نمایندگی تعمیر تلویزیون پاناسونیک

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

HDR در مقابل 4K تفاوت چیست؟

هنگام خرید برای تلویزیون ممکن است با اصطلاحات 4K و HDR برخورد کنید. هر دو این فناوری کیفیت تصویر را بهبود می بخشد. با این حال، آنها این کار را به روش های بسیار متفاوتی انجام می دهند. در ادامه بیایید معنی 4K و HDR را یاد بگیریم.

یافته های کلی

4K و HDR استاندارد های رقابتی نیستند. 4K به وضوح صفحه نمایش (تعداد پیکسل هایی که روی صفحه تلویزیون یا نمایشگر قرار می گیرند) اشاره دارد. گاهی اوقات به عنوان UHD یا Ultra HD شناخته می شود، اگرچه تفاوت کمی وجود دارد.

HDR مخفف High Dynamic Range است و به کنتراست یا محدوده رنگ بین روشن ترین و تاریک ترین لحن تصویر اشاره دارد. HDR کنتراست بالاتر – یا محدوده رنگ و روشنایی بیشتری – از محدوده استاندارد پویا (SDR) ارائه می دهد و از نظر دید از 4K تأثیر بیشتری دارد. همانطور که گفته شد، 4K تصویری واضح و واضح تر ارائه می دهد.

هر دو استاندارد به طور فزاینده ای در میان تلویزیون های دیجیتال برتر رایج هستند و هر دو کیفیت تصویر عالی را ارائه می دهند. سازندگان تلویزیون استفاده از HDR به تلویزیون های 4K Ultra HD را بر تلویزیون های 1080p یا 720p اولویت دارند. نیاز چندانی به انتخاب بین دو استاندارد نیست.

وضوح تصویر: 4K استاندارد است

4K به وضوح صفحه نمایش خاصی اشاره دارد و HDR هیچ ارتباطی با وضوح تصویر ندارد. در حالی که HDR دارای استانداردهای رقابتی است، برخی از آنها حداقل وضوح 4K را مشخص می کنند، این اصطلاح به طور کلی هر فیلم یا نمایشگر با کنتراست یا دامنه دینامیکی بالاتر از محتوای SDR را توصیف می کند.

این مطلب را از دست ندهید   تفاوت تلویزیون ال سی دی و ال ای دی

برای تلویزیون های دیجیتال، 4K می تواند یکی از دو رزولوشن باشد. متداول ترین آن، فرمت Ultra HD یا UHD با 3840 پیکسل افقی در 2160 پیکسل عمودی است. رزولوشن کمتر رایج که عمدتا مختص پروژکتورهای سینما و فیلم است، 4096 × 2160 پیکسل است.

رزولوشن در 4K

هر رزولوشن 4K 4 برابر تعداد پیکسل ها (یا دو برابر خطوط) یک صفحه نمایش 1080p است – بالاترین وضوح بعدی که در تلویزیون های مصرفی پیدا خواهید کرد. این بدان معناست که چهار تصویر با کیفیت 1080p در فضای یک تصویر با وضوح 4K جای می گیرد. با نسبت ابعاد 16: 9 یا 16 در 9، تعداد کل پیکسل های یک تصویر 4K بیش از هشت مگاپیکسل است.

4K (و همچنین هر رزولوشن تلویزیون دیگر) بدون توجه به اندازه صفحه ثابت باقی می ماند. با این حال، تعداد پیکسل ها در هر اینچ بسته به اندازه صفحه نمایش می تواند متفاوت باشد. این بدان معناست که هرچه صفحه تلویزیون بزرگتر می شود، اندازه پیکسل ها افزایش می یابد یا از یکدیگر فاصله می گیرند تا به همان وضوح برسند.

تلویزیون های HDR

تلویزیون های HDR باید مجموعه ای از استانداردهای روشنایی، کنتراست و رنگ را داشته باشند تا HDR در نظر گرفته شوند. این استانداردها متفاوت است، اما همه نمایشگرهای HDR به عنوان محدوده دینامیکی بالاتر از SDR و همچنین حداقل عمق رنگ 10 بیتی تعریف می شوند. از آنجا که اکثر تلویزیون های HDR تلویزیون های 4K هستند، وضوح تصویر اکثر آنها 3840 21 2160 پیکسل است (تعداد کمی تلویزیون های HDR 1080p و 720p وجود دارد).

