نمایندگی تعمیر تلویزیون پاناسونیک

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

سیاه شدن ناگهانی در تلویزیون پاناسونیک

شرکت پاناسونیک جزوه شرکت های قدیمی و برتر در زمینه ی ساخت تلویزیون و لوازم خانگی است همچنین این شرکت ژاپنی توانسته در ساخت لوازم الکتریک نام آور باشد. در این مقاله در رابطه با تلویزیون پاناسونیک اطلاعاتی را در اختیار شما قرار می دهیم. ممکن است از تلویزیون پاناسونیک استفاده کنید اما با مشکلاتی رو به رو شوید. یکی از این مشکلات سیاه شدن ناگهانی تلویزیون می باشد. در این مطلب علت سیاه شدن ناگهانی و نتیجه ی آن را به طور کامل توضیح خواهیم داد.

سیاه شدن ناگهانی به چه علت است؟

یکی از مشکلات بسیار رایج سیاه شدن ناگهانی تلویزیون است. ممکن است این سیاه شدن به صورت ها مختلفی باشد مثلا ممکن است تمامی صفحه و یا بخشی از آن سیاه شود و هیچگونه تصویری مشاهده نشود. علت سیاه شدن تلویزیون منشا های گوناگونی دارد اما بهتر است ابتدا در مورد اینکه چگونه تصویر ایجاد می شود اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دهیم.

نحوه ی نمایش تصویر

اصولا برای نمایش تصویر بعد از پنل اولین و مهم ترین عامل نور است. لامپ تصویر یا بک لایت ها این نور را تامین می کنند. بعد از بک لایت و لامپ تصویر نوبت به مین برد و کابل فلت است که این دو نقش مهمی را در ایجاد تصویر و انتقال ان به ال سی دی را بر عهده دارند و نتیجه ی آن ایجاد تصویر مناسب می باشد.

علت ظاهر خطوط در تصویر تلویزیون

حال  در نظر داشته باشید که در مسیر ایجاد و انتقال خرابی ایجاد شود. در این هنگام تصویر ایجاد نمی شود و سیاه شدن ناگهانی صفحه نمایش را مشاهده می نمایید.

این مطلب را از دست ندهید   آسیب قطع شدن برق به تلویزیون

چه عواملی باعث سیاه شدن ناگهانی تلویزیون می شود؟

بهتر است ابتدا این عوامل را بررسی کنید و بعد اقدام به تعمیر نمایید تا به طور مناسب ایراد برد پاور برطرف شود. به بیان ساده تر باید دلیل خرابی را به طور کامل تشخیص دهید. برخی از عواملی که در سیاه شدن ناگهانی نقش به سزایی دارند در ادامه گفته شده است.

خرابی بر اثر نوسانات برقی

از مهمترین عواملی که باعث سیاه شدن ناگهانی می شود نوسانات برق می باشد. قطعه ها در تلویزیون برای تامین انرژی خود نیاز به پاور دارند. عملکرد پاور به این صورت است که ابتدا یک جریان ثابت را دریافت می کند و بعد این جریان را به جریانی کمتر تبدیل کرده و آن را به قطعات دیگر می رساند. به طور کلی هر قطعه جریان خاص خود را دارد. حال در نظر داشته باشید که جریان ورودی به پاور دچار نوسان و یا بالا و پایین شود در این حالت ممکن است بخش های دیگر نیز دچار نوسان شده و در نتیجه ممکن است سوختگی را به همراه داشته باشد.

نفوذ آب یا رطوبت

از دیگر عواملی که می توان نام برد نفوذ آب یا رطوبت می باشد. نفود آب نیز در سوختگی این قطعه نقش مهمی دارد و می تواند باعث سوختگی این قطعه شود. اصولا نفوذ آب تواند به قطعه های دیگر نیز آسیب برساند. این عامل بر اثر سهل انگاری کاربر رخ می دهد پس بهتر است هنگام استفاده از تلویزیون نهایت مراقبت را داشته باشید.

خرابی در اثر استهلاک و کارکرد بالا

ممکن است براثر کار کرد بالا طول عمر این قطعه به پایان رسیده باشد. روشن بودن مداوم دستگاه باعث ایجاد دمای زیاد می شود. این افزایش دما می تواند باعث فرسایش و کاهش طول عمر قطعه ها شود. همچنین ممکن است اتصالات قطعات نیز باز شود.

این مطلب را از دست ندهید   چگونه تلویزیون پاناسونیک را کالیبره می کنید؟

مهم ترین دلایل سیاه شدن ناگهانی

باتوجه به مطالب فوق سیاه شدن ناگهانی دلایل متفاوتی دارد. برای ایجاد تصویر در تلویزیون های نسل جدید قطعات مختلفی در کنار یکدیگر قرار می گیرند تا تصویر را ایجاد کنند. اختلال در هر یک از این قطعات می تواند در ایجاد تصویر اختلال ایجاد کند و باعث سیاه شدن ناگهانی و یا کدر شدن تصویر شود. در ادامه به بررسی چند نمونه از این دلایل خواهیم پرداخت.

سوختگی یا پیکسل مردگی

ابتدا بهتر است بدانیم که پیکسل چیست و وظیفه ی آن به چه صورت است.

برای ایجاد تصاویر به پیکسل ها احتیاج داریم. اصولا صفحه های نمایشگر از پیکسل های متعددی تشکیل شده اند. این پیکسل ها با روشن و خاموش شدن خود و همچنین استفاده از رنگ ها، تصاویر را ایجاد می نمایند. اگر این پیکسل ها به هر دلیلی حرکت نکنند و ثابت بمانند پیکسل مردگی رخ می دهد. پیکسل مردگی یکی از دلایل سیاه شدن ناگهانی می باشد. اگر منشا خرابی ناشی از پیکسل مردگی باشد به طور کامل پنل را تعویض می نمایند. نشانه های پیکسل مردگی به این صورت است که خطوط کوتاه افقی و یا عمودی در صفحه ی نمایشگر دیده می شود با نادید گرفتن این موضوع این خطوط بیشتر شده و صفحه نمایش سیاه می شود.

سیاه شدن ناگهانی در تلویزیون پاناسونیک
سیاه شدن ناگهانی در تلویزیون پاناسونیک

خرابی در پنل

از دیگر دلایل سیاهی می توان به خرابی در پنل اشاره کرد. عواملی مثل عمر بالای پنل، اب خوردگی و ضربه خوردگی باعث خرابی این قطعه می شود. بهتر است بدانید که اصولا پنل دارای ماهیت فیزیکی و شیمیایی می باشد و با خرابی این قطعه این ماهیت تغییر یافته و لکه های سیاه در تصویر ایجاد می شود. با نادید گرفتن این موضوع ممکن است این قطعه های سیاه افزایش یافته و بعد از مدتی کل صفحه ی نمایشگر را در بر گیرد.

این مطلب را از دست ندهید   اتصال کامپیوتر به پاناسونیک ویرا

خرابی در بک لایت

یکی از مهمترین دلایل سیاهی در تصویر خرابی در بک لایت می باشد. اما بک لایت چیست و وظیفه ی آن به چه صورت است؟ ابتدا بهتر است بدانید که برای تشکیل تصویر به نور احتیاج داریم و صقحه نمایشگر تلویزیون تشکیل شده است از لامپ های ال ای دی تا نور را فراهم کند. بک لایت این وظیفه را بر عهده دارد تا روشنایی مناسب را ایجاد نماید. خرابی در این قطعه می تواند باعث ایجاد لکه های سیاه شود. ابتدا با کاهش نور صفحه ی نمایشگر همراه هستید اما با نادید گرفتن این موضوع ممکن است به طور کامل صفحه ی نمایشگر سیاه شود.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 − سیزده =

بررسی Panasonic TX-49dx650b

بررسی Panasonic TX-49dx650b

پاناسونیک 49dx650b با قیمت مناسب، شواهد بیشتری از سرعت رایج شدن تلویزیون های 4K/UHD است. شما یک سیستم تلویزیون هوشمند مبتنی بر فایرفاکس را در

ادامه مطلب »