یا Component برای اتصال به تلویزیون استفاده می‌کنند. اگر فایلی روی صفحه نمایش شما نمایش داده نمی‌شود، احتمالاً کدک‌های درایو باید به‌روزرسانی شوند یا درایو فرمت را پشتیبانی نمی‌کند. برای اطلاعات خاص در مورد فرمت هایی که درایو شما پشتیبانی می کند، به دفترچه راهنمای مالک خود مراجعه کنید.

استفاده از دستگاه های دیگر به عنوان واسطه

برای نحوه اتصال هارد اکسترنال به HDTV در برخی موارد، مانند زمانی که فایل‌های شما در قالبی ناسازگار با نرم‌افزار داخلی تلویزیون شما هستند، استفاده از دستگاه دیگری به جای آن آسان‌تر یا عملی‌تر است.

اتصال درایو به رایانه و سپس اتصال رایانه به تلویزیون، می تواند ابزار مؤثری برای غلبه بر عدم پشتیبانی از فرمت در تلویزیون شما باشد. اتصال A/V کامپیوتر به تلویزیون با استفاده از کابلی مانند HDMI به طور موثر تلویزیون شما را به یک مانیتور در مقیاس بزرگ تبدیل می‌کند که تا زمانی که برنامه پخش کننده رسانه مورد نظر شما با فایل سازگار باشد، هر ویدیویی را که از رایانه شما پخش می‌شود نمایش می‌دهد.

ست‌اپ باکس‌هایی مانند Roku و دانگل‌هایی مانند Chromecast نیز گزینه‌هایی هستند، زیرا به دستگاه‌های موجود در شبکه محلی شما مانند رایانه شما متصل می‌شوند و محتوا را به تلویزیون شما پخش می‌کنند. فرمت‌هایی که پشتیبانی می‌شوند از یک دستگاه به دستگاه دیگر متفاوت است، بنابراین برای اطلاعات خاص در مورد دستگاه خود به دفترچه راهنمای مالک خود مراجعه کنید.

بیشتر بدانید: تعمیر منبع تغذیه تلویزیون

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده − 11 =

بررسی Panasonic TX-49dx650b

بررسی Panasonic TX-49dx650b

پاناسونیک 49dx650b با قیمت مناسب، شواهد بیشتری از سرعت رایج شدن تلویزیون های 4K/UHD است. شما یک سیستم تلویزیون هوشمند مبتنی بر فایرفاکس را در

ادامه مطلب »