این مطلب را از دست ندهید   تعمیر تیونر تلویزیون

رنگ و کنتراست: HDR از نظر بصری تأثیر ندارد

تولید مثل رنگ به طور چشمگیری در تلویزیون های HDR بهبود می یابد. به عنوان یک رزولوشن، 4K به جز ارائه تعریف اضافه شده، روی همه رنگ تأثیر نمی گذارد. به همین دلیل است که 4K و UHD اغلب دست به دست هم می دهند. این فناوری ها دو جنبه مهم کیفیت تصویر – تعریف و رنگ را تکمیل می کنند.

HDR به عنوان یک فناوری، فاصله بین سفید و سیاه را گسترش می دهد. این باعث می شود کنتراست بدون قرار گرفتن در معرض بیش از حد رنگ های روشن یا قرار گرفتن در معرض کم رنگ شدن رنگ های تیره، شدیدتر شود.

به عنوان مثال، در یک صحنه غروب خورشید، شما باید نور روشن خورشید و قسمتهای تاریک تصویر را با وضوح مشابه، همراه با تمام سطح روشنایی در این بین ببینید. مثال زیر را بررسی کنید.

سازگاری: پایان به پایان برای تجربه کامل 4K HDR

تلویزیون های 4K برای تولید وضوح 4K معتبر یا واقعی به سازگاری بین انتها و بین همه اجزا نیاز دارند. این موضوع به طور کلی در مورد HDR صدق می کند. شما هم به تلویزیون HDR و هم به محتوایی نیاز دارید که با استفاده از قالب HDR تولید شده باشد. با برخی از معیارها، محتوای HDR کمتر از 4K است، اما این شروع به تغییر می کند.

برای لذت بردن از وضوح کامل 4K UHD، به تجهیزات سازگار با 4K نیاز دارید. این شامل گیرنده های سینمای خانگی، پخش کننده های رسانه ای، پخش کننده های Blu-ray Ultra HD و پروژکتورهای ویدیویی و همچنین وضوح تصویر اصلی محتوایی است که مشاهده می کنید. شما همچنین به یک کابل HDMI پرسرعت نیاز خواهید داشت. 4K بیشتر در بین تلویزیون های بزرگتر دیده می شود زیرا تفاوت بین 4K و 1080p در صفحه های کوچکتر از 55 اینچ به چشم نمی خورد. با این حال، ممکن است اثر HDR از تلویزیون به تلویزیون متفاوت باشد، بسته به میزان نوری که صفحه نمایش ساطع می کند.

این مطلب را از دست ندهید   تعمیر برد پاور تلویزیون

برخی از دستگاه های 4K رزولوشن های بومی پایین را به 4K افزایش می دهند، اما تبدیل آنها همیشه روان نیست. 4K در پخش تلویزیونی غیر هوایی در ایالات متحده اجرا نشده است، بنابراین برای مشاهده با کیفیت 4K باید محتوای خارج از شبکه (OTA) افزایش یابد. به همین ترتیب، همه تلویزیون های HDR نمی توانند از SDR به HDR ارتقا یابند. هنگام خرید تلویزیون با قابلیت HDR، سازگاری تلویزیون با فرمت های HDR10 / 10 +، Dolby Vision و HLG و همچنین اوج قابلیت روشنایی تلویزیون را که بر حسب تعداد واحد اندازه گیری می شود، در نظر بگیرید.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده + 2 =

بررسی Panasonic TX-49dx650b

بررسی Panasonic TX-49dx650b

پاناسونیک 49dx650b با قیمت مناسب، شواهد بیشتری از سرعت رایج شدن تلویزیون های 4K/UHD است. شما یک سیستم تلویزیون هوشمند مبتنی بر فایرفاکس را در

ادامه مطلب